A közösség által megszavazott Csatagép Illaoi hamarosan elkészül, addig is lessük meg, hogy áll most.
Egy közösségi szavazás alapján a játékosok választhatták ki Illaoi következő hőskinézetét. Így került a tervezőasztalra: Csatagép Illaoi. A pontos neve még ugyan megbeszélés alatt van, mielőtt azonban a végső stádiumba érne a hőskinézet fejlesztése, néhány témával kapcsolatos részletről kell még döntéseket hozniuk.
Miért cipel magával egy hatalmas robotfejet?
Készült egy rövid háttértörténet a Csatagép Illaoi számára, hogy ne csak egy összecsapott hőskinézet legyen, akire rádobtak egy témát, hanem egy picit jobban megismerhessük a közösség által megszavazott hős mivoltát.
"Teremtő Viktor gépei emberekre vadásznak és gyilkolnak ebben a háború szaggatta világban. Tervébe azonban hamar hiba csúszik. Viktor megpróbálja beolvasztani a gépek közé Illaoit, de a lány túl erősnek bizonyul. Illaoi kiszabadul kötelékeiből. Egyedüli fegyvere az új robotikus karja: ezzel tépi le az óriás robotőrszem fejét, és magával viszi. Hamar felismeri, hogy a testébe ültetett alkatrészek révén képes csatlakozni Viktor gépeihez és központi számítógépes rendszeréhez. Feltöri a rendszert, így képes egy többé-kevésbé biztonságos helyre menekülni. Itt aztán hozzálát, hogy megtervezze az ellenállását."
A csatagépek világa
Illaoi a gépek ellen lázad. A Csatagép téma olyan, mint egy sci-fi, de az univerzumuk nem olyan fejlett, mint néhány másiké. Ezáltal a hangulata inkább a régebbi, retró, sci-fi filmekére alapul. A Csatagépek fém és technológiai beállítottságúak, de ezzel együtt nem tökéletesek. Amennyiben párhuzamot kellene keresni, az ellentétjük a PROJEKT vagy a Program kinézetek.
"Nagyon sokat vitatkoztunk azon, mit viseljen Illaoi. Végül olyan megoldást kerestünk, amely a játékosok által megszavazott koncepción alapul, de jobban passzol Illaoi jelleméhez."
Minden egyes hőskinézetnél a legfontosabb, szinte az aranyszabály, hogy első pillantásra egyértelműen leszűrhető legyen a témája. Ezt természetesen elősegítik a vázlatok. Illaoi ruhája, harci festése mely gépolaj felhasználásával készült, szín összeállítása és persze mi más mint a hatalmas robotfej mind az, ami a történetre reflektál. Érdemes megjegyezni, hogy ezek a fecnikre írt történetek inkább ihletként, mint háttértörténetként szolgálnak, esetenként változnak, sőt van, hogy nem is válnak hivatalossá.
A Csápok
Illaoi legmeghatározóbb elemei természetesen a csápok. Ez a legfontosabb része a hőskinézetnek, főleg annak, hogy története és egysége realisztikus legyen. A korai látványterveken szintén szerepelt a mechanikus kéz, de a csapat, amelyik a játékmenetért felel, jelezte, hogy maga az ötlet megvalósítása problémás lehet.
Illaoi fejlesztése során ugyanis kiderült, hogy a tömör és az áttetsző csápokkal szinte lehetetlenség egy jó csapatharcot véghez vinni, mert a végső képesség használata során a csápoktól szó szerint semmit nem lehetett látni az egész harcból. A csapatharcok során egyébként is elég nehéz követni az eseményeket, viszont az áttetsző robotkaroknak sincs túl sok értelme, így másik megoldás után kezdtek kutatni. Sok érdekes ötlet amit esetleg a fejlesztők szeretnek, van, hogy a kukában végzi, mint például ez is, mert nem megvalósítható.Egy olyan felvetés is volt, hogy amikor a csápok nem mozognak, legyenek tömörek, támadás közben pedig légiesebbek. Az ötlet maga jó volt, de amint jobban átnézték a terveket és annak kivitelezési lehetőségeit, rájöttek, hogy ehhez az elejétől kezdve újra kellene animálni a csápokat, így az ötlet elvetésre került. A lentebbi skiccen látható, hogyan is nézett volna ki a játékban ez az elképzelés.Talán ezek a tervek azok, amik a legközelebb állnak a tökéletes megoldáshoz. Légiesek, de mégis tömörek. A csápok tövén még dolgozni kell, hiszen pontosan meg kell határozni, hogy Illaoi csápjai honnan nőnek ki.
A Totem
Figyelembe véve az eredeti háttértörténetet: Miután Illaoi lefejezi robotőrszemét, a fej segítségével biztonságos helyre repül. Nézzük, hogyan is néz ki ez pontosan.A Totem nem csak egy fegyver, hanem a fej a gépek távirányítója és Illaoi fő közlekedési eszköze is egyben. Erre a célra mondjuk egy lángoló koponya nem igazán ideális. Ehelyett próbálnak egy köztest megoldást találni, valami hasonlót mint a bal oldali koponya.
Illaoi hőskinézetének ez jelenleg nagyjából 90%-os állapota. Természetesen jönnek még finomhangolások és módosítások, de már közel a tényleges publikálás. Most, hogy kész vannak ezek a látványtervek, a következő lépés kitalálniuk azt, hogyan is illeszkedik be Illaoi a Csatagépek hatalmas univerzumába.