Megéri-e még Ardent Censert venni, és ha igen; mikor?

Megéri-e még Ardent Censert venni, és ha igen; mikor?

Ez már nem az első, és nem is a második Ardent Censer nerf a tárgy sikertörténete óta. A kérdés az, hogy megéri-e még mindig ezt a tárgyat venni, és ha igen, mikor?

Tegnap megkaptuk a legújabb live patch-et; a 7.21-et. Vele együtt nem csak a hatalmas Galio buffok, hanem az idei VB legsikeresebb tárgyának, az Ardent Censernek a nerfjei is megérkeztek. Egyértelmű, hogy a tárgy túlságosan jó volt, főleg ennyi pénzért, és főleg abban a stádiumban, ahogy a 7.18-ban néz ki most is a profik kezei között, ezért kezdeni kellett vele valamit.

Milyen lenne a supportok élete, ha nem kellene Sightstone-t venni?

Az alapvető kérdés nem feltétlenül a Sightstone-ról szólt, inkább a támogató tárgyak közti különbségről, azon belül is arról, hogy a három közül továbbra is a Spellthief's Edge-et érzi a leggyengébbnek egy játékos. Ez még így önmagában nem is lenne annyira fontos, naponta látunk ilyeneket, viszont Maple Nectar, a Riot egyik alkalmazottja válaszolt, sőt egy elég hosszas beszélgetésbe kezdett több résztvevővel is, amelyből kisült pár érdekes ötlet.

Először a 7.19-ben kapott egy minireworköt, ha lehet ezt annak nevezni, ugyanis a találatonkénti gyógyítást eltávolították a tárgyról, cserébe viszont nem csak a célpont, hanem a tárgyat használó is megkapta a bónuszokat aktiváláskor. Ez egyes támogatóknak nagyon is jól jött, főleg Janna-nak, meg Lulunak, utóbbi egyébként is sok sebzést tud kiadni magából hű társának, Pixie-nek köszönhetően.

Egy ideig elült a por, és úgy tűnt, hogy a Riotosok megtalálták a megfelelő egyensúlyt, de ahogy telt az idő, rá kellett jönniük, hogy még a gyógyítás nélkül is nagyon sokat számít. A legtöbb ADC, aki ebből profitált, Guinsoo's Rageblade-et használt, ami 6 jelző mellett minden második támadásnál kétszer alkalmazta a találati hatásokat, vagyis az Ardentből származó találatonkénti plusz 20-35 sebzést is, ami így 40-70 között mozgott minden második támadásnál tárgyak nélkül.

Talán ennek is köszönhető, hogy a 7.21-ben újabb nerfet kapott a tárgy, hiszen a "kombó" másik összetevőjét, a Guinsoo's Rageblade-et nem igazán lehet/kell nerfelni. Egyrészt; így is nagyon drága (3600 arany), másrészt felettébb haszontalan, amíg nem tudjuk befejezni, hiszen a legtöbb ADC nem ér sokat a különálló Blasting Wanddal például, ami szintén kell a recepthez, így maradt az Ardent Censer. Csak a miheztartás végett, nézzük meg, hogy mi változott ezúttal: a bónusz támadási sebességet 20-35%-ról 10-30%-ra csökkentették, a sebzés pedig még nagyobb nerfkalapácsot kapott: 20-35 helyett csak 5-20 bónusz mágikus sebzést ad találatonként.

Mit is jelent ez a játék nyelvére lefordítva? Teljesen haszontalanná vált volna az Ardent Censer? Ha röviden szeretnénk válaszolni rá, akkor: nem, hiszen továbbra is egy jó tárgy, maximum nem metameghatározó, mint a VB patch-en, ahol ténylegesen minden ekörül forog. Inkább úgy fogalmaznék, hogy még mindig jó tárgy, bizonyos esetekben. Ehhez nem árt pontosan felfogni és tisztában lenni, hogy mik a tárgy erősségei és persze kin éri meg a vásárlása, mert nem minden helyzetben éri meg az árát.

A támogató kiléte

Az első kérdés tehát, hogy milyen hősökkel játszunk supportot. Az olyan hősök, mint Janna, Taric és Lulu pajzsokat és gyógyításokat osztogatnak jobbra-balra szemben mondjuk egy Morganaval, akinek van ugyan pajzsa, de a közelébe nem ér a többinek. Sok olyan hős volt, akivel mindössze azért vettük meg a tárgyat, mert annyira erős és a domináns volt, hogy ahogy a mondás is szól: "a hülyének is megérte". Így fordulhatott elő például Stoneborn Pactes Trundle Ardent Censerrel, hiszen elég volt a kis sziklájával lassítani valakit, és máris minden előnyét megkapta mindenki, aki azt a célpontot támadta.

Akit támogatnánk vele

Az Ardent Censer kihasználásához, mint oly sok minden máshoz is, két ember kell; vagyis a megfelelő ADC a support mellé. A legfontosabb dolog, amit meg kell vizsgálni, az a támadási sebesség és hogy ez mennyire segíti őt a játékban. Ha egy Vayne, Caitlyn, Kog'Maw, vagy Twitch, esetleg Varus van mellettünk, akkor minden további nélkül megvehetjük a tárgyat, ha az első kritériumnak is megfelelünk supportként. Ezzel jócskán meg tudjuk dobni a hasznosságukat egy-egy harcban, vagy kisebb cserében, viszont vannak kivételek. A legordítóbb ellenpélda természetesen Jhin, hiszen ő nem sokra megy a támadási sebességgel, még a passzívját figyelembe véve sem. Szintén nem jó választás az Ardent egy Lucian mellé, illetve mostanság inkább a dzsungelben látni, de solo queue-ben bármi előfordulhat, szóval ha Ezreal a lövészed, akkor sincs sok értelme erőltetni.

Merről fúj a szél?

A harmadik kritérium, hogy hogyan is állunk a meccsen. Ezt néha nehezebb megítélni, főleg low eloban, mivel a tévhitekkel ellentétben a gyilkosságelőny nem feltétlenül jelenti azt, hogy a játékban is mi vezetünk, a tornyok és sárkányok is könnyen eldönthetik egy-egy meccs sorsát. Egy dolog biztos: szemben azzal, amit a VB-n látunk, egyáltalán nem éri már meg ész nélkül, rögtön első tárgyként, még a Sightstone előtt megvenni, mert egyrészt nem ad már annyit pluszt, másrészt kell egy megfelelő összhang is az ADC-vel, ami nem feltétlenül van meg egy idegennel. Az Ardent megfelelő kihasználásához nem árt jó időben pajzsozni, vagy gyógyítani, ha ezt az ADC megkapja, akkor megindulni és nem visszavonulni stb. Menjünk inkább biztosra, és legyen rálátásunk a dolgokra a wardok és egy Sightstone segítségével. Itt egy kicsit kreatívnak kell lenni azért, mert az előbbi "szabályt" felül lehet írni, de ez mindig a mi döntésünk lesz. Ha egy Caitlynünk van, és az első 10 percben már van 2-3 gyilkossága, meg mondjuk számottevő (10-20-30) farmelőnye a másikkal szemben, akkor lehet, hogy érdemes őt még jobban snowballozni az Ardenttel. Viszont, ha hátrányban vagyunk, és a Kog'Maw lövészünket már harmadszor dive-olják torony alatt, mert nem megy haza, amikor mi is (legyen az saját döntés, vagy egy hullazsák), akkor többre megyünk egy defenzív tárggyal, mint mondjuk egy Locket of the Iron Solari-val, vagy sok CC esetén egy Mikael's Crucible-lal.

Ha minden meccsen átgondoljuk ezeket az apró dolgokat, sokkal könnyebb dolgunk lesz annak eldöntésében, hogy érdemes-e azt a 2400 aranyat az Ardentre költeni, vagy jobban járunk-e inkább valami mással.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések