Egy nagyon egyszerű megoldással lehetne javítani a Blitzcrank Q-t

Egy nagyon egyszerű megoldással lehetne javítani a Blitzcrank Q-t

Sajnos az ötlet ezúttal sem a Riottól jött, így nem tudni, hogy lesz-e valaha belőle valami, pedig egyszerű, zseniális és olyan nagy munkát sem igényelne a fejlesztőtől.

Hányszor volt már olyan, hogy téptük a hajunkat, mikor biztosan úgy láttuk, hogy az a bizonyos Blitzcrank hook nem talált be, mégis hirtelen az ellenfél markai között találtuk magunkat, akár szó szerint. Sajnos ez előfordul, egyrészt a célpontkereső mechanika miatt, –amiről már írtunk; miszerint a skillshotok egy minimális sugárban célpontot keresnek–, illetve azért is, mert az animáció nem mindig fedi le a ténylegese hitboxot.

Ez általában főleg a régebbi karaktereknél probléma, mint amilyen Blitzcrank is, de az eset nem egyedi. A Black Frost Anivia Q-ja is kisebbnek mutatja magát, egyes Morgana skinek Q-ja keskenyebb, mint a hitbox, régen a Tahm Kench Q-ját szinte lehetetlen volt kicselezni, hiába volt vékonyabb a nyelve és voltak idők, amikor szinte kivétel nélkül a Mundo Q is betalált. Az "azt kapod, amit látsz" mondás nagyon sokszor nem igaz a League of Legends-re, de az egyik legidegesítőbb példája ennek továbbra is Blitzcrank Q-ja. 

A játék egyik legalapvetőbb képességéről beszélünk, akkoriban még nem vitték annyira túlzásba bonyolítást. Valaki messze van, meg akarjuk ölni, ezért elkapjuk és magunkhoz rántjuk, ha szabad rálátásunk van abból a szempontból, hogy semmilyen ellenséges vagy semleges egység nem blokkolja az utunkat. Viszont a kéz mérete és a hitbox az nincs mindig köszönőviszonyban egymással és néha szélesebbnek tűnik sokszor, mint amilyennek látjuk. Egy egyszerű példával szemléltetném.

Jól látható, hogy a kéz enyhén, de mégis láthatóan Caitlyn fölé ment, mégis elkapja a végén. Ez egyrészt a célpont keresésnek köszönhető, –amiről már írtunk–, illetve annak is, hogy az animáció nem fedi le magát a hitboxot, vagyis azt a területet, ahol a képesség hat. Maximum utólagosan alkalmazkodik és visszarántásnál már Caitlyn derek körül van a kar. A hitbox méretével nincsen gond, kellő nehézségű az eltalálása, főleg ha a karakter többi képességét is számításba vesszük. De ha már ez így van, akkor a játékos számára legyen egyértelmű, hogy most akkor kell Flash-elnem, vagy bármi mást csinálnom, vagy nem, mert úgysem kap el. A Riot fórumain egy CleverCactus nevű játékos egy nagyon frappáns és egyszerű ötlettel állt elő. Mi lenne, ha Blitzcrank kinyitná a tenyerét elkapás közben? A technika erre manapság már bőven megvan, és valószínűleg a leprogramozása sem telne annyira sok időbe.
Sokkal inkább lehetne azt látni, hogy pontosan meddig is ér el az a kéz, mivel nagyobb területet fedne le, és ezt a többi skinnél is megoldhatnák. Ráadásul magához a karakterhez is jobban passzolna, elvégre a képesség neve Rocket Grag, vagyis elkapás, nem Rocket Punch, mint ököllel püfölés. Sőt, az alap splasharthoz is inkább illene, ahol szintén így láthatjuk a robotot.

Mint már említettem, ezt a többi skinen is meg lehetne valósítani, hogy valahogy szélesebb legyen az animáció, ami már inkább fedi a hitboxot, így talán még a külön Mac használók számára kiadott iBlitzcrank is használható lehetne profi meccseken, ahonnan teljes mértékben ki van tiltva, ugyanis annyira láthatatlan és bakis is az elkapása.

Mit szóltok, nektek segítene dönteni egy-egy helyzetben, ha egy nyitott kar indulna meg felétek?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!