Kártyák balansz nélkül, teljesen elszállt paklik, és hihetetlenül erős kombók: A kezdeti Hearthstone meta miatt szerintem ma nagyon sokan panaszkodnának.
Ha még emlékeztek rá, akkor a Hearthstone hőskorában a lapok között voltak olyanok, amikre még távolról sem lehetett azt mondani, hogy megfelel az egyensúly szabályoknak. Pedig a hivatalos béta előtt már végeztek egy nagytakarítást, ahol a leginkább beteg kártyák kikerültek a kollekcióból. Ezeket az alpha lapokat anno még összes is gyűjtöttük; ha kíváncsiak vagytok rájuk, akkor itt elérhetitek őket.
Hearthstone Alpha: Lapok, amik nem érték meg a kiadást
Szerencsére –vagy sajnos– sok lap nem érte meg a béta fázist, pedig volt köztük nagyon vicces, ami persze mai szemmel igencsak gyerekes.
A béta persze már ezek nélkül indult útjára, és a nagyjából kiegyensúlyozott lapok egy olyan rendszerféleséget építettek fel, amire akár azt is rá lehet mondani, hogy meta. Persze az egész tele volt még olyan lapokkal, amik megtörték a játékot. Mint a Warsong Commander, ami az elején minden lénynek adott Charge képességet vagy az Unleash the Hounds, ami minden Beast lapnak adott az adott körben plusz egy támadást és persze Charge képességet. Így azért el lehet képzelni, hogy a ladder úgy nézett ki, mint a Vadnyugat, és sokszor lehetett OTK deckekbe ütközni. De ezután a felvezető után lássuk, hogy milyen paklik határozták meg a metát. Egy kis figyelmeztetés: pakli kódokat direkt nem pakoltam be, mert a legtöbb már teljesen megváltozott.
OTK Warrior
Itt két dolgot kell figyelembe venni. Az egyik, hogy a már említett Warsong Commander mindenkinek adott Charge képességet, a Molten Giant alapköltsége pedig csak 20 mana volt. Az OTK kombó pedig úgy nézett ki, hogy le kell menni 10 HP alá, után Molten + Molten, két Brewmaster, majd ismét Molten+Molten. Ez így összesen 32 sebzést tudott beverni, és összesen 7 manába került az egész. Azért ez nem olyan rossz alku. Ezen kívül olyan lapokat láthatunk még, amiket arra lehetett használni, hogy a korai aggro próbálkozásokat megállítsa.
OTK Hunter
Itt ismét egy olyan mechanika kerül előtérbe, ami egy lapra lett kihegyezve. Az Unleash the Hounds az elején nem kutyákat idézett nekünk, hanem minden páston lévő Beast lap kapott +1 sebzést, no meg a Charge képességet. Így történhetett meg, hogy a metában egy használható lap volt a Young Dragonhawk. Ha sikerült megszerezni a tempót és egy-két Beast ot tudott ragadni előttünk, akkor lehetett tolni a kombót, Timber Wolffal együtt és egy olyan aggro kaszt ellen, mint a Hunter nem sok ellenfélnek volt esélye.
Miracle Rogue
Ez az archetípus már nagyon régen megvan és van úgy, hogy felbukkan, majd később eltűnik kicsit. Viszont az egyik legelső variációja nagyon-nagyon érdekes és persze erős is volt. Az egész onnan kezdődik, hogy VanCleef akkor még 1/1-es lap volt 3 manáért, a +2/+2 combo effekt megvolt, viszont emellett még egy Stealth is ott figyelt. A pakliban ott volt a Questing Adventurer, ami a gyors lapkijátszás miatt általában gyorsan megnőtt. De a legérdekesebb adalék a Mana Addict volt, ami akármilyen hihetetlen, de illett a koncepcióba. Ezen kívül az Auctioneer volt a lapgenerátor, ha kifogyna a pakliból a nafta. Ja és az öreg Leeroy akkor még 4 manába került, szóval egy Leeroy + Shadowstep + Leeroy + Shadowstep + Leeroy + Cold Blood + Cold Blood kombót le lehetett nyomni egy körben. Ez összesen 26 sebzést tudott beütni, ami azért elég erős pofon.
Control Paladin
Ezt a paklit Artosis-nak, az első Hearthstone világbajnoknak köszönhetjük. Ebben megvan minden, hogy az aggro és OTK paklik ellen védelmet nyújtson. Tele van Taunt kártyákkal, van benne gyógyítás és olyan buff kártyák, amik a pozitív cseréket segítik elő. Az öreg Tition már itt kimutatta a foga fehérjét!