Lesz-e új teljes Adventure a közeljövőben? A hátlapon kívül ad jutalmat a Dungeon Run? Van-e gond a Hearthstone gazdaságával? Mikor változik a ladder?
A Metabomb oldalának sikerült elkapnia a fejlesztőket egy interjúra, és Peter Whalen, illetve Ben Thompson készségesen válaszoltak is a kérdésekre. Persze a teljes anyag nagyon-nagyon hosszú és a legnagyobb része azzal telik, hogy lefussanak a standard körök. "Mi a helyzet a random faktorral?" "Milyen nehéz volt megcsinálni az új kiegészítőt?" "Milyen gondjai vannak az új játékosoknak?" Visszatérő panel kérdések, amikre most is megkapjuk a panel válaszokat, amikben igazán semmi új információ nem rejlik. Ha egy szokványos interjúról lenne szó, akkor itt megállna a dolog, de a Metabomb olyan dolgokat is elkezdett feszegetni, ami nem olyan átlagos. Ezeket próbáljuk most meg kiragadni, ha valakit érdekel a teljes változat, akkor itt elolvashatja. De akkor kezdjünk is bele.
Miért nem lesz a hátlapon kívül semmilyen jutalom a Dungeon Run-hoz kötve?
Ezzel kapcsolatban nagyon-nagyon sok megbeszélésünk volt, de az lett a vége, hogy nem lesznek ismétlődő jutalmak. Ha kerül valami oda, akkor az embereknek muszáj végigjátszania az egészet és, ha valamit muszáj csinálni, akkor az már alapból nem olyan vonzó. Azt akarjuk, hogy a játékosok azért merészkedjenek le a katakombákba, mert van kedvük hozzá. Ezért minden jutalmat, ami oda lett szánva, átpakoltuk a teljesen ingyenes részbe. Lesz három ingyen kártyacsomag csak a belépés miatt, és mindenki kap ingyen két legendary kártyát. Üdv az új kiegészítőben.
Egy másik nagyon sarkalatos kérdés a játékhoz kapcsolódó költség. Egyre több legendary lap kell, és a hozzájuk tartozó epic lapokkal is fontos számolni. Most a leginkább hardcore játékosok is panaszkodnak, hogy nem tudnak kiszedni mindent, ami szükséges lenne. Nekik mi a válaszotok?
Ez gyakorlatilag annak az eredménye, hogy most sokkal több olyan pakli van, aminek van létjogosultsága a ladderen, így most sokkal színesebb a játék. Szerintem ez jó, hiszen nem arról van szó, hogy létezik két-három mix, amivel találkozik az ember, hanem sokkal szerteágazóbb a dolog. Régen pont ez volt a legnagyobb probléma. Voltak a nagyon erős neutral lapok, amik szinte minden pakliban helyet kaptak. Gondoljatok csak Sylvanasra vagy a jó öreg Dr. Boom-ra. Az egyik célunk a játékkal, hogy ne csak a narancs lapok határozzák meg, hogy mi történik éppen. A végső küldetésünk annyi, hogy a játékos azt érezze, hogy értéket kap a pénzéért vagy a nehezen megszerzett aranyért, amikor kibont egy csomag kártyát.
Tervben van, hogy változtattok a kraftolási költségeken? Egyáltalán van erről szó a megbeszéléseken?
Ez az egyik olyan téma, ami nagyon nehéz. Mindenképpen foglalkozunk vele, hiszen egy egészséges játék gazdaság nagyon fontos részét képezi a játékélménynek, de egyelőre nem fogunk változtatni a dolgokon, legalábbis a közeljövőben.
Ebben az évben 3 teljes kiegészítő landolt, 135 egyedi kártyával. Anno említettétek, hogy ez a rendszer nincsen kőbe vésve. Ettől függetlenül 2018-ban marad minden úgy, mint most?
Erről annyit tudunk mondani, hogy a 3 teljes szett tetszik a játékosoknak, és most nagyon úgy néz ki, hogy ez maradni is fog. Persze az egyedi küldetések, mint a Dungeon Run vagy az Icecrown Citadel nem mennek sehova. Az Adventure rendszer igazából 30 egynéhány lapot adott, ami maximum kiegészítette a metát, és nem meghatározta azt. Ezen kívül kötelező volt megverni a bossokat, mert anélkül nem lehetett senki boldog tulajdonosa a lapoknak. A tapasztalt régi játékosoknak nem volt benne kihívás, viszont az újaknak az egész csak egy kellemetlenség volt. Ez most is így lenne.
Nemrég szó volt róla, hogy változik a ladder. Tudom, hogy nem mondhattok róla semmit, de mégis mikorra várható?
Az egy biztos, hogy a mostani kiegészítő előtt nem kerül be, de egyébként nehéz is behatárolni. Meg kell találnunk azt a pontot, ahol a játékosoknak már nem jelent kellemetlenséget, hogy végig kell gürcölniük a szinteket, és hol kezdődik az, amikor megérzik, hogy na ez már valóban kihívás, és tényleg van tétje a dolgonak. Egyelőre nagyon sok faktor van, amit figyelembe kell venni, és annyit ígérhetek, hogy semmit nem fogunk elsietni.