Kobolds and Catacombs: Ranglistán a Legendary fegyverek

Kobolds and Catacombs: Ranglistán a Legendary fegyverek

Az új kártyafajtákat nagy várakozás előzte meg, viszont több esetben csak csalódás érte a játékosokat. Íme a közösségi lista, és persze a vélemények is egyben.

Ahogy az szokás, pár nappal a kiegészítő előtt az összes játékos fórum azzal van tele, hogy melyik új lapot, hol lehet majd használni. Mi kerül majd az arénába? Mi lesz jó a Standard paklikba? Mi lesz az, ami akár a metát is megboríthatja? A Hearthpwn oldal még egy fokkal tovább is ment, miszerint a lapokra lehetett voksolni. Az öt lehetséges választásból pedig (Meta meghatározó, Nagyon jó, Játszható, Rossz, Betörni), egy súlyozott átlaggal még pontszámot is ad az egész 1-100-ig skálán.

Kingsbane (76 pont)

A lap egyszerű és nagyszerű, sok megjegyzés hozza fel, hogy végre egy lap, ami megmagyarázza a Blade Flurry nerfet, sőt páran még azt mondják, hogy a 4 manás lap akár vissza is térhet. Többen is említik, hogy a Miracle Rogueban mindenképpen helyet kap majd, és a Rogue átalakulhat miatta egy Priest Counter paklivá, mivel ott nagyon sok olyan lap érkezett, ami kontrolálja a pástot, viszont a fegyverleszedés nem annyira elterjedt. Persze a kedvenc kérdésem az volt, hogy "De mégis, hogy a fenébe lehet leHexelni egy fegyvert?"

Val'anyr (72 pont)

A fegyver képessége nagyszerű, és a statok is majdnem rendben vannak. Sokan azt várják tőle, hogy a Buffadin pakli ettől erőre kaphat, és most végre Uther összepakolhat egy olyan paklit, amibe a Grimestreet Outfitter, a Grimestreet Enforcer, és akár még Don Hancho is befér. Vannak olyan elrugaszkodott játékosok, akik már azt is kiokoskodták, hogy a fegyverből akár 36-ot is be lehet pakolni a pakliba, csak kell hozzá két Saronite Chain Gang, két Dopplegangster, egy Spiritsinger Umbra, és irdatlan mennyiségű szerencse. Maga a lap rendben van, de én még kétkedem, hiszen a buff paklit már lassan egy éve próbálják összepakolni, de eddig nem sikerült, és én most sem vagyok biztos benne, hogy összejön.

Dragon Soul (59 pont)

Itt már van egy nagy pontesés, az első kettőhöz képest, és a vélemények is megoszlanak persze. Sokan hasonlítják a lapot Sherazinhoz és aggódnak amiatt, hogy túl sok az a négy kijátszott kártya. Viszont a másik oldal nagy fegyvere Lyra és a két Radiant Elemental. Anduinnak nagyon sok olcsó varázslata van, és ha olcsón lehet őket eltolni, akkor egy körben akár több sárkány is a pástra kerülhet. Persze többen is megemlítik, hogy a kártya magában nem csinál semmit, ezért a harmadik körben letenni gyakorlatilag tempógyilkosság. Mindenképpen kombó pakliba várják a legtöbben.

Twig of the World Tree (58 pont)

Már a felfedéskor jött folyamatosan a vita a kártya körül. Most akkor üres mana, kristályt ad, vagy telit? A válasz pedig, hogy azokban a kristályokban feszül majd a mágikus eneregia, és ez azt jelenti, hogy bizony van ebben némi OTK lehetőség. Simán lehet, hogy Malygos újra helyet bérel magának a Druid paklikban. Persze van egy ellentábor is, akik amiatt aggódnak, hogy az öt durability-t lecsapni túl sokáig tart, plusz a fegyver nagyon háklis a fegyver leszedésre. Ha érkezik egy Ooze, akkor ez a kártya egy 4 mana 1/5 volt, ami bizony elég gyatra. Bár Wild-ban ott van a Blingtron saját rombolásra, ami már érdekes kombókat nyit meg.

Aluneth (57 pont)

No, itt már egy nagyon 50/50 ponthoz érkezünk. Sokan imádják ezt a lapot és éltetik, hogy az Aggro Mage egyik alapkártyája lehet, hogy a Deck of Wonders ezek után értelmet kaphat, sőt még halkan megemlítik, hogy akár a Face Mage is felbukkanhat. Persze a másik oldal azt hozza fel, hogy az egész túllő a célon, túl sok a laphúzás, hiszen a lap, gyakorlatilag 7-8 kör alatt elfogyasztja a paklit. 

Skull of the Man'ari (52 pont)

Az utolsó lap, aminek az értéke 50 pont felett van, azaz még játszhatónak mondható. Többen várják azt, hogy a Control Warlock pakliba befér, hogy ott bebiztosítja a győzelmet, ha sikerül megszerezni a tempót. Ez pedig logikusnak tűnik, hiszen a Control pakliban elég nagy Demon lények vannak, hogy megérje játszani, sőt akár az olyan kártyák, mint a Doomguard, hátrány nélkül kipakolhatók. De persze az ellenzők érve is érthető és igazából ugyanaz, mint előbb. Ez egy "Win More" lap. Tehát, a képessége jó, de minden bizonnyal anélkül is nyernénk, viszont vert helyzetből nem fordít. 

Woecleaver (38 pont)

No itt már kezdünk eljutni egy olyan pontra, ahol a fegyverek értéke rohamosan csökken a játékosok szemében. Gyakorlatilag mindenhol azt lehet látni, hogy ez a fegyver a statok miatt, egyszerűen a szemétre való, és valljuk be a 8 mana 3/3 tényleg nem túl acélos. De van azért pár hang, aki azt mondogatja, hogy a képesség egy Control Warriorban teljesen rendben van, ha nagy lényt kap ki, mint mondjuk Ysera, akkor gyakorlatilag egy ütésből megérte. Ez logikus, de erre jön a válasz, hogy sajnos a Control Warrior perpillanat nem létezik. De ki tudja, lehet, hogy most visszajön?

Rhok'delar (31 pont)

Ez már egyre lejjebb van, de itt még vannak olyanok, akik hisznek, bár ők súlyos kisebbségben élnek. A legtöbben csak azt kérdezik, hogy miért akarna akárki is egy olyan paklit játszani, amiben nincsen lény? A Hunter varázslatok, annyira nem jók, hogy elvigyenek egy paklit a hátukon. Persze az Animal Companion nem rossz, sőt a 6 mana To my Side! is itt rendben van. De többen kiemelik, hogy gyakorlatilag egy Weasel Tunneler megöli a decket, szó szerint, ami azért iszonyatosan nagy gond. 

The Runespear (21 pont)

Végül pedig elérkeztünk az utolsó nem túl "legendás" kártyához. Itt a vélemények már majdnem teljesen megegyeznek, csak arról van vita, hogy ez most unalmas, vagy csak egyszerűen rossz? A legtöbben elintézik az egészet azzal; hogy mindkettő. Az addig rendben van, hogy Discover effekt, meg az is, hogy a Shaman varázslatok sok esetben a pástra hatnak, de a 8 mana iszonyatosan sok ezért. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!