A LoL és a PUBG uralta a múlt héten a koreai PC barlangokat.
Látva a statisztikákat, elfogott minket a "Déja vu érzés": nagyjából egy évvel ezelőtt ugyanezt az utat járta be az Overwatch; akkor arról szólt a sajtó, hogy vége a League of Legends-nek, mert jön a Blizzard új üdvöskéje és letarolja a piacot, kezdve a PC Bangekkel. Az azidőben készült statisztikák is azt mutatták, hogy az Overwatch hatására némileg visszaesett a LoL népszerűsége, de most, egy évvel később, a LoL még mindig (vagy éppen megint) ott van a csúcson, míg az Overwatch másfél éves mélyponton hever. Mert hogy 2017 már nem az OW-ről szól (az Overwatch League-t most ne nézzük), az idei év a PUBG-é: ez és a LoL ketten együtt a PC Bangekben eltöltött idő felét teszik ki.
Első próbálkozásra nem volt rossz a PUBG Invitational - összefoglaló, 1. nap
Wolfi | 17/08/24 09:17 300.000 dolláros összdíjazással érkezett az első PlayerUnknown's Battlegrounds verseny az ESL és a Bluehole szervezésében a Gamescom-ra. Az első nap közvetítését sokan nézték, azonban tele volt hibákkal és kínos jelenetekkel.
A LoL egész pontosan 25,85%-ot, míg a PUBG 23,69%-ot tett ki, ezzel pedig vészesen megközelítette a hosszú ideje trónon ülő MOBA-t. Az egyre nagyobb sikernek örvendő PUBG számára ez nagy előrelépés a számok tekintetében, ugyanis az ezt megelőző héten "mindössze" 18,74%-ot ért el, szóval szabad szemmel is jól látható a növekedés. Az Overwatch mindeközben soha nem látott mélységekbe süllyedt, másfél éves mélypontra került a 42. héten: a játékkal töltött idő csupán 13,68%-át tudta elérni a távol-keleti országban. A játék megjelenése óta sosem volt ez a szám ilyen alacsony. Talán kezdenek átrendeződni az erőviszonyok, vagy csak beleuntak a várakozásba?
A PUBG koreai hatalmát egyébként több dolog is magyarázza.
- A játék világa alapvetően vonzó a streamerek számára, hiszen mind nekik, mind a nézőknek nagy élményt nyújt.
- A csekély optimalizálás miatt meglehetősen nagy a gépigénye a játéknak, az ilyen gamer barlangok viszont a legmodernebb hardverekkel vannak felszerelve, így a PUBG-zni vágyóknak ideális lehetőséget kínálnak.
- Az Overwatch-beli szegényes matchmaking, a balansz problémák és a gyakori frissítések hiánya a koreai játékosokat sokkal jobban megérintette lelkileg, így új alternatívát kezdtek el keresni.
Ám azért a PUBG oldaláról sem minden fenékig tejfel, a hónap elején volt egy nagy szerver összeomlás, amiről a fejlesztők úgy nyilatkoztak, hogy a hirtelen jött játékos növekedés okozta. Ez egyébként logikus, egyrészt a játék még bétában van –tehát bármilyen gond előfordulhat vele–, másrészt pedig ebből kifolyólag nyilván a szerverek sem a piacon elérhető legnagyobb kapacitásúak.
Bárhogyan is fog alakulni a jövő, a PUBG nagyon komoly trónbitorlóvá nőtte ki magát, valós fenyegetést jelent a többi e-sport játékra, legalábbis játékidő és stream szempontjából. Ami a PUBG e-sport mivoltát illeti, az már más kérdés. Egy nagyobb versenyen már túl vagyunk, hiszen Gamesconon megtartották az első PUBG Invitationalt, és bár sokan nézték, az kitűnt, hogy a közvetítés, illetve a spectate mode szempontjából messze nem volt tökéletes az adás. Egyelőre nincs még épkézláb megoldás arra, hogy hogyan lehetne akár 100 játékost hatékonyan követni, úgy hogy az a néző számára is végig izgalmas legyen. Ez főleg a mérkőzések elsőre felére, és azon belül is a solo meccsekre volt igaz, ahol sokáig lootoltak, és mivel tétje is volt az egésznek, nem feltétlenül vállalt mindenki vakmerő és látványos megmozdulásokat.
Vajon ezzel is az fog történni, mint az Overwatch-al? Egy "erős casual játék - kevésbé népszerű kompetitív vonallal" válik belőle?