Az előszezon alatt figyelemmel kísérik a játékok hosszát és a snowball megmozdulások rendszerességét.
A fejlesztők hatalmas fókuszt helyeznek az előszezonnak köszönhetően a játék időtartamára és a snowball-ok mennyiségére. Egyrészt azért, mert egy előszezonbeli változtatás képes felrúgni az egész játékmenetet és ennek megfelelően, ha valami nem jó benne, azt korrigálni kell.
A 7.22-es frissítés megérkezése után egy héttel máris látható volt a változás, a rangsorolt játékok időtartama hozzávetőlegesen 1 perccel csökkent. Ebből 10 másodpercet a minionok és dzsungel szörnyek spawnolásának előrehozatalával faragtak le. Továbbá amikor a 7.22 megjelent, volt egy apró hiba, melynek köszönhetően a rangsorolt mérkőzések során a nagyobb MMR-el rendelkező játékosokat automatikusan egy csapatba sorolta a rendszer. Ezt sikerült pár nap alatt javítaniuk, hogy újra megfelelő egyensúlyban ossza el a rendszer a játékosokat. A 7.21-es frissítéshez képest átlagosan 30 másodperccel gyorsabbak a mérkőzések.
PBE: Taliyah végre a helyes útra talál és búcsúzunk a Summoner Aery rúnától?
Aioween,Huzsi | 17/11/15 18:52 A legutolsó frissítés során néhány apró változtatás érkezett két hőst és egy rúnát érintően. A cikkben feltüntetett statisztikák az op.gg oldalról származnak. A két hősből az első: Taliyah. Az ő esetében az életerő növekedés értéken nőtt 87-ről 90-re. A páncél növekedés értéke 3-ról 3.5-re nőtt.
A játék időtartama olyan sokat nem változott általánosságban nézve. Ezen kívül az alábbi dolgokra figyelnek kiemelten az előszezon alatt:
- A játék időtartamára lévő összes variációt nézik, hogy hány típusú játékot lehet megítélni annak hossza alapján (rövid, közepes, hosszú, nagyon hosszú).
- Egy játék alatt a snowball milyen rendszerességgel fordul elő (átlagosan számolva a játék hosszától függően).
- A játék korai és késői szakaszában erősebb hőseinek teljesítményét, hogy az egyensúly ne boruljon fel.
- A játék hossza és a snowball mennyisége mennyire változik divíziónként és régiónként.
Ezen felül változtatnak majd a Transzcendencián. Segítségével 10%-kal csökken a töltési idő a 10. szint elérésekor. A töltési idő fel nem használt csökkentése adaptív varázserővé vagy sebzéssé alakul. A rúnával kapcsolatban rengeteg visszajelzés érkezett már, melynek hála rengeteg elképzelésük született, azonban mindegyikből hiányzik valami. Ennek megfelelően a rúnát jelenleg megfigyelés alatt tartják és hamarosan némi frissítés várható. Több hős is túlzottan jól teljesít vele, így a változások indokoltak lehetnek.