A WESG szervezői úgy döntöttek, hogy LAN helyett inkább online kvalifikációkat tartanak.
Az USA külpolitikája nem könnyíti meg az e-sportversenyek szervezőinek életét, ebbe pedig a WESG is beleszaladt most. Az Alisports nyilatkozata szerint több játékos esetében is problémába ütközött a vízumkérelem, ezért inkább online kvalifikációt tartanak a LAN esemény helyett CS:GO-ban és Dota 2-ben. A StarCraft és Hearthstone versenyek menetében viszont nem lesz változás. A dátum minden esetben marad az eddigi; vagyis február 1. és 4. között játsszák le a meccseket.
De ezért kénytelenek két régióra bontani az egészet, hogy ne legyenek gondok a pinggel sem. Azoknak, akiknek bármilyen költsége felmerült a vízumkérelemmel a résztvevők közül, visszatérítést ajánlott fel az Alisports. Az alábbi beosztásban megtekinthetitek, hogy ki melyik régióban játszik majd.
CS:GO
Észak-Amerika: | Dél-Amerika: |
Cloud9 (USA) | Team One (Brazília) |
Mythic (USA) | Elite Wolves (Peru) |
Muffin Lightning (USA) | Isurus Gaming (Argentína) |
French Canadians (Kanada) | Vault (Észak-DA) |
subtLe (Kanada) | rEAK (Dél-DA) |
Team Mexico (Mexikó) | |
SK Gaming (Brazília) |
Dota 2
Észak-Amerika: | Dél-Amerika: |
USA | Brazil |
Kanada | Argentína |
Mexikó | Peru |
Észak-DA | |
Dél-DA |
Ezzel együtt változott a továbbjutást érő helyek elosztása is. CS:GO-ban 5 férfi és 1 női jut tovább Észak-Amerikából, míg 2 férfi és 1 női csapat Dél-Amerikából. Dota 2-ben a legjobb 4 mehet a globális döntőre az északi, míg 3 a déli régióból. Egyéb változásról nem esett szó, ám érdekes helyzetet vetít előre. Közeleg a bostoni CS:GO Major és a 2018-as versenyek is hamarosan startolnak nem csak Counter-Strike-ban, de egyéb e-sportokban is. Ha pedig a vízumproblémák ilyen mértékben lehetetlenítik el a versenyszervezést az USA-ban, akkor az ehhez hasonló megfutamodásokból trend lesz, és mások is követni fogják az Alisports-ot.
Borítókép: HLTV