Akad egy-két hiányosság még 8 év után is a LoL-ban. A bugokat most ne is vegyük figyelembe –az egy teljesen más témakör–, inkább nézzük meg azt, hogy mi könnyítené meg az életünket!
Az elmúlt egy évben elég sok mindent tett a játékosokért a Riot Games. Először is Yorick-kal végre foglalkoztak egy rework és egy új skin képében is. Megjelent a gyakorlómód, ahol –bár csak egyedül–, szinte bármit kipróbálhatunk a játékon belül a meglévő hősökkel.
Ezek mind annak köszönhetőek, hogy a Riot Games nagyon sokat javított a játékosokkal való kommunikációján, többek közt ennek az eredménye Meddler Gameplay Thoughts posztjai is, ahol mindig elmondják jövőbeli terveiket még a PBE-re kerülésük előtt is. Itt mindenki ki tudja fejteni véleményét, amire reagálnak is, és néha még figyelembe is veszik őket. Szintén jó lépés volt a rúnák ingyenessé tétele, ezáltal mindenki inkább a hősökre tud koncentrálni, bár látva a rendszer majdnem végleges változatát, érthető hogy ez nem feltétlenül csak nagyvonalúság volt a Riot részéről, mivel az egész rendszer egymásra épül (Elég nehezen lehetne használni hiányzó darabokkal). Ez így mind szép és jó, de a lista egyáltalán nem teljes. Több igény is megfogalmazódott a játékosokban az utóbbi időkben, ezekből szedtünk össze néhányat, amit elég sokan kértek-, illetve kérnek mind a mai napig.
Láthassunk a pingünket a kliensen belül
Mindenkivel előfordult már olyan, hogy az internetkapcsolatunk kissé rakoncátlankodik, vagy épp gyengélkedik valami miatt. Ez lehet egy rossz hálózati beállítás, vagy valamilyen letöltést épp úgy felejtettünk, netán a rokonunk, lakótársunk valami nagyobb dolgot művel, ami igénybe veszi az elérésünket vagy egyszerűen a szolgáltatónál van valamilyen hiba. Erre lenne jó megoldás, ha már a kliensben megjelenne az aktuális pingünk, hiszen ha látjuk, hogy valami nem stimmel, mondjuk ugrándozik 50 és 300 között, vagy netán fixen 500, akkor 2-2-nél az utolsó silver/gold/plat/diamond promó meccsünket nem biztos, hogy el szeretnénk kezdeni. Ezt persze ki lehet próbálni egy-egy custom meccsel is, de nem biztos, hogy mindenkinek van türelme, vagy épp hajlandósága arra, hogy ezt minden nap megtegye.
Játékosok jelentése már a hősválasztáskor
A hősválasztás során kialakult túszhelyzetekkel már mi is több ízben foglalkoztunk, hogy tulajdonképpen ilyenkor mi is a teendő? Játsszunk le direkt egy szinte biztosan vesztes mérkőzést valakivel, akiről tudjuk, hogy trollkodni, afkolni, vagy feedelni fog csak azért, hogy a meccs után jelenthessük, vagy inkább spóroljunk meg pár elbukott LP-t, és lépjünk ki. Utóbbi esetben viszont simán fennáll a veszélye annak, hogy a következő hősválasztáskor ugyanezt végigcsinálja, és ha ott kilép valaki megint, akkor az azutániban is, stb.
Először a Riot sem tudta, mit szabad hősválasztásban, ha valaki trollkodik
Aioween | 17/10/10 16:25 Senki nem szeret olyan meccsbe belevágni, amiről már az elején tudja, hogy valaki trollkodni fog, vagy direkt feedelni. De mit lehet ilyenkor tenni? A Riot válasza sem volt egyértelmű. Adott a helyzet: elhatározzuk, hogy nekiállunk rangsorolt meccseket játszani, pozitívan, jó hozzáállással, stb., de hirtelen az univerzumnak más tervei vannak, és kapunk egy igazi trollt a csapatunkba.
Pontosan a félreértések és veszekedések elkerülése végett vezették be a fix pozíciókat, és míg senki nem tiltja, hogy megbeszélés után cseréljünk egymás között egy-egy posztot, ha valaki ezt nem vállalja, ne lehessen őket büntetlenül kényszeríteni, vagy zsarolni mondjuk a mid átadásáért, ellenkező esetben trollkodni fogunk. Amire nagyon figyelni kell figyelni ilyenkor, hogy ez negatív módon is kihasználható lehet, szóval valamilyen biztonsági intézkedés sem ártana, hogy az emberek ne jelentgessék egymást mindenféle ok nélkül már a mérkőzés előtt.
Legyen több értelme, illetve súlya a lootnak
Akik folyamatosan jól tudnak teljesíteni, vagy esetleg mindig van valaki a csapatban, aki tud hozni egy S szintet, gyakran kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy tele vannak ládákkal, de kulcs meg sehol. Eléggé kaotikusnak tűnik még mindig a honor rendszerre épülő kulcsosztogatás. Jó magam is szinte mindig számos ládával rendelkezem, de kulcsokkal nem igazán, pedig 5-ös honor szintem van és kapszulát is eddig mindössze 2 vagy 3 alkalommal kaptam, mióta a rendszer létezik.
Ezzel nyilván nem azt várjuk, hogy minden fizetős tartalmat hozzánk vágjon a Riot ingyen, de egy kis konzisztencia azért lehetne. Vagy legalább több interakció a rendszerrel: ne az legyen, hogy –győzelem ide, vagy oda– mint az égi áldást, csak várjuk a véletlenszerűen érkező kulcsokat. Talán valamelyest ez a helyzet javulni fog a preseason során, mivel jön a kék esszencia az IP helyett, és vele együtt a végtelen szint, a szintenként járó kinyitott ládákkal együtt, de mégis, a profilon és néha a betöltő képernyőn megjelenő honor ikonon kívül nem igazán érzem a súlyát az annak, hogy valaki csak 3-as vagy épp 5-ös szinten áll.
Végtelen szint, változó rúnák, kék esszencia IP helyett...; minden kérdésre válaszolt a Riot!
Az idei preseason hozza évek óta a legnagyobb változásokat. Emiatt sokaknak lehetnek kérdései, de szerencsére a Riot gondolt rájuk, és egy csokorba szedte a leggyakrabban felmerülőket a válaszokkal együtt. Annyi újdonság vár ránk novembertől, hogy az ember lassan már azt se tudja merre kapkodja a fejét!
Meg lehetne ezt kicsit okosabban és interaktívabban is oldani, hogy legalább minimális beleszólása legyen a játékosnak is anélkül, hogy a Riot jelentős veszteséghez jutna. Az sem lenne utolsó, ha nem folyton olyan tartalmakat kapnánk, amikkel már amúgy is rendelkezünk. Ez főleg a veteránabb játékosokra igaz; nekik nem feltétlenül lesz sikerélmény egy harmadik Annie champion shard, míg egy kezdőnek simán. Talán lehetne valamilyen napi belépési bónusz, vagy akár küldetéseket is lehetne erre építeni, amiért kulcstöredék járna, így tudatosan lehetne dolgozni értük. A lényeg röviden, hogy ne csak a puszta véletlenszerű esélyekre legyen ítélve az egész, mert így vajmi kevés értelme van a honor rendszernek is.
Ti milyen újításokat eszközölnétek még?