Manaszegényebbekre is változtathatják az AP tárgyakat!

Manaszegényebbekre is változtathatják az AP tárgyakat!

Korábban már szó esett az AP tárgyak fejlesztéséről, de akkor még nem adott sok konkrétumot a Riot. Most leszűkítette a lehetőségeket kettőre; nézzük mire számíthatunk.

Egy jó ideje nem nyúltak már hozzá az AP tárgyakhoz, az idei év az AD és/vagy Lethality, illetve a szezon közepén a tank tárgyakról szólt. Éppen ezért már októberben is felmerült a hír, illetve annak a lehetősége, hogy valamit kezdenek majd a mágusok és varázslók tárgyaival is, hogy ismét felvegyék a versenyt a többivel. A korábbi terveikről, illetve az akkori státuszról az alábbi cikkünkben olvashattok.

Kissé elavultak lettek az AP tárgyak, ezen változtatna a Riot!

Aioween | 17/10/18 10:29Az AP tárgyak nem sokat változtak mostanában, legalábbis nem annyit, mint az AD vonal. Mivel változik a játék, a rúnák és persze a meta is, így ezeket is újra fogják gondolni a jövőben. Közeledik a preseason, ami változásokat jelent, ráadásul nem is kicsiket.

Mik tehát az alapvető célkitűzések? Az elsődleges cél az, hogy a manát használó karakterekkel játszóknak több választási lehetősége legyen első tárgyként, mert ez jelenleg igencsak karcsú egy Doran's Ringgel, ami még mindig a leggyakoribb választás. Ezen kívül másodlagosan egyes hősöknél szóba kerülhet a Black Seal, illetve a Corrupting potion. Minden más kezdés maximum kényszer miatt alakulhat ki. Másodsorban a teljes tárgyrendszert szeretnék kicsit finomítani. Rengeteg lehetőség szóba került a Rioton belül, amelyeket végül erre a kettőre szűkítették le:

Első lehetőség

Egy kissé "minimalistább" lesz a tárgyrendszer mana terén, így nem lesz egyes karaktereken akkora kényszer, hogy mindenképp manát is adó tárgyakkal vértezzék fel magukat. Ilyen mostanság például a Morellonomicon, ami elég sok karakternek mondhatni alaptárgy. Ha viszont elvennék a mana részét, máris nem lenne annyival kecsegtetőbb minden másnál, így olyanok mint a Luden's Echo, vagy a Nashor's Tooth máris élhetőbb lehetőségekké válnának. Ez persze magával hozná azt is, hogy más helyeken kellene átnézni a rendszert és karaktereket átgondolni, átdolgozni, hogy valamivel ennek a kiesését kompenzálják.

Diverz hősökre egyébként már most is van számos példa: Ahri, Annie, Azir, Brand, Diana, Ekko, Fizz LB, Lissandra, Vel'koz stb. Ők már most is elég változatos tárgyválasztási lehetőségekkel rendelkeznek anélkül, hogy ezzel felrúgnák a játék egyensúlyát. 

Azzal, hogy a mana tárgyakat megkerülhetővé tennék, vagy épp csökkentenék a jelenlétüket a játékban, egy fontos lépést tennének egy új irányba, ami elütne a játék alapjaitól indulása óta. Pár dolgot azért nem árt ezen a vonalon figyelembe venni. Elsősorban a védekezőbb jellegű tárgyaknál kell majd nagyon odafigyelni, mint a Banshee's Veil, Rod of Ages, Zhonya's Hourglass stb. hogy ezek mennyire befolyásolják egy-egy build útját és sorrendjét. Elég ha csak a Righteous Gloryra gondolunk a nerfjei előtt, mikor majd minden tank első tárgyként rusholta. Szintén fontos tényező az egyes statisztikák közötti egyensúly megtalálása, jó-e az, hogy a manás tárgyak egyfajta fellélegzést adnak bursty karakterek ellen a konzisztenciával, vagy más védekező statokkal, merre lehetne még elmozdulni, és ez-e a legjobb megoldás?

Második lehetőség

Továbbra is megtartják a manát, mint szükséges vásárlást a játék korai szakaszaiban, emellett pedig más helyzetfüggő tárgyakat dolgoznak ki, vagyis manát is kapnánk és különböző statokat mellé, ezt viszont még ki kell találni, hogy mik legyenek ezek a statok, esetleg milyen egyedi passzívokkal rendelkezzenek a tárgyak.

Ez nehezebb, mint amilyennek elsőre tűnhet, mivel a Morellonomicon a mides karakterek egyik kedvenc tárgya jelenleg. Nem véletlenül, manát, manavisszatöltést, CDR-t és rengeteg AP ad viszonylag jó áron. Míg a hajlandóság ott lenne a fejlesztőkben, hogy több opcióval is rendelkezzünk, nehéz olyan tárgyat adni, ami egyrészt felveszi a versenyt a Morelloval és esetleg elgondolkozunk egy másik tárgy vásárlásán, illetve nem annyira erős, hogy például a kettő együtt túlságosan nagy előnyt adna. Mivel a Morellora keresnek plusz opciókat, az sem jó, ha az új tárgy gyenge, mert akkor meg senkinek nem fog eszébe jutni váltani, szóval egy elég keskeny vonalon kellene egyensúlyozni a Riotnak.

Zoe bemutató streamjén egy kis bepillantást nyerhettünk már az újításokba, hiszen a Lost Chapterre már voltak alternatívák, ami a Morello egyik építőköve. Az egyik verzióban volt CDR, a másikban nem. -Ha már CDR; ez is egy érdekes kérdés. Általánosságban nehéz felvenni a versenyt a CDR hasznosságával, főleg mágusok esetén, akik a képességeikre hagyatkoznak. Magas CDR-rel nagyobb lesz a burstünk összességében, mert gyakrabban tudjuk rotálni a varázslataink, ugyanebből kifolyólag a utility-nk is nőhet, illetve csapatharcokban is sokkal hasznosabbak leszünk, és mindemellett általánosságban is egy nagyon hasznos dolog.

És a többi

Mindezek mellett más ötletei is vannak a Riotnak, amik apróságoknak tűnhetnek, de mégis fontosak. Javítani és egyértelműsíteni szeretnék például a Void Staff és a Rabadon közötti különbséget, mivel jelenleg az esetek nagy részében egy Void Staff sokkal hasznosabb, annak ellenére, hogy olcsóbb. Ez többek közt köszönhető a még most is jelen lévő tank metának, ahol a nyers AP nem biztos, hogy mindig nyerő. Esetleg buffolják majd a Rabadont, vagyis a játék legdrágább tárgyát, hogy tényleg érjen is annyit, mint amennyibe kerül.

Más téren is vizsgálódnak, mivel átnézik majd az első vásárlások utáni korszakot, és hogy miként tudunk ilyenkor különféle hatásokkal (pajzsok, gyógyítások, flat magic pen, lethality stb) bánni. Emiatt átértékelhetik olyan tárgyak helyzetét, mint a Liandry's Torment, vagy a Sorcerer's Boots stb.

Végül de nem utolsó sorban a Mejai's Soulstealerrel is kezdeni szeretnének valamit, mivel nem túl egészséges tárgy a játékban. A mostani stádiumában két, esetleg három esetben van értelme ennek a tárgynak: ha nagyon gyors előnyre teszünk szert és az ellenfél csapata nem igazán tud ezzel mit kezdeni, ha trollkodunk, vagy ha smurfölünk, és úgyis carryzni fogunk egy alacsonyabb eloban. Valahogy úgy akarják átalakítani a tárgyat, hogy egy megszokott normál mérkőzésen is jobban megállja a helyét, semmint egy teljesen végletes tárgyként, amivel vagy 1 v 9-ezni fogunk, vagy az ég világon semmit nem érünk vele.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések