“Tetszik ez az 1.0, de...”

“Tetszik ez az 1.0, de...”

Az iszonyat sok újítás mellett három játékélményt rontó dolog is bekerült, amivel még most sem teljes a PUBG.

Miután eltűnt a rózsaszín köd és egyre jobban szembetűnnek a bugok és a hiányosságok, egyre többen gondolkoznak el azon, hogy megérte-e kiadni a játékot. Véleményem szerint igen, hiszen még mindig jobb, mint ami eddig volt, de nevezhetjük ezt teljes kiadásnak? Nem igazán. Igaz, elmondta Greene is, hogy ez csak azt jelzi, hogy minden olyan dolgot megcsináltak, ami előre tervbe volt és mindenféleképpen szerették volna belerakni a játékba, így még bőven várhatunk fejlesztéseket minden téren. De vajon mik a legkomolyabb gondok a játékkal ebben a pillanatban?

Feleslegesnek érződő leaderboard

Sajnos a ranglista szinte semmit sem árul el egy-egy játékos tudásáról, hiszen sokak a legjobbak közül vagy csalók, akik éppen arra várnak, hogy elkapja őket a rendszer, vagy olyan "trükközők", akik minden egyes lobbyból kilépnek addig, ameddig meg nem kapják a nekik kedvező időjárás és map kombót. Természetesen sokszor egy bug akadályozza a játékost és ezért kilépnie, de a jövőben, amikor már minimálisra tudják csökkenteni a crash-eket és bugokat, talán érdemes lenne egy olyan rendszert készíteni, ahol ezeket valamilyen szinten büntetné a játék és tényleg a túlélésről szólna a történet. De a következő pontok is szorosan kapcsolódnak ehhez.

Választható pályák

Az időjárást direkt hagytam ki, hiszen ez az egy az, amin tényleg nem kéne választási lehetőséget adni, viszont a büntetésnek itt is fent kéne állnia. A pályákra kerülhetnének különböző leaderboardok és mindenki azon menne, amelyiken szeretne. Ez állítólag tervben is van, reméljük, minél hamarabb bekerül és mindenki ott játszhat, ahol épp kedve tartja. Ezekkel a dolgokkal még ki is békülnénk, ha a következő pontot végre valahogy megoldanák.

Rubberbanding az az egyszer itt, egyszer ott

Ha nem akarjátok legalább 30 alkalommal hallani, hogy rubberbanding, inkább némítsátok az audiot

A teszt szerveren kezdődő, elképesztően idegesítő kezdeti lagok után bíztunk abban, hogy ez nem marad így, de Brendan Greene a H3H3 podcastjében azonnal megpróbálta elkergetni ezeket a reményeket, amikor azt mondta, hogy ezt még nem tudták megoldani és bent fog maradni a játékban. A probléma csak az, hogy kétszer komolyabb, és az első 10-15 másodperc szinte játszhatatlan. Azt mondták, hogy ez egy olyan probléma, amire nem lehet pénzt dobni, ezért várnunk kell, míg rájönnek és végre megoldják a gondokat.

Jó pár probléma kimaradt, ami egyértelmű bug, ilyen például az, hogy a top 10 szinte sosem kap BP-t, a vaulting egy-két helyen még igen érdekesen működik és a killcam sem a legjobb, de ezek mind olyan dolgok, amiket megszokhattunk, így annyira már talán nem is frusztrál minket. A legfontosabb kérdés viszont az, hogy megérte-e így kiadni? Nekik biztos, mivel itt a karácsony, de véleményem szerint is, hiszen eddig sem volt kevesebb bug, és most már legalább egy olyan játékkal játszhatunk, ami kicsit hasonlít egy igazi survival shooterre.

Szerintetek jó, hogy kijött, vagy jegelhették volna még egy picit?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések