Bár az SKT idei teljesítménye minden csak nem makulátlan, Faker Ryze-a továbbra is tökéletes, a győzelmek szempontjából. Ez már a negyedik VB, amin részt vesz, de még egyszer sem kapott ki ezzel a hőssel.
Faker egy legendás játékos, ezt szerintem senki nem vitatja. A 2013-as megjelenése óta folyamatosan teljesít és alig tudnánk olyan időszakot felemlegetni, amikor ne ment volna neki nagyon jól, talán a 2014-es VB az egyetlen, amire nem jutottak ki csapatával. Ha Faker Ryze-t választ, akkor tudni lehet, hogy nagyon komolyan veszi a meccset és itt büntetés lesz.
Faker: A harmadik meccs végén azt hittem, hogy itt a vége
Már nem annyira elszántak, mint korábban.
Nem volt ez másként a Misfits elleni szériában sem, ahol nagyon rezgett a léc Fakerék alatt, sőt, saját elmondása szerint úgy érezte, ez akár a vég is lehet, erről a fentebbi cikkünkben írtunk mi is. Az idei VB talán legizgalmasabb összecsapása volt és a világbajnoki színpadon még egy nyugati csapat sem jutott ilyen közel ahhoz, hogy lenyomja a legendás SKT-t.
Szerencsére Faker résen volt, behozta a Ryze-t és zseniális játékával, valamint mindössze egyetlen halállal megmentette csapatát. És hogy miért ilyen komoly dolog a Ryze számára? Ahogy azt a címben is írtuk, 3,5 VB alatt még soha egy meccset sem bukott el vele, ami nem kis mutatvány, már csak azért sem, mert Ryze nem keveset változott az évek alatt. Kétségkívül a 2015-ös Ryze sokkal erősebb volt egyéni szinten a végtelennek tűnő képességrotációinak hála, no meg a rengeteg Spellvamp miatt is, amit ultija adott. Ez a kettő együtt felettébb megölhetetlenné tették a karaktert.
Aztán jött az újabb rework és Ryze a solo queue létrák legaljára került, de ez cseppet sem vett vissza a kompetitív sikereiből, hiszen az ultija csapatkommunikációra épül, illetve a majdnem 0 ms ping miatt olyan dolgokat is meg lehet vele itt csinálni, amiket egy 40-50 ms mellett nem feltétlenül. Talán ezért is annyira jó vele Faker, hiszen Koreában mindössze 8-9-es ms-ről beszélünk.
Visszatérve a 2015-ös VB-re, Faker ötször is behozta midre, és mindegyiket megnyerte, 2016-ban pedig egyszer választotta ki. Ami az idei VB-t illeti, csak egyetlen egyszer mutatta ezt meg nekünk a Misfits ellen. Valószínűleg nem szerették volna ennyire korán elővenni és inkább későbbre tartogatták volna, ahogy azt a koreaiak szokták, de mivel szorult a hurok, muszáj volt biztosra menni.
Egyébként Ryze nem egy egyszerű karakter, ha el szeretnénk sajátítani a használatát legyen szó rólunk, de még akár a profikról is. Az idei VB-n például 27 meccsen szerepelt, de ebből mindössze 10-et nyert meg, solo queue-n pedig 42%-os a győzelmi aránya, szóval egyik sem túl kecsegtető. Akkor mégis mit csinál másképp Faker, hogy ha hozzá kerül, akkor tartani kell tőle?
Nos, egyrészt azért mert Fakerről van szó, és míg ez lehet, hogy fanboyos kijelentésnek tűnhet, nem véletlenül tartják őt a legjobb játékosnak valaha, aki képes olyan helyzeteket is megfordítani, amikre kevesen képesek. Az igazi ereje a karakter ultijában van és hogy azt mennyire tudjuk kreatívan kihasználni. Ami a többi képességét illeti, van pár variáció, amit egy fighter játékhoz hasonlóan meg kell jegyezni és a szituációnak megfelelően használni, mintha kombókról lenne szó, de a végső képességében szinte végtelen lehetőség van.
És ez az, amiben Faker az egyik legjobb. Míg mások tartogatják az ultit egy nagy playhez, ő nem fukarkodik vele és akár minden egyes csapatharcban képes elhasználni, csak azért, hogy úgy alakítsa a csatatér felállását, ahogy az neki kedvező. Ebben benne lehet az is, hogy egymaga pozíciót vált, aminek nem is kell feltétlen messze lennie tőle, de ha előnyt lát benne, akkor megcsinálja. Emellett nagyon jó ellenválasztás olyan hősök ellen, mint Lucian vagy LeBlanc, mivel képes őket lekötni egy gombnyomásra és máris bajban lehetnek. A pajzsa sem utolsó, amivel sok cserét megnyerhet olyanok ellen, mint Corki vagy Taliyah, akiknek a sebzésük nagy részét elnyeli. Mindössze annyi a dolgunk, hogy a megfelelő sorrendben spammeljük a képességeket.
Ez persze leírva sokkal könnyebb, mint a gyakorlatban, mert egyáltalán nem mindegy, hogy mit is mikor használunk el. Nagyon sok múlik azon, hogy éppen milyen sorrendet használunk vele. Ha valaki nem jelent túl nagy veszélyt és nem is túl mobilis, akkor egy rotáció után a Stormraider's mesterség és a plusz mozgási sebesség is aktiválódik. Emiatt mehet egy Q-E-Q-W-Q rotáció, viszont ha valaki mozgékony érdemesebb Q-E-W-Q-val indítani, ezáltal pajzsot is kapunk, illetve a lekötésünk is tovább fog tartani. Lényegében ezeket kell mindig variálni, de amikor ezeket a döntéseket és kombókat a másodperc töredékrésze alatt kell eldönteni és használni, máris érezhetjük, hogy miért olyan nehéz karakter. Nála tényleg szó szerint zongorázni kell a billentyűzeten.