Az egy manás lények mindig különleges szerepet töltöttek be a játék életében. Volt hogy a controlt és volt, hogy az aggrot erősítették, -de mik voltak a legjobbak?
Void Walker (Basic)
Ez a kártya két nézőpontból is a legjobb. Az egyik, hogy a relatíve magas életereje miatt a korai körökben a legtöbbször kétszer kell beleütni, ez pedig a legtöbb esetben tempóelőnyt ad. A másik oldal is a HP-ból ered, miszerint ha valaki nem akarja kétszer megütni, akkor általában egy varázslattal kapja le, de nagyon kevés olyan spell van, ami 1 manáért tud 3 sebzést csinálni és ebből következik az, hogy általában mana előnybe kerülhetünk miatta.
Mana Wyrm (Classic)
Ez a lap beteg (-azt hiszem ezt másféleképpen nem lehet elmondani). Már maga a stat is nagyon erős, alapból is nehéz a korai körökben lekapni, de ami igazán erőssé teszi az a képessége. A kis féreg mellett megtehetjük azt, hogy folyamatosan a leszedésre koncentrálunk, miközben a lény egyre erősebb lesz és megint előkerül az előny fogalma, hiszen az ellenfélnek vagy több manát vagy erősebb lényt kell áldoznia, hogy a kis Mana Wyrm eltűnhessen. Ezen kívül a lap erejét mutatja az is, hogy a kezdetek óta ott van nagyon sok Mage pakliban és nem egyszer a tier 1-ben találja magát.
Zombie Chow (Curse of Naxxramas)
Itt volt egy pici dilemma, hiszen az Undertaker az eredeti formájában erősebb volt, de a nerf után az impaktja gyakorlatilag eltűnt, viszont a Zombie Chow, mind a ladderen, mind pedig az arénában az egyik legkedveltebb kártya volt. A kártya úgy illett a a control paklikba, mint Tyrande Malfurionhoz. A 2/3 stat miatt a legtöbbször le tudta kapni az alacsony életerejű aggro 1 droppokat és még életbe is maradt. Sőt egy Auchenai SoulPriest mellett ütni is tudott, méghozzá nagyot.
Cogmaster (Goblins vs. Gnomes)
A GvG egyik legdominánsabb paklija a Mech Mage volt. Az a deck pedig egyszerűn ujjongott, ha az első körben le tudott pakolni egy Cogmastert, mert az olcsó Mech kártyák miatt, szinte biztos volt, hogy aktiválni tudta a második körben. Azzal, hogy folyamatosan felfelé lehetett vele cserélni az mindig annyi tempóelőnyt adott, ami egy aggro mixben akár a győzelmet is jelentheti.
Twilight Whelp (Blackrock Mountain)
A Blackrock alatt jött el az ideje annak, hogy megszülessen egy olyan archetípus, ami azóta is meghatározó szerepet játszik a metában, ez volt a Dragon Priest. A kis Whelp lap pedig egyszerűen hihetetlen jó volt. Alapból a legtöbb esetben úgy viselkedett, mint egy Zombie Chow, a hátrányok nélkül. Ezen kívül pedig volt egy másodlagos szerepe is, miszerint aktivátor volt a többi olyan laphoz, amihez kellett egy sárkány.
Gadgetzan Jouster (The Grand Tournament)
Ez volt az a kiegészítő, amir a legtöbben csak úgy emlékeznek, hogy Secret Paladin. Itt nem volt túl sok igazán jó 1 manás lény, de a Jouster legalább rendben volt. Ha sikerült megnyerni a csörtét, akkor durva volt. Ha nem, akkor pedig egy átlagos 1 drop a statok alapján, tehát nagyon hátránya nem volt. Persze nem sok pakliban kapott helyet, de az arénában egy kedvelt lap volt.
Sir Finley Mrrglton (League of Explorers)
A Felfedezők Ligájának murlocja egy igazi hiánypótló adaléka volt a metának. Az olyan kasztok, mint a Warrior, ahol a hősképesség a kasztot controlra predesztinálja, egy kicsit ki tudtak mozdulni a megszokottból. Itt jelent meg az Aggro/Tempo Warrior először, ami azóta is létezik és ez igazából Finleynek köszönhető.
N'Zoth's First Mate (Whispers of the Old Gods)
Ez a lap, amint megérkezett egyből nagyon erős lett, hiszen hozta magával a kezdeti Pirate Warrior paklit, de igazán csak akkor teljesedett ki, amikor mellé megérkezett Patches is. Ettől függetlenül a statok nagyon erős és az 1/3-as fegyver is nagyon sok hasznot tudott hajtani.
Babbling Book (One Night in Karazhan)
Ez a kártya, akár egy világbajnokságot is el tud dönteni, tavaly láthattunk erre példát. Persze a viccet félretéve maga a koncepció nagyon erős. A Mage varázslatok alapból nagyon erősek, nem sok olyan van, amit ne fogadna szívesen az ember, persze néhány kivétellel.
Patches the Pirate (Mean Streets of Gadgetzan)
Ezzel kapcsolatban nem mondok semmit, ez a kártya gyakorlatilag meghatározza a metát, mióta van.
Fire Fly (Journey to Un'Goro)
Az alapkoncepció megint abból ered, hogy egy 1 manás kártya, ami lapot generál, tehát ezen a színtéren előnybe kerülünk, viszi előre az elementál szinergiát, az aggro paklikba nagyszerű, és mint Evolve célpont is erős tud lenni.
Righteous Protector (Knight of the Frozen Throne)
Az alapkoncepció megint abból ered, hogy az ellenfélnek sokkal több erőforrást kell befektetnie a leszedésébe, mint amennyibe nekünk került a letétele. De mivel Paladin kasztkártya, egyből van benn egy természetes szinergia a Spikeridged Steed-el, mivel nagy valószínűséggel megragad a páston, hogy alá lehessen pakolni azt a Stegodont.