Ismét belenyúl a dzsungelbe a Riot, -nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás

Ismét belenyúl a dzsungelbe a Riot, -nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás

A felzárkózási XP-t a hatodik szezonban vezették be, sajnos ez az újítás más problémákat is hozott magával. Most ezeket orvosolnák, de vele együtt máris jöhet egy újabb gond.

Nyakunkon a következő szezon, pontosabban; a preseason. Ez az az időszak, amikor a Riot minden döntést átértékel, amit az elmúlt egy év során hozott, elemezve, melyek váltak be, és melyek nem. Tavaly például behozták a felzárkózási XP-t, ami lényegében kissé keresztbe tett az olyan carry dzsungeleseknek, akik gyorsan takarították a táborokat, és gyorsan is mozogtak a pályán, ezzel hatalmas előnyöket szerezve és teljesen jelentéktelenné téve az ellenfél dzsungelesét.

Átalakulnak az életerőt jelző sávok, -de a jó irányba

Egy csomó új infót kapunk majd a health bar mellé!

Ilyen volt mondjuk a Nidalee, aki szinte bárkit képes volt lefarmolni, ráadásul gankpotenciál is akadt benne bőven, így a tankosabb, lassabb dzsungelesek nem nagyon tarthatták vele a lépést, elvégre Nidalee fényévekkel járt előrébb, mint hogy a tankos karakterek ténylegesen tankossá váltak volna. Erre egyébként azért volt szükség, mert a dzsungeltáborok XP-jének megváltoztatásával nagyon meg tudtak szaladni és lényegében egy solo carry pozícióba kerültek a 6. szezon végére, így viszont minden tankosság ki lett zárva lényegében.

Ez az egész mechanika egyébként az egyik legvitatottabb téma volt idén, mivel alapjaiban változtatta meg a dzsungeles pozíciót, és már nem sok értelme volt az úgynevezett "powerfarmingnak", hiszen az ellenfél viszonylag könnyedén utolérhetett minket szintben. 

Természetesen egyesek örültek neki, mivel így lehetett ismét tankokat és late game junglereket játszani, hiszen a lemaradás veszélye így lényegében megszűnt. Korábban erre nem volt lehetőség, egy early game jungler, mint mondjuk egy Lee Sin, vagy akár Kha'Zix simán ki tudott minket szorítani nem csak a saját dzsungelünkből egy rossz döntés után, hanem lényegében az egész játékból. Tavaly megkockáztatom, hogy a dzsungeles pozíció volt talán a legfontosabb az egész metában, nem véletlen, hogy például Peanut közönség kedvenc lett Lee Sinjével, hiszen minden eszköze megvolt arra, hogy bárkit kiszorítson. Egyértelmű volt, hogy ez így nem maradhatott, és ezért jött képbe ez a kiegyenlítő mechanika.

Az alapvető problémát végül is sikerült megoldani, de sajnos annál többet is elértek vele. Ahogy már mondtam, az agresszív, látványos és néha kockázatos early game junglerek hirtelen értelmüket vesztették, hiszen minek játszanánk velük, ha az előnyünket úgysem tudjuk megtartani. Cserébe inkább mindenki átállt a scale-elő hősökre és tankokra, akiknek lehet, hogy nincs annyira elnyomó stílusuk,de ahhoz pont elég, hogy az ösvényeket nyomás alatt tartsák, miközben az ellenfél dzsungelesétől nem kell annyira tartani, mint előtte. Hiába volt egy 4 0-ás Lee Sinünk 15 percnél, az ellenfél tank dzsungelese legalább annyira hasznossá tudott válni, sőt mi több, a late game-ben még relevánsabb is lett, mint mi az előnyünkkel együtt.

Mi lehet tehát a megoldás? Egyik rendszer sem tökéletes, mindkettőnek tisztán látható hibái vannak. Ezt szélsőségesen nem lehet megoldani, hiszen valamit mindig feláldozunk, attól függően, hogy melyik megoldást választjuk. Valahol a kettő között kellene egy arany középutat találni, de ezt sokkal nehezebb leírni, mint kitalálni. Szerencsére a Riot nem teljesen tanácstalan, és máris előrukkoltak egy ötlettel. 

A 7.22-es patch-től kezdve csak és kizárólag a nagy szörnyek adnak majd felzárkózási, vagy catch up XP-t, így drasztikusan csökkentik a visszatérés lehetőségét, de nem teszik lehetetlenné. Ez azért is fontos, mert a csirkék és a krugok jelenleg is sok XP-t adnak, de mostantól csak a buffok érnének valamit pluszt. Ez egy nagyon jó húzás több szempontból.

Ritka az az eset, hogy csak és kizárólag egy kisebb táborért kockáztassuk a bőrünket, ha csak nincs biztos infónk az ellenfél dzsungeleséről, például épp gankel. Már csak azért is, hiszen oké, az aranyat megtagadjuk, de hiába viszünk el akár egy kisebb tábort is, a többi ugyanúgy megadja a plusz XP-t. Mostantól viszont annál nagyobb értéke lesz a buffoknak, amikért amúgy is harcolni szoktunk gyakran. Ez felpezsdítheti a dzsungeles életet, ha egyik jungler például előnyhöz jut, emellett lehet, hogy inkább fogja kockáztatni a bőrét, hogy a következő kék, vagy piros buffot is megtagadja, ezzel is még nagyobb hátrányba taszítva ellenfelét. 

Sajnálatos módon nem ez az egyetlen frissítés, amivel készül a Riot. Megváltozik majd a dzsungeles táborok CS értéke, vagyis; hogy mennyit megy fel a farmszámláló egy-egy tábor után.

E szerint a terv szerint, 7.22-től kezdve, minden dzsungeltábor fixen 4 CS-t fog érni. A Riot elképzelése az, hogy erre azért van szükség, mert így könnyebb lesz megítélni egy-egy dzsungeles ráhatását a játékra, és működését a másik dzsungelessel szemben. Ez így mind szép és jó, de főleg magasabb eloban, ahol erre tudatosan figyelnek a játékosok, mert sokkal nehezebb lesz nyomon követni az ellenfél mozgását, hiszen a farmszámból ezideig sok mindenre tudtunk következtetni, pl. hogy vajon merre járt eddig, és hova mehet ezután. Egy kis matek után nem volt nehéz megítélni, hogy mi maradt még az ellenfél dzsungelében, ha esetleg valaki megpillantotta a pályán. Ez a lehetőség teljesen eltűnik, hiszen mindegy, hogy melyik tábornál kezdünk, maximum annyit fogunk látni, hogy hány helyen járt már számszerűen, de azt nem, hogy hol.

Remélhetőleg ezt szorosan figyelemmel kísérik, és amennyiben komoly problémát fog jelenteni –ismételten: főleg a profiknál, vagy magasabb eloban, ahol ezt tudatosan figyelik–, akkor kezdeni fognak vele valamit. Én személy szerint nem tartom helyesnek, mert így a dzsungelesek még nagyobb szabadságot kapnak az útvonalaik tervezésében, és lényegében szinte csak a wardokkal tudjuk majd őket nyomon kísérni.

Egyébként már most elég vegyes a második változtatás fogadtatása, kíváncsiak leszünk, hogy ennek mennyire lesz hatása a Riot jövőbeli döntéseire.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.