Andrew Wilson úgy látja, az előfizetések egy nap felváltják a hagyományos játék eladásokat.
Az EA időről időre igyekszik előállni új ötletekkel. Mikor megszólal az egyik emberük, az azt jelenti, hogy komolyodik a dolog, és akkor bizony érdemes odafigyelni rájuk. Mindegyik tréfában egyébként találunk igazságot is, de lehet, hogy ezúttal nem viccelnek. Csak játszunk el a gondolattal, milyen lenne egy olyan világban élni, ahol a legújabb FIFA kiadást egy frissítésként kapnánk meg a konzolainkra?
Az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson beszélt a Bloomberg TV-nek a jövőbeli terveikről.
"A szórakoztató média legnagyobb hibája az elmúlt öt évben a streaming és az előfizetés kombinációja volt. Ez megváltoztatta a televíziózás és a zenehallgatás módját, valamint megváltoztatta azt is, ahogyan könyveket olvasunk." -mondta Wilson.Az úgynevezett "Netflix játékok" lehetőségeivel kapcsolatban Wilson továbbá azt is kijelentette: "Van egy olyan világ, ahol egyre könnyebben és könnyebben helyezhetjük át a program kódjait, és esetleg nem kell évente új kiadást készíteni. Gondolhatunk ezekre a játékokra, mint 365 napos élő szolgáltatások."
Azok, akik rögtön pánikba esnének és megijednének a jövőtől, illetve a mostani rendszer mellett emelnék fel azonnal a hangjukat, érdemes eltűnődni a jelenlegi üzletpolitikájukon, hiszen az EA Access is hasonlóan funkciónál. Képzeljük el, hogy a megjelenés utáni 10 órás trial (ingyenes kipróbálhatóság) és a 30$/év helyett, havonta 30 dollárt fizetnénk az EA Sports címeinek legújabb kiadásaiért.
Elméletileg máris itt tartunk, vagy legalábbis jóval közelebb állunk ehhez. Sokkal előrébb lennénk, ha nem tartaná vissza a kiadót a lemezes változatok elkészítése. Ráadásul sok esetben ezek a kópiák csak a digitális megjelenést követően kerülnek forgalomba.
Rengeteg előnye van az ilyen rendszernek: mondjuk, ha egy játéknak finomhangolásra van szüksége, és a cím egyébként is folyamatosan ismétlődik, ahelyett, hogy az aktuális játékon és a jövőbeli verzióján is egyszerre kellene dolgozni, rögtön a patchel lehetne foglalkozni és aztán egy update-ként ki lehetne adni, mintsem a következő évben új játékként megjelentetni. Vagy például a technikai fejlődés remek lehetőséget adna a készítők kezébe, hogy még jobb élményt varázsoljanak a képernyőkre. A Frostbite motor fejlesztésének eredménye bármikor bekerülhetne a játékba, és nem kellene egy évet várni rá.
Azonban számtalan kihívással és akadállyal is szembe kellene nézniük. Wilson megemlíti, a fájlok mérete fontos tényező még a jelenlegi nagysebességű internet világában is, –az Xbox One X népszerű termékké vált, de a 100GB-os játékok és a hatalmas frissítések még mindig panaszkodásra adnak okot–, valamint a tervezési struktúra nem valószínű, hogy egyhamar ez irányba fordul.
A FIFA (és Madden) mobil játékosok már látták hogyan is működik ez, és a frissítés után tulajdonképpen új játékot kaptak. A konzolon megszokott újraindítás megtörtént a FIFA mobil applikációjában is, de a belépést követően már az új grafika, felhasználói felület és játékmenet jelent meg, ráadásul emiatt nem kellett egy új alkalmazást letölteni és telepíteni.
Amit Wilsonék javasolnak, lényegében a konzolos játékoknál az előbb leírt mechanizmus lépne életbe. Azért néhány kérdés felvetődik ebben az esetben, például, hogy milyen hatással lenne a lincencelés a FIFA-ra (különösen az Ultimate Team-re)? Folyamatosan resetelnék a csapatainkat?
Izgalmas jövő előtt állunk tehát; az új törekvések megvalósításai előbb-utóbb elkerülhetetlenek lesznek.