A meta jelenlegi állása szerint a Halál Lovagok sok meta pakliban kapnak helyet, viszont a többi kaszt legendary teljesen a feledésbe merült.
Az addig nagyon rendben van, hogy Knights of the Frozen Throne két fokozattal lassabbra vette a meta sebességét, aminek egyébként van, aki örül, és van olyan is, aki a háta közepére se kívánja. A kiegészítő lapjai jól elhelyezkedtek, annak mindenképpen lehet örülni, hogy teljesen új archetípusok is születtek. A DK lapok miatt én személy szerint bevéstem egy nagy piros pontot a Blizzardnak, mert olyan színt hoztak a játékba, ami érdekesebbé tette az egészet. Viszont a kaszt sepcifikus narancs lapok valahogy kimaradtak a szórásból, ha megnézzük akkor a tier 1 - tier 3 paklik között nem nagyon van olyan, amibe beférnének. Ez az egyik oldalról jó dolog, ha nem kellenek a ladderre, akkor annál olcsóbban lehet megoldani a dolgokat. A másik oldalról pedig kicsit szomorú, mert legalább párat jó lenne látni. No de vizsgáljuk meg, hogy miért is van ez.
Hadronox (Druid)
Big Druid, Jade Druid és Aggro Druid. Ez a három deck van Druidnak, amivel a ladderen érdemes próbálkozni. Ha pedig megnézzük őket kicsit tüzetesebben, akkor rá lehet jönni, hogy Hadronoxnak nem nagyon van értelme. Alapból elég rosszak a statjai, ha pedig az effektje nem túl erős a többi lap miatt, akkor nem éri meg játszani. Persze előjöhet, hogy a Spreading Pleague miatt elfogadható lenne, de őszintén szólva ez kicsit kevés, és vannak kártyák, amik sokkal jobban beleillenek egy-egy mixbe.
Professor Putricide (Hunter)
Ezt a kártyát egyedül a Secret Hunter esetében lehet elképzelni, azt pedig már egy jó ideje tudjuk, hogy nem éri meg pörgetni. A Freezing Trap nagyon erős és simán elfér egy Midrange pakliban. Az Explosive Trap is rendben van, de ha túl kevés az aggro ellenfél, akkor a hatása igencsak középszerű. A többi Secretről pedig igazán szót sem kell ejteni, mert eddig sem kerültek előtérbe. A prof egyszerűen túl egysíkú, nem lehet vele mit kezdeni.
Sindragosa (Mage)
Emlékszem rá, hogy ez a lap nagyon tetszett, amikor először megláttam, valahogy Dr. Boom jutott eszembe róla. De egyszerűen túlságosan lassú, még akkor is, ha a meta is lassú körülötte. Persze ha lekerül a pástra, akkor az ellenfél kétszer is meggondolja, hogy eltol-e valamilyen aoe spellt. Viszont, ha nem teszi meg, akkor nekünk kell feltörni a két jégbörtönt, amire a legegyszerűbb megoldás a ping, ami két kör és plusz négy mana. Kombinálva a DK lappal még akár jó is lehetne, de sajnos az Elemtal Mage a legjobb esetben is csak Tier 4.
Archbishop Benedictus (Priest)
A képesség megint nagyszerűen hangzik elsőre, de jobban belegondolva túl szituációs. Ha a játék kései szakaszában toljuk el, akkor túl kevés értéket hoz, ha pedig korán, akkor a saját paklink szinergiáit tesszük tönkre legtöbbször. Nagyon nagy jóindulattal egy Dragon Priest-be be lehet pakolni, de ott sem az igazi.
Moorabi (Shaman)
Igen tudjuk, hogy a Blizzard csinálni akart egy Freeze Shaman archetípust, de egyszerűen a kiadott lapok oda túl gyengék voltak, és a kihozott szinergiák egyszerűen nem voltak elegek. Sajnos Moorabi emiatt egyáltalán nem lát játékot, ha muszáj lenne craftolni, akkor ő benne lenne az utolsó háromban, akit legyártok.
Lillian Voss (Rogue)
Ez megint a lopkodós Rogue paklikat akarta erősíteni, de a hatása először is túl random, csak az RNG határozza meg, hogy milyen varázslatok kerülnek a kezünkbe. De ha kicsit tovább gördítjük a gondolatot, akkor ki a fene akarja lecserélni a Rogue Spell lapokat? Az Eviscerate iszonyatosan beteg, a Preparation kártyát soha nem dobnám el, a Cold Blood a legtöbb esetben kihagyhatatlan tech kártya, -és még sorolhatnám az érveket. Sajnos Voss képessége még akkor is nagyon rossz, ha a statjai jók.
Bolvar, Fireblood (Paladin)
A fejlesztők harmadjára is megpróbálták Bolvart, és sajnos most sem sikerült. Pedig egyébként sokan mondták azt, hogy ez a változat már jó lesz, főleg abból kiindulva, hogy a Pala rendelkezésére nem túl sok jó 5 drop áll. De nem illik igazán sehova, a Midrange pakliba nem kell, az Exodia esetében pedig megint nincs rá szükség. Talán majd negyedjére.
Blood Queen Lana'thel (Warlock)
A Disco Lock talán a fejlesztő csapat egyik legnagyobb bűne, még azt sem tudom jó szájízzel mondani, hogy legalább csináltak valamit. Már kiegészítők óta megpróbálnak életet lehelni belé, de egyszerűen nem megy. Már régen át kellett volna értékelni az archetípust és elengedni az egészet a fenébe. Egyszerűen a Discard mechanika túlságosan RNG alapú, a legtöbb esetben egy arra építő deck csak azért veszít, mert a szerencse úgy döntött, hogy a kulcskártyára már nincs szükség. Persze ne értsetek félre ez visszafelé is működik, ha csak Zavas meg a Silverware Golemet dobáljuk ki, akkor sima a győzelem, de a legtöbbször inkább az ellenpélda jön elő.
Rotface (Warrior)
Ezt a kártyát viszont sajnálom, nagyon jó alap lehetett volna a Control Warrior reneszánszának, hiszen az régen tele volt olyan lapokkal, amelyek egy-egy sebzést el tudtak tolni. A Cruel Taskmaster, a Whirlwind, a Ravaging Ghoul, de akár a Blood Razor is jó aktivátor lehetett volna. Talán az RNG megint közbeszólt, és mivel nem tudni, hogy mi rejlik benne, ezért nem is kerül a pakliba. Ja; és ezen kívül egyedül a Pirate Warrinak van keresnivalója a legjobbak között, ami megint nem túl jó hír ennek a "szépségnek".