Több hős kapcsán írtunk már arról, hogy mennyire felerősödtek az új rúnák megjelenésével. Sajnos ez nem mindenkire igaz, Galio például azóta kifejezetten rossz helyzetbe került.
Valószínűleg egy pár hétig még téma lesz, hogy az új rúnarendszer melyik hőst miként érintette. Voltak szerencsésebbek, mint Ezreal, vagy akár Yorick is, de Galionak kifejezetten rosszul alakul eddig a preseaon. Míg a "nerfei" előtt tankként volt szuperhatalom a miden, úgy hogy még sebzése is volt mellette, egy finomhangolás után többen burst mage-ként játszották, és így is félelmetes volt. A preseasonben viszont –a számok alapján– egyenesen borzalmasan teljesít.
League of Klepto Ezreal: ezt az időt is megértük, amikor Ezreal a legsikeresebb karakter
Aioween | 17/11/16 12:57 Tegnap írtunk már arról, hogy mennyivel erősebb a Kleptomancy rúna, mint azt sokan gondolnák. Ennek legjobb kihasználója jelenleg kétségtelenül Ezreal, aki nagyon leelőzött mindenkit a mezőnyben. Tegnap már ecseteltük, mitől is annyira erős a Kleptomancy rúna, ami azon felül, hogy rengeteg aranyat és véletlenszerű tárgyakat generál, még a támadási hatótávunkat is növeli.
Hiába kapott alap HP és HP/szint buffokat, mint mindenki más, a várt hatás valahogy elmaradt. Sőt, úgy tűnik, hogy ezek a változások édes kevésnek bizonyultak, mert mostanság egyik meccset a másik után bukja el, ráadásul mindkét ösvényen, tehát miden és topon is, a győzelmi aránya pedig 42% körül mozog az op.gg szerint.
Jelenleg mindkét helyen csont utolsó a többiekhez képest, még Ryze-nál is rosszabb, ami azért nagy szó! Vicces egyébként, hogy mennyi minden változhat alig egy-két patch alatt. Míg a régi rendszerben sokan azon sírtak, hogy mennyi op, főleg a nerfjei után, most azon lehet panaszkodni, hogy nagyjából semmit sem ér. Pedig még egy hotfix nerfet is kellett adni neki a "nerfek" után, mert az AP rátái annyira magasra sikerültek, hogy Q-jával majdnem mindenkit one-shotolt, és még azt követően is egy félelmetes ellenfél maradt, egészen a szezonváltásig.
Egyértelmű, hogy a rúnaváltozások tettek be neki ennyire. Az új rendszer nagyon mókás és valóban több hőst is erősebbé tett, -de Galio kivétel. A magas AP ráták azért voltak annyira félelmetesek, mert a régi rendszerben nyers AP-val tudtuk őt felszerelni már a meccs korai szakaszában, mostanság viszont erre kevesebb lehetőségünk van (maximum a játék későbbi szakaszában, mondjuk egy Gathering Stormmal). Így viszont nem nagyon maradt sebzése az early game-ben, azaz minionokat is nehezebben takarít, a cseréi sem annyira jók, ráadásul a tankosságát is elvágták valamelyest az eredeti nerffel, főleg AD hősök ellen, tehát mondhatni két pad között a földbe csapódott.
Valamilyen szinten most is van lehetőségünk némi AP-t rakni rá a Domination és Sorcery ágakkal, de így olyan alapvető ellenállásoktól esünk el, amik hiányában igencsak törékenyek leszünk. Ezeket a Resolve vonalon találnánk, ami további 130 HP-t ad, ha kiválasztjuk, de akkor meg a sebzésünknek lőttek. A régi rúnákkal volt esélyünk a kettő között megmaradni, úgy hogy AP-nk is legyen, illetve tankosságunk. Mivel Galionak mindkettőre szüksége lenne, így elég nehéz helyzetben van jelenleg, mert csak az egyiket tudja igazán elérni.
Azt azonban nehéz lenne felmérni, hogy valóban a hős lett ennyire gyenge, vagy csak szokatlan még az új rúnarendszer a játékosoknak. Ő is valamelyest hasonlít Ryze-ra abban az értelemben, hogy csapatszintű kommunikáció szükséges ahhoz, hogy igazán ki tudjuk használni az erősségeit. Ezt a solo queue környezeteben nehezebb letesztelni, így jó eséllyel meg kell majd várnunk a profi szezon kezdetét, hogy pontos képet kapjunk az erejéről, és valószínűleg ez alapján fog majd hozzányúlni a Riot Games is.