Még mindig sok kikalapálásra váró hiba található a játékon belül, főleg a rúnák terén. Mi kettőt emelnénk most ki, ami kifejezetten idegesítő és zavaró tud lenni. Az egyik az, ami miatt nem lehet remakelni a játékot, ha AFK-t kapunk.
Természetesen még mindig preseason van, így várható volt, hogy lesz egy-két bökkenő ebben az időszakban. Nem kis fába vágta a fejszéjét a Riot, hiszen szinte egyszerre adták ki a teljesen új rúnarendszert, a végtelen szintezés lehetőségét átdolgozott XP rendszerrel, illetve az IP és a BE is egységesítve lett, és még mindezek mellett megjelent egy új hős is, Zoe. Ennyi dologgal zsonglőrködni nem egyszerű még egy akkora cégóriásnak sem, mint a Riot Games.
Készülőben az idei utolsó patch, eddig ezt kaptuk a PBE-re
Aioween | 17/11/28 10:25 Zoe finomhangolások, Xin nerf, tárgyak és rúnák változtak a legújabb PBE patch-ben, valamint bemutatták az új Kog'Maw splashartját is. Csapjunk is bele! Év végére eget rengető változásokat már valószínűleg nem nagyon kapunk, hiszen már csak egy patch van hátra az évből, utána pedig még egy jó eséllyel a jövő év elején, mielőtt az LCS és egyéb bajnokságok elindulnának az évben.
Meg is lett ennek a böjtje, több mindent kritizáltak a játékosok, hol jogosan, hol kevésbé jogosan, elég ha csak a szintlépésekért kapott jutalmakra, vagy egyáltalán az XP rendszerre gondolunk. Zoe-val is sokaknak van gondja, de most nem róluk ejtenénk szót, hanem a rúnákat övező hibákról.
Az első talán annyira nem tűnik nagy dolognak, de a berögződések bizony erősek, és emiatt kifejezetten idegesítő tud lenni. Bizonyára ti is tapasztaltátok már, hogy minden egyes mérkőzésen a Resolve: Colossus (Elszántság: Kolosszus) rúnaoldallal kezdünk, mely egy előre beállított rúnaoldal a Riot által, így nem lehet módosítani. Én magam például ahhoz voltam szokva, hogy a mesterségeket mindig a meccs előtt csináltam meg, de a rúnáknál is már inkább ezt alkalmazom újabban, hogy előtte gyorsan összeválogatom, amit kell, így mindig átgondolom, hogy mire is van szükségem. Csak azt is megszokhattuk már, hogy két meccs között, ha ugyanazt a pozíciót játsszuk, akkor nem feltétlenül kell sok változtatás rúnák terén. Viszont ha nem figyelünk oda, esetleg kimegyünk nasiért, vagy bármilyen más okból otthagyjuk a klienst és elfelejtünk váltani, akkor az alap rúnaoldallal fogunk kezdeni, mely inkább a tankosabb karaktereknek való, midesként pedig ez nem a legideálisabb.
Úgy érzem, hogy ez nem egy olyan nagy dolog, amit ne lehetne viszonylag gyorsan javítani, mégis a Riot Games munkatársa, Riot Eambo azt nyilatkozta, hogy mivel már csak egy patch van betervezve mára, valószínűleg nem fog már beférni az ütemtervbe, de mindenképpen szeretnének foglalkozni vele. Én csak azt nem értem, hogy a Riot-on belül a tesztelés során hogy nem tűnt ez fel senkinek, elvileg ők sem tegnap kezdték a játékot. Sokkal logikusabb lenne, ha legalább egy általunk csinált rúnaoldalt töltene be mindig a játék, amit kényünkre kedvünkre változtathatunk.
A másik probléma egy konkrét rúnával kapcsolatos. A Biscuit Delivery-t, vagy Süti-házhozszállítást elég sokan választják előszeretettel, hiszen a 12. percig három percenként kapunk egy-egy sütit, ami maximális HP-nk és manánk 15%-át tölti vissza, mindezt ingyen. Ez még így rendben is van, viszont ezt a sütit minden esetben megkapjuk, ha kiválasztottuk az adott rúnát, amit egyelőre a játék vásárlásnak érez. Emiatt történhetett meg az, hogy egy adott meccsen a támogató AFK volt, hogy miért az most mindegy is, a lényeg, hogy nem tudott részt venni a meccsen. Szerencsére a Riot Games erre is kitalált egy megoldást, vagyis a remake-et, amit akkor tudunk elhasználni, ha egy tag hiányzik, láthatóan inaktív, és csak egy bizonyos idő telt el a meccsen.
Na most ezt a rúna teljes mértékben összekavarja, mivel egy új tárggyal gazdagodunk akkor is, ha nem vagyunk bent a játékban, a rendszer pedig ezt vásárlásnak érzékeli, így már nem fogja engedni a remake-et. Azt gondolom nem kell elmagyaráznom, hogy ez miért idegesítő, főleg ha ranked meccsről van szó. Senki sem szeretne végigszenvedni egy 4 v 5 mérkőzést, ahol maximum imádkozni lehet azért, hogy az ötödik ember talán megjelenik a mérkőzés felénél, és akkor esetleg van lehetőségünk nyerni, mert még a feladásért is 15 percnek kell eltelnie. Egy géplefagyás, internetkiesés, vagy bármilyen más probléma főleg ennyi játékosnál bármikor megjelenhet. Az említett meccset végül a 4 fős csapat megnyerte, miután 30 perc elteltével az említett Sona support visszatért a mérkőzésbe, de ez egy szerencsésebb eset, nem mindig lesz ez így. A legtöbb alkalommal jó eséllyel veszekedés és frusztráció lesz a vége, így erre is kellene valamilyen megoldás.
Ti milyen hibákat tapasztaltatok még az új rúnák kapcsán?