Tudtuk, hogy érkezni fog rá változtatás, azonban legmerészebb álmaimban sem gondoltam volna, hogy ekkora.
A 7.23-as frissítés alatt kaptunk információ morzsákat Meddlertől azzal kapcsolatban, hogy Morgana-n és Zyra-n szeretnének úgy változtatni, hogy a középső ösvényen is újból megállják a helyüket.
Nos, elérkezett a 7.24-es frissítés és Morgana esetében úgy néz ki, sikerült is a kívánt célt teljesíteni. Talán túlságosan jól is.
"Morgana számára jelenleg nem túl izgalmas az ösvénybeli harc: ha jön a mininonhullám, rácsapsz a W-re, felgyógyulsz, folytatod. Finomítunk ezen, hogy egyértelműbb legyen, mikor lehet sikeres és mikor nem, hogy az ellenfeleknek lehetőségük legyen reagálni, ha hibázik (vagy egyszerűen megvonni tőle a gyógyulás lehetőségét). Az általánoserejének csökkentése miatt az egyéni ösvényes Morgana történetesen a mostaninál erősebbé válhat, ha jól játszanak vele."
Morgana ezáltal az alábbi változtatásokon esett át:
Az alap mana-regen értéke 5 másodperc maradt, ahogy a korábbaikban is, de 8,5 mana helyett 11,5 manát kapunk vissza. Továbbá a mana-regen növekedési értéke 0,8-ról 0,4-re csökkent.
A passzívja (Lélekszipoly) nem biztosít a továbbiakban 10/15/20% életvarázst. Ellenben új effekt került hozzáadásra, amivel Morgana a képességeivel a hősöknek, nagy minionoknak és nagy szörnyeknek okozott sebzés 15/20/25/30/35/40%-át (az 1/4/7/10/13/16. szinten) életerőként nyeri vissza.
Itt azonban még nem ér véget a változtatások sorozata, a W képessége (Szennyezett föld) újdonságot kapott szintén. Mostantól a Szennyezett föld töltési ideje 5%-kal csökken, valahányszor a Passzív - Lélekszipoly aktiválódik.
A 7.24-es patch akkora lett, hogy daruval is alig lehet megemelni!
Nem véletlen a hatalmas méret, hiszen voltak, illetve vannak továbbra is megoldandó gondok a játékon belül, ráadásul pár döntését sem igazán értem a Riotnak. Papíron ez lett volna az utolsó patch az évben, de a Riot még megtoldotta eggyel, ami majd karácsonykor jön.
Térjünk át a dolgok statisztikai részére. A gyűjtött statisztikák a champion.gg oldalról származnak.
Morgana a 7.23-as frissítés során 52.44%-os győzelmi mutatóval rendelkezett, ami a változtatásoknak köszönhetően 60.23%-ra ugrott ki! Rég nem volt már egy hősnek sem 60% feletti statisztikája! Népszerűségi aránya pedig 1.28%-ról 2.88%-ra nőtt a középső ösvényen! Tehát egyetlen frissítés alatt 7,79%-ot nőtt a győzelmi aránya és a 14. helyről egyből az élre tört és elfoglalta a trónt, az első hely volt számára csak megfelelő!A statisztikák természetesen a platinum feletti rangsorolt mérkőzéseket tartalmazzák. Úgy néz ki, a 60%-os győzelmi mutató még nem elég azonban ahhoz, hogy a mérkőzéseken gyakrabban kerüljön kitiltásra a hős, ez az arány továbbra is 0.76% nála.
Ennek köszönhetően Morgana az éjjel egy micropatch során gyengítésre került! Riot Maple nyilatkozta twitteren, hogy örülnek Morgana sikerének, de nem szerettek volna túllőni a célon, ezért egy micropatch keretein belül javítottak rajta!
A micropatch keretein belül az életerő növekedésének az értéke 98-ról 90-re csökkent. Továbbá a W képességén a töltési idő 10 másodpercről 12 másodpercre nőtt. Végezetül pedig az életerőn alapuló sebzésén variáltak: 15/20/25/30/35/40% (1/4/7/10/13/16-os szinteken) helyett 20% az új érték az összes szinten.
Tehát kevesebb életerőt tölt vissza a játék vége fele, többet sebez a játék elején, de a végén már ebből is kevesebb jut neki, és nagyobb töltési időt kapott a Tormented Soil képessége.
További érdekesség, miszerint azt nyilatkozta, hogy Morgana-t meg akarják csinálni úgy, hogy a dzsungelben is jó legyen, anélkül, hogy miden vagy supportként rosszabbul szerepelne. A micropatchet követően frissült a champion.gg oldala is, ahol már "csak" 59.5%-os győzelmi aránnyal rendelkezik a karakter. Elég lesz vajon ez a csökkentés?
Kérdezem én: miért?! Miért van erre szükség? Remélem, hogy ez csak valami rossz tréfa akart lenni.
Nektek mi a véleményetek? Kaphatott elég gyengítést Morgana egyetlen éjszaka alatt?
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!