Hogyan legyünk jobbak: A mozgás

Hogyan legyünk jobbak: A mozgás

Sokan leragadnak a CS:GO alap koncepcióinál, de néha a mozgásod is megnyerhet egy-egy kört.

A célzás és az alapvető tudás után talán a mozgásod lehet a legnagyobb ellenfeled vagy barátod. Ha valaki nagyon jól lő, de nem használja ki a játék adottságait, mint a bunny hopp vagy a strafe jumpok, sokszor alulmaradhat ellenfelével szemben. Persze az említett két jump mechanika mellett még van bőven trükk, amivel fejleszthetjük a mozgásunkat.

Counter-Strafing

Köztudott, hogy a karaktered a gomb lenyomása után nem áll meg azonnal, hanem még csúszik egy kicsit. Ezért kell használnunk a counter-strafinget, aminek kivitelezése nem nagy tudomány, de folyamatos betartása annál nehezebb. Ha például az “A” lenyomásával balra megyünk és meglátunk egy játékos, akkor az ellentétes irány, tehát a “D” gomb lenyomásával kell megállítanunk a karakterünket, hiszen, ha csak elengednénk körülbelül egy másodpercet vesztenénk mire pontosak lennének a lövéseink. Ugyanez működik előre és hátra is.

Surfing

Talán a cs egyik legszórakoztatóbb fizikai sajátossága a bunny hopp mellett a szörfölés, amiből külön játékmód is született a közösségi szervereken. Gyakorlati haszna nem túl nagy, de néha másodperceket is spórolhatunk vele, ha tudjuk hogyan és hol használjuk. Legtöbb, körülbelül 45 fokban álló tárgy vagy fal Overpass-en van, így ott előszeretettel használják a profik is a szörfölést. Az akadályra ugrás után az ellentétes billentyűvel kell irányítani a karakterünket ezzel minimális gyorsaságot elérve. A videón látszódik, hogy túl sokat nem lehet vele nyerni, de egy-egy bomba lerakás után a tizedek is dönthetnek a meccsről.

Crouch Jump

Ezt tanulják meg a legtöbben először, hiszen gyakorlati haszna ennek a technikának a legnagyobb. Jó pár pályán egyszerűen nem tudsz elérni bizonyos pozíciókat, ha nem használod az ugrás közbeni guggolást. Használata egyszerű: az ugrás után, mielőtt elérnéd a maximum magasságot beguggolsz és elindulsz előre, hogy biztos fenn akadjon a karaktered.

Strafe Jump

A KZ mapok igazi gyöngyszeme a Strafe Jumping, ami annyit tesz, hogy egy akadályt megkerülve kell célunk felé ugrani. De nem csak akadályok oldalról megkerülésére szolgál, hanem gyorsabbak is lehetünk, ezáltal néha nehezebb is ellőni minket egy-egy ugrás közben. A strafe jump titka, hogy szinkronizálnod kell a billentyűzet gomb lenyomását és egér mozgását, ha jobbra húzod az egerét akkor a “D” betűt kell nyomd miközben elengeded a “W”-t, és ugyanez a másik irányba is.

Bunny hopping

A CS egyik legmeghatározóbb mechanikája a GO-ban már szinte kihalt, de régebben 1.6-ban és Sourceban a játék egyik fő trükkje volt. Ha nem tudtál jól bhoppozni, sokszor esélyed sem volt kiérni azokra a pozíciókra, amiket szerettél volna. Azért a GO-ból sem tűnt el teljesen, minimálisan még mindig jelen van, és ha valaki nagyon elkapja a fonalat, akkor komoly előnyt tud szerezni ellenfelével szemben. Ez a legnehezebb mechanika az összes közül, folyamatos sebességet tartva el kell kezdeni ugrálni és mindig akkor megnyomni a következő ugrást, ha leértünk a talajra, miközben jobbra és balra strafe jumpolunk a nagyobb sebesség elérése miatt. Leírva nem biztos, hogy érthető, de nézzük, hogy csinálják a profi játékosok.

Ha a legtöbb mechanika nem is, de a Bunny hopp és a Crouch jump remélem mindenkit meggyőzött arról, hogy a mozgás igen fontos, és néha nem csak körök, de meccsek is múlnak azon, hogy mennyire használod ki a játék fizikai furcsaságait. Ha meg akarjátok tanulni mindet, csak azt tanácsolhatom, hogy gyakoroljatok nagyon sokat, és előbb utóbb ráéreztek az ízére.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések