Ha már ADC-ként kiszorult a metából, midre tökéletes lesz Jhin

Ha már ADC-ként kiszorult a metából, midre tökéletes lesz Jhin

Hasonlóan a BotRK metához, az Ardent Censer metából is teljesen kiszorult Jhin, egyszerűen nem állja már meg a helyét ennyi hypercarry és tank között, -legalábbis ADC-ként. Miden már kissé más a helyzet.

Az ötlet egyébként egyáltalán nem elvetendő, hiszen mostanság miden inkább az immobilisabb mágusok dominálnak. Az Ardent Censer miatt megjelentek a pajzsot osztó/gyógyító támogatók, ebből jöttek a hypercarryk, és hogy valaki bírja is a strapát, kellettek a tankok is. Ez lényegében annyit tesz, hogy miden ritkán látni orgyilkosokat, mivel a tankokon mindig fennakadnának. Ez megnyitja a terepet a mid lane Jhinnek, aki cserébe az ultijával nyit teret magának elég sokszor.

Hogyan manipuláld az ellenfeled mozgását az ösvényen az előnyödre? - videó

Aioween | 17/10/17 17:07 Egy kis észjátékkal könnyen saját előnyünkre úgy rángathatjuk saját előnyünkre ellenfelünket, mint egy rongybabát. Megmutatjuk mire is kell figyelni ilyenkor! Számtalanszor elmondtuk már, hogy mennyire fontos a pozicionálás a pályán, azonban ez a fogalom leginkább csapatharcok kapcsán kerül említésre, holott nem csak ott kell figyelni rá.

Aki erről pontosabb útmutatást írt azért tudja miről szól a játék, I Keep It Taco D1 és Master között leledzik az NA szerveren, ráadásul 170 mérkőzés alatt 55%-os győzelmi aránya van, legalábbis az alap fiókján. Csinált mellette egy másikat is, amivel lényegében csak Jhin middel unrankedből D5-ig mászott fel 55 mérkőzés alatt, ebből 75%-ot meg is nyerte vele.

Onnan született meg a mid Jhin ötlete egyébként, hogy ha már más ADC-k is képesek voltak sikereket elérni más szerepekben (Corki mid, Lucian mid, Ezreal jungle stb), akkor miért ne lehetne valami újat művelni Jhinnel is. Bár írtunk már dzsungel Jhinről is, azért a mid egy fokkal könnyebben elképzelhető. És hogy miért működik jól? Nagyon sok hasznos képessége van, amik mind-mind jól jönnek miden, ráadásul az ellensége mágusok ritkán vannak felkészülve ilyen mértékű AD sebzésre, hiszen két dolgot tehetnek. Vesznek egy Ninja Tabit, meg esetleg egy Zhonya-t és itt meg is állt a tudomány.

Na de nézzük is meg szemléltető videókkal, hogy mire is képes a mid Jhin. Egyedül is tud ölni, mivel hatalmas távolságokból képes elérni ellenfelét, azok a negyedik lövések igen fájdalmasak tudnak lenni.

A másik nagy előnye, hasonlóan egy Twisted Fate-hez, az az ultija. Mivel nem ér el a teljes pályán, de azért elég nagy területet fed le, midről sokkal könnyebb mindkét szélső ösvényre benézni, akár a folyó közepéről és onnan ultizni. Ugyanezt természetesen az ösvényen is megtehetjük. Ha ellenfelünk már 30-40% HP körül van és elegendő a távolság köztünk, szinte biztosan menekülni fog, mint az arcunkba ugrani, így nyugodtan megnyomhatjuk az R betűt.

Nagyon jól le tudunk követni gankeket is, egyrészt a csapdákkal is előkészíthetjük a terepet, illetve ez megfelelő rálátást is biztosíthat, amint belesétál valaki. A dzsungelesek pedig a legtöbb esetben elég megszokott útvonalakon közlekednek és mivel nem túl gyakori jelenség a Jhin mid, ezen valószínűleg most sem fognak változtatni.

Az egész titok nyitja, hogy miden sokkal szabadabbak vagyunk, nem kell hozzákötnünk magunkat egy supporthoz, illetve az ellenfelére sem kell figyelni, csak a farmra, meg az állandó tradelésre. Erre is több jó eszközünk van, mivel farmolás közben a legtöbb játékos a minionok mögött áll. Ez azt jelenti, hogy a W-vel is farmolhatunk úgy, hogy a minionokat és a hőst is ütjük egyszerre, ha előtte megsebeztük, még le is kötjük. Illetve ott van a Q képesség is, amit érdemes a hátsó minionokra eltolni. Ha van elég sebzésünk, hogy egyből megöljük a hátsó sort, vagy csak előtte belelőttünk párat, akkor még plusz sebzést is kap a pattanó gránát, ami így jó eséllyel a mögöttük bújó hősre is rápattan. Ezt párszor megismételjük és máris hazazavartuk az ellenfelet, vagy jöhet az ulti megfelelő távolságból.

Alapvetően a rúnák terén, amíg még megvannak a mostaniak, érdemes AD-t és lethality-t vegyesen hozni, mivel a legtöbb mides elég papír lesz armor terén. Nem árt egy kis mozgási sebesség is, leginkább az egyik quint helyére, emellett HP-s sárga rúnák, MR kékek, ha AP ellen vagyunk. Ha esetleg egy AD-t kapunk magunk ellen, akkor nem árt egy kis armor is a sárga rúnák helyére.

Mesterségek terén sok választék igazán nincs, a DFT Jhin már a múlté, így marad a Warlord's Bloodlust.

Idézői képességek terén a Flash természetesen kötelező, a másodikat pedig helyzettől függően válasszuk. Általában a Ghost elég hasznos tud lenni, de például AD assissinok ellen az Exhausttal sokkal többet érünk. A Cleanse is szóba jöhet, ha sok erős CC található az ellenfélnél, egy dologra figyeljünk viszont, a Cleanse nem szedi le a Malzahar ultit, ha esetleg őt kapnánk magunk ellen. A Heal, Ignite és Barrier nem sok hasznunkra lesz, ezeket elengedhetjük.

A cipő választása elég egyértelmű, ha Ghostot hozunk, érdemes a CDR cipőt választani, viszont figyeljünk arra is, hogy ki van ellenünk. A Ninja Tabi mellé valószínűleg Exhaust kerül, mivel amúgy is egy AD ellenfél ellen vesszük. A Mercury Treads pedig az AP assassinok ellen lehet hasznos, szintén Exhausttal.

A képességek fejlesztése teljesen megszokott, ugyanúgy a Q-t maxoljuk elsőnek, a W-t másodiknak, és az E-t harmadiknak.

Ami a tárgyakat illeti, ha AD orgyilkost vagy burstösebb karaktert kapunk akkor a már említett Ninja Tabit válasszuk, utána Death's Dance, hogy ne azonnal haljunk meg, Phantom Dancert a további sebzéscsökkentésért, az Infinity Edge szinte kötelező, már csak a negyedik lövésünk miatt, illetve egy Rapid Fire Cannon a nagyobb hatótávú elérés miatt. A többit már a helyzet hozza, tankok ellen nyilván nem leszünk annyira hatékonyak, de ha kell, egy Lord Dominik még befér oda, esetlegesen egy GA.

Hasonló a helyzet AP assassinoknál, itt is fel kell készülni a legrosszabbra. Kell a Hexdrinker, illetve az MR cipő, az Infinity, mint mindig, bármilyen Zealből épített tárgy (kivéve a Runaan's). Eleinte nem lesz akkora sebzésünk, mint az előző builddel például, de kellenek ezek a tárgyak a túléléshez, különben elfeedeljük ellenfelünket.

A legklasszikusabb buid továbbra is a Youmuu's Ghostblade. Ez a tárgy egyszerűen nagyon hasznos a plusz mozgási sebességével, a CDR-rel, és az aktiválható további sebességgel. E mellé is egy IE dukál, valamint egy Zeal tárgy vagy tárgyak, legyen az Phantom Dancer, Rapid Fire Cannon, esetleg Statikk Shiv, bár utóbbi nem túl gyakori. 

Ezen kívül van még egy lehetőségünk, bár ez kissé vakmerő lehet, attól függően, hogy ki ellen vagyunk. Egész egyszerűen rámegyünk rögtön az Infinity Edge-re és kész. A többi tárgyat már az eddig leírtak alapján választjuk, de ez legyen az első. Hatalmas sebzésünk lesz, viszont figyeljünk arra, hogy ezen kívül semmi mással nem rendelkezünk. 

Egy kis gyakorlással könnyen elsajátítható ez a karakter ebben a szerepkörben is, az egyetlen nehézséget talán a matchupok megtanulása jelentheti. Először nem biztos, hogy jó ötlet rögtön vakon behozni, bár az ellenfél valószínűleg amúgy sem fog számítani arra, hogy midre visszük, de azért legyünk óvatosak. A legfontosabb dolog pedig, hogy mindig figyeljük a térképet, legyen megfelelő rálátásunk akár őrszemekkel, akár kihelyezett csapdákkal.

A pozicionálás szintén nagyon kulcsfontosságú dolog, mivel elég egy jól helyezett CC és máris bajban vagyunk, gondolok itt egy Orianna ultira, esetleg Cassiojéra, mindkettő halálos lehet, hiszen a Flash-en kívül más menekülő eszközünk nincs. Éppen ezért mindig figyeljünk arra, hogy az ellenfélnek milyen képességei elérhetőek és játsszunk ennek tudatában. Ha ezeket a "szabályokat betartjuk, a mostani metában egész jó sikereket érhetünk el ezzel a választással.

Sok sikert a kísérletezéshez!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!