A jó, a rossz és a mókás, avagy: milyen a FIFA18 egy hónap után?!

A jó, a rossz és a mókás, avagy: milyen a FIFA18 egy hónap után?!

Az egyik legjobb FIFA játékban –félreértés ne essék– minél többet nyüstöljük, annál több kis bosszantó hiba kerül elő, amelyet javíthatna a kiadó.

Egy hónappal a FIFA18 megjelenése után nagyjából lehet látni, mi az, ami tényleg jól sikerült a játékban, és mit kellene a közeljövőben, vagy a következő részben javítania az EA Sportsnak.

A kiadást követően sokan rávetették magukat, és valószínüleg élvezték is a játékot. A mechanika változott, igazi szórakoztatás nyújtottak a mérkőzések, gyors passzok és sok találatok jellemezték az összecsapások. Úgy tűnt, egy megújult, teljes értékű szoftvert kaptunk.

Ahogy telt-múlt az idő, úgy lehetett észrevenni az apróbb, vagy éppenséggel nagyobb hibákat is. Az EA időközben néhány patchel is megörvendeztetett minket, de a hiányérzet azért teljes egészében nem múlt el. A közösség hangot is ad sokszor vegyes érzelmeinek. Az eurogamer belerakott néhány órát a legújabb verzióba (–és én is–), így összességében a tapasztalataink olvashatók a következő sorokban.

A jó

Passzolás

A legmegosztóbb eleme a játéknak; lehet szeretni és utálni is. A legtöbb esetben pontosak és gyorsak, így villámtámadásokat lehet építeni. Sokféle verzióból válaszhathatunk, és könnyedén elő is varázsolhatjuk őket. A FIFA17-nél sokkal egyszerűbben lehet helyzeteket teremteni, és jóval "gólgazdagabbak" a párharcaink.

Squad Battles

Az új módként megjelent Squad Battles a FUT-on belül remek lehetőség, hogy offline is játszhassunk más játékosok ai által irányított együttesei ellen. Nagyszerű dolog, hogy tisztességes jutalmakat kaphatunk (érmék és paklik) a befektetett időnkért cserébe. A korlátozott játékidővel rendelkezőknek ez egy remek lehetőség, pár mérkőzés hetente simán elegendő coint jelent, és abból már vehetünk Gold csomagokat. Sőt, ha jól játszunk; a hét végére akár még néhány jobb labdarúgót is meg tudunk vásárolni a piacról.

A rossz

A passzolás

Talán túl jóra sikerült idén. Sokak szerint a 18 könnyebb elődeinél, tehát a skill különbség az átlagos játékosok és a szakértők között lehet, hogy kisebb. Természetesen az ügyesebb felhasználók sokkal sikeresebbek lesznek, de ez nem jelenti azt, hogy minden rendben van a passzjátékkal.

AI védekezés

Az eddigi évekhez képest jóval nehezebb dolgunk van, és az első frissítés fordulópont volt. Mielőtt megérkezett a javítás, pozitívak voltak az értékelések, bár sokak szerint nehéz volt védekezni, majd miután megjött a patch, többeknek nem tetszett a szisztéma.

A kapusok szintén botrányosak voltak, ezen igyekezett fejleszteni az EA, mondván a lövéseket és az 1 az 1 elleni szituációkat majd jobban megoldják. A tizenhatoson kívülről megint csak könnyedén lehetett bombagólokat lőni. Az AI a legtöbbször még mindig buta, és csak megnehezíti a dolgunkat, ami elég bosszantó élményt eredményezhet.

A bírók

Maradjunk annyiban, hogy talán ez a leggyengébben sikerült része a játéknak. Teljesen kiszámíthatatlan ítéleteket hoznak a játékvezetők. Vanolyan,  amikor egy semmiség miatt állítanak ki, máskor a legdurvább belépőket is szó nélkül hagyják. Kíváncsian várjuk, hogy erre milyen frissítés érkezik majd a jövőben.

Játékos váltás

Ez egy valódi probléma: meccsenként többször is előfordul, hogy folyamatosan nyomja az ember a switch gombot és kétségbeesetten próbál átváltani a megfelelő játékosra. Egy gyorsan passzolgatós mérkőzésen a váltás különösen fontos, de időnként a beállítások ellenére sem működik megfelelően.

A mókás

Átláthatóság

Sokak szerint a FIFA18 csal. Ez a labda mozgásától kezdve, a játékos statisztikákon át a szkriptelésekre is vonatkozik, -legalábbis egyesek szerint. Mindenki futott már bele furcsa helyzetekbe, és néha úgy érezzük bármit is csinálunk, egyszerűen elkerülhetetlen az ellenfél gólszerzése. Az utolsó pillanatokban pattogó drámai labdák valahogy sosem nekünk kedveznek. Mikor egy tök egyenes labdát a védőnk mégis a másik csatárához juttat? Ez a labdarúgás. Emlékeztek mikor Steven Gerrard elcsúszott és a Liverpool bukta a Bajonkságot? Ez is labdarúgás. Az egyszer biztos, hogy az idei játék is tele van furcsa momentumokkal, a Reddit és a FIFA fórumai is tele vannak klippekkel, ahol hasonlókat láthatunk.
A legnagyobb gond azzal van, hogy mélységeiben nem látjuk miként is kéne működnie, az egy dolog, hogy vágjuk a csapat kémiát és a statisztikákat, de hogy ezek hogyan állnak össze és nyilvánulnak meg, azt csak az EA tudja.

  • Miért téved a passz, pont akkor?
  • Miért a kapufát találtuk el vagy ment mellé?
  • Miért nem tudott a kapusunk a labdába rúgni és lett gól?

Sokféle kérdést tehetne mindenki fel magában.

A FIFA18 skill alapú játék ez nem vitás, de az AI is beleszól a játék alakulásában, ehhez sem férhet kétség. Egy játékost irányítasz egy időben, a többi a mesterséges intelligenciára marad. Tehát bármennyire szeretnénk, nem csak rajtunk múlik egy végeredmény. Persze ezzel lehet takarózni, de inkább abból szempontból érdemes vizsgálni, hogy mit lehetne tenni ez ellen, illetve, hogy kevésbé szóljon bele a számítógép. A legújabb frissítéssel már belenyúltak a passzrendszerbe és érezhetően sokat javult a játék. Sokkal jobban oda kell figyelni, miként passzolunk és kinek.

Fontos még megemlíteni, hogy a The Journey folytatása nagyon hangulatos lett, szóval mindenképpen az egyik erőssége a FIFA-nak. Érdemes végigtolni, mert nem olyan hosszú, jutalmakat kapunk és egy nagyszerű sztorival leszünk gazdagabbak. A karrier mód is rendkívül izgalmas az új átvezetőkkel, sokkal személyesebbé teszi az élményünket. A Pro Clubs tavalyhoz képest élethűbbé vált, 22 ember a pályán azt a hatást kelti, mintha egy valódi mérkőzést néznénk.

Szóval annak ellenére, hogy lenne még mit csiszolnia a kiadónak a FIFA18-on, a pénzünkért sok mindent kapunk és hosszú órákra képes szórakoztatni, bármelyik módot is indítjuk el. A jövőben biztos, hogy érkezik még update; nem kell a játék elhanyagolásától tartani.

Nektek mi a véleményetek?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!