Három kérdésre is válaszolt a Riot, egyrészt egy esetleges film készítésének lehetőségeiről, az ellenfelek elismeréséről és persze az URF-ról, ami folyamatosan vitatott téma.
Napokra vagyunk az év végétől, de a Riot még ilyenkor is válaszol a fontos kérdésekre, amik a játékosokat érdeklik. Ezúttal is három támában válaszolt nekünk; egy esetleges LoL film lehetőségeiről, az ellenfelek elismeréséről és persze az URF-ról.
A top 10 legmagasabb összdíjazású játék 2017-ben
Vajon melyik játékok végeztek 2017-ben a legjobb helyen ha versenyeik összdíjazását nézzük? Változott valamennyit a sorrend, vagy még mindig ugyan az a nyerő, mint 2016-ban?
Miért kapunk folyton más-más változatú URF-okat az eredeti sima helyett?
Az eredeti URF nagyon régen indult, amikor még nem is voltak rotáló játékmódok. Lényegében csak egy április tréfa lett volna, ami nagyon nagy sikereket ért el. Mivel ennyire szerették, sokan kíváncsiak rá, hogy miért nem kapják meg ezt a módot. Egy nagyon fontos dolog miatt többek közt.
Az URF miatt sokan egyszerűen nem játszanak a játékkal.
Minden alkalommal, amikor ez bejött, először megugrott a játékosok száma, majd egy kis idő elteltével drasztikusan csökkenni kezdett, olyannyira, hogy a végére kevesebben játszottak magával a játékkal, mint amúgy. Ez egy körforgás, hogy a játékosok jönnek mennek, régiek lelépnek, újak érkeznek. De amikor a sima URF bejön, teljesen más a helyzet. NA-ben például amikor az URF elérhető, sokkal több régi motoros lépett le, mint amire számítottunk.
Egy szóval, egyes játékosoknak elegük lett az URF-ból, és inkább nem is játszottak a LoL-lal. A számok alapján pedig nem csak azt tapasztaltuk, hogy akik az URF miatt jöttek vissza, utána csak azok mentek volna el. Hiába nyomoztunk sokat, egyszerűen nem tudjuk, hogy mi okozza ezt a hatást, vagy csak egyszerűen túl lassúnak érezzük utána a sima játékot. Az biztos, hogy amikor az URF bejön, az összesített meccsek száma csökken, és az általános játékórák száma is. Utána pedig elég sokáig nem tér vissza, ha egyáltalán visszatér.
Egy ideje próbáltuk megoldani ezt a problémát, és ezért is láthatjátok azt, hogy állandóan kísérletezgetünk a különféle variációk között. Bár ezek hatására is bejön az a csökkenés, amit a sima URF-nál tapasztaltunk, szerencsére nem olyan mértékben. Talán azért is, mert nem ugyanazokat az OP hősöket látjuk minden meccsen (Mondjuk én ezzel vitatkoznék, a téli skinek nyújtotta korlátok miatt nagyon is repetitív tud lenni ugyanaz a 40-50 hős, még ha véletlenszerű is -a szerk.).
Sok játékost üldöz el az URF, ugyanakkor nagyon sokan igazán szeretitek. Ezért ahelyett, hogy teljesen kidobnánk az ablakon, inkább próbálkozunk még, hogy egészségesebb módjait találjuk meg a közeljövőben. Minden mostani észrevételt figyelembe fogunk venni és arra törekszünk, hogy a következő URF még jobb legyen.
Fogtok valaha League of Legends filmet készíteni? Vagy legalább hosszabb cinematic animációs részeket?
Régóta álmodozunk arról, hogy egyes filmek a Leauge of Legends világában játszódjanak, és hogy a kedvenc hőseinket lássuk életre kelni, ugyanakkor az eddigi játékadaptációk tapasztalataiból kiindulva óvatosan kezeljük a témát. Legyünk őszinték, nem igazán lettek jók. És míg a geek énünk akkor is szeretné ezt látni és belemászni a filmkészítésbe, az biztos, hogy nem fogjuk elsietni.
Ez nem jelenti azt, hogy ne próbálkoznánk. A cinematic történetmesélés egyszerűen más "izmokat" igényel, mint a történetes játékok terén, így egyelőre ezek fejlesztésén dolgozunk és tanulunk az eddigiekből. Rengeteg tehetséges emberünk van, akik talán egy nap majd megmutathatják próbálkozásaik gyümölcsét a nagy képernyőn, vagy a kicsin, attól függ, melyiknek látjuk több értelmét. Azon is gondolkozunk, hogy a már elmesélt történeteket miként oszthatnánk meg veletek jöbban. Ennek lett az eredménye például a Universe aloldalunk.
De ami a legfontosabb, hogy bármilyen vászonon is mutatjuk be a világot, annak hasonlítania kell a forrásra, amennyire csak lehet. Ugyanazt a lelkesedést és beleadott energiát szeretnénk látni, mint amit mi fektettünk az univerzum megalkotásába. Ez egy nagy kihívás, de úgy gondoljuk, hogy el fogunk jutni odáig, ha a megfelelő időt belefektetjük és kitanuljuk azt, hogy ez miként működhet tökéletesen.
Tetszik az új honor rendszer, tényleg jó lett. Ettől függetlenül nagyon hiányolom azt, hogy az ellenfeleket is el lehessen ismerni, ez egy olyan tiszteletbeli dolog. Ha esetleg ezt vissza tudnátok hozni egy napon a játékba, azt megköszönném.
Egyetértünk! Az ellenfél felé mutatott tisztelet nagyon fontos a sportszerűségen belül és már teszteltünk pár verziót, amiben őket is el tudjuk ismerni. Végezetül volt pár ok, ami miatt a kettő összevonása egyszerűen nem működött.
Például, rengeteg időt töltöttünk azon, hogy mik azok a kategóriák, amik fontosak a LoL-os sportszerűségen belül. Általánosságban eléggé máshogy nézzük a saját csapattársainkat és az ellenfelet, ezért olyan kategóriák kellenének, amik mindkét oldalra használhatóak. Ha azt vesszük, hogy 1 v 1-ben valaki kijátszik minket, az teljesen más, mint hogy egy csapattárs megtartja a hidegvérét és összefogja a csapatot. Ha ezt azzal oldjuk meg, hogy általánosítjuk a kategóriákat mindkét fél számára, akkor az nem fog már annyit jelenteni, mert bármit jelképezhet. Ha viszont túl sok specifikus dolgot adunk meg, akkor nem lenne időnk kiválasztani a megfelelő embert és a megfelelő elismerést.
Emellett elismerni egy csapattársat vagy egy ellenfelet két teljesen különböző dolog. Nem csak azt érezték a fejlesztők, hogy túlzsúfolt volt a képernyő a meccs végén, de a limitált információ miatt, amivel az ellenfeleinkről rendelkeztünk, nehéz volt megállapítani a helyes választást. Olyat is próbáltunk, hogy a rendszer alapból kiemel pár tagot és abból választhatunk, de a legjobb érzés mégis az volt, amikor mi választhattuk ki azt az egy ember, így ezt végül elvetettük.
Ezek miatt úgy döntöttünk, hogy egyelőre inkább a csapaton belüli elismerésre koncentrálunk és javítjuk a rendszert a 2018-as évre, az ellenfelek elismerését pedig majd később vesszük elő újra.