A Riot megmutatta, hogy miként is hozzák létre a játékon belüli hanghatásokat

A Riot megmutatta, hogy miként is hozzák létre a játékon belüli hanghatásokat

A League of Legends tele van érdekes hangokkal. Ezeket nem feltétlenül csak számítógépek segítségével hozzák létre, sok esetben szokatlan tárgyakat használnak fel megalkotásukhoz.

A számítógépes játékok fejlődését leginkább az egyre szebb grafikában keressük, és általában ez határozza meg az értékét is a szemünkben. Szerencsére vannak azért kivételek, mint a League of Legends, vagy éppen a World of Warcraft, esetleg a CS:GO, amiket nem ezért szeretünk. Azt viszont sokszor elfelejtjük, hogy a hang is legalább annyira részese a játékélménynek, mint maga a grafika, hiszen hiába az élethű környezet, ha a hangok nem elég valósak és hihetőek.

A Kleptomancy erősebb, mint gondolnád és többről szól, mint a véletlenszerű tárgyakról!

Aioween | 17/11/15 17:21 Sokak kedvence lett a Kleptomancy rúna, főleg olyan karaktereken, mint GP vagy Ezreal, de az igazán nagy erejét nem feltétlenül a kapott arany, vagy tárgyak biztosítják! Talán az egyik legsokszínűbb rúna a Kleptománia, avagy a Kleptomancy lett. 

Rengeteg hanghatás található egy olyan játékban, mint a League of Legends, ahol lassan 140 hős van, fejenként általában négy képességgel, és akkor még nem vettük számításba az újonnan érkezett rúnákat, illetve a már meglévő tárgyakat. Ezek mindegyikét külön, egyesével létre kell hozni, legyen az egy számítógépes hanghatás, vagy éppen a valós életben felvett hang, és minket most inkább az utóbbi érdekel. A Riot Games hangokért felelős csapata elég érdekes dolgokat csinálhatott már az évek során, hogy elérjék ezeket a hanghatásokat, legyen az egy robbanás létrehozása, zöldségek széttrancsírozása, ostorok csattogtatása, harci kürtök megszólaltatása és ehhez hasonlók.

Ritkán kapunk betekintést a kulisszák mögé, ám ezúttal igazán bőkezű volt velünk a játékstúdió. Egy tweet formájában bemutatták több játékhang elkészítésének módját. Több segédeszköz is feltűnik benne, első ránézésre elég mókás lehet ez a munka.

Persze nem minden egyes megmozdulás csak a játék miatt történik. Viszont a cinematic videók felvételeihez is így készülnek el a hangok, mint ahogy azt Tibbers esetében is láthattuk, pontosabban hallhattuk, mely a "A Twist of Fate" nevet viseli. Ez egy 2013-ban készült animációs rövidfilm volt, ebben pillanthattuk meg először az új Baron kinézetét.

A többi hang is valószínűleg sokak számára felismerhető lesz, mint Taliyah-nak a Q-ja, amit különféle kerámia darabok földön való csörömpölésével értek el. Ugyanúgy látható a Braum bemutató videóból a porok mozgása homok segítségével, illetve a Bard féle csengettyük is.

Azt nem tudni, hogy ez egy új sorozat része lesz-e, vagy csak egy egyszeri alkalomnak tervezték, mindenesetre szerintem nem vagyok vele egyedül, aki szívesen nézne ilyeneket gyakrabban, hogy kicsit jobban belelássunk abba, miként is készül a kedvenc játékunk.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!