Lehet, hogy nem egyeduralkodó már, de még mindig bitang erős Ezreal!

Lehet, hogy nem egyeduralkodó már, de még mindig bitang erős Ezreal!

Ezreal évekig el volt tűnve, aztán egy egyszerű buffnak, illetve az új rúnáknak köszönhetően az élre tört. Ebből azóta visszavettek egy kicsit, de még mindig egy félelmetes karakternek számít!

Lassan a preseason végére érünk, de Ezreal még mindig a legjobbak között van. Egyelőre 54%-os győzelmi aránya van a bot lane-en, de ami igazán durva, hogy továbbra 90%-os pick/ban rate-je van, vagyis a meccsek 90%-ban vagy játsszák, vagy bannolják, de valamilyen formában feltűnik.

A Riot nem zárkózna el egy esetleges filmtől, de azért óvatosan bánnak a témával

Aioween | 17/12/29 11:57 Három kérdésre is válaszolt a Riot, egyrészt egy esetleges film készítésének lehetőségeiről, az ellenfelek elismeréséről és persze az URF-ról, ami folyamatosan vitatott téma. Napokra vagyunk az év végétől, de a Riot még ilyenkor is válaszol a fontos kérdésekre, amik a játékosokat érdeklik.

No nem mintha még mindig annyira broken lenne, mint amikor bejöttek az új rúnák, azóta sikerült kiegyensúlyozni valamelyest, eleinte ugyanis 58%-os győzelmi aránya és 27%-os választási aránya volt. Ettől függetlenül még mindig nem mondanánk egy átlagos ADC-nek. A Riot közvetlenül és közvetve is nerfelt, egyrészt a Q AD rátáján keresztül, amit 1,25-ről visszavittek 1,1-re, valamint a Kleptomancy rúna átdolgozásával is.

Előbbit a 7.24-es patch-ben kapta meg, ne felejtsük el, hogy ennek az eredeti 1,25-ös Q AD ráta buffnak köszönhettük azt is, hogy a dzsungelben feltűnt a szezon vége fele és a VB-n is gyakori látvány volt. Nem volt már egyszerűen szüksége erre a pluszra, mint előtte, mert az új rúnák nagyon is kedveztek neki. Láthatóan még ez sem volt elég, így a 7.24b során a támadási sebességnövekedését vették vissza, 2,8-ról 1,5%-ra szintenként. Ezek a nerfek, valamint a Kleptomancy enyhe gyengítése már elég volt ahhoz, hogy ne kelljen instabannolni, de még így sem mondanánk gyengének, sőt. A kérdés tehát, hogy mit lehet-, és kell-e még tenni valamit, hogy a helyére kerüljön ez a karakter.

Továbbra is úgy tűnik, hogy a Kleptomancy rúna az egyetlen ok arra, hogy miért ilyen erős még most is, legalábbis ADC-ként. Jungelesként nyilván nem vennénk ekkora hasznát, de az AD ráta nerfekkel együtt már nem is annyira éri meg oda vinni. A rúna gyengítésével viszont az a probléma, hogy Ezreal az egyetlen problémás eset, a többi hős, aki ezt használja, pont jól teljesít vele és egyik sem mondható csak emiatt OP-nak. Tehát, ha ezt nerfelnék, akkor lehet, hogy Ezreal helyrebillenne, ellenben minden más Klepto használó hátrányba kerülne és akkor nagyobb a probléma mérete, mint a megoldás maga.

Ebből kiindulva tehát Ezreallel kellene még valamit kezdeni, és ha jól átgondoljuk, a sebzése a játék nagy részében rendben van, inkább a CDR-ben lehet a megoldás. Ebből kellene visszavenni valamennyit, főleg az early game-ben, azaz hogy pontosabban növelni. Q képességével amúgy is folyamatosan csökkenti a saját CD-it, így leginkább ezt lehetne nerfelni. A másik lehetőség, hogy a Q sebzését csökkentik, akkor viszont a W-ből valamilyen hasznosabb képességet kellene faragni, mert jelenleg nincsen túl sok haszna egy ADC Ezreal esetében. Persze a plusz attack speed a csapattársakra jó és a passzívot is lehet vele stackelni, no meg a Teart, de a világot biztosan nem váltjuk meg vele. Farmolni se lehet vele és rendben, hogy átmegy minionokon, a sebzése annyira minimális, hogy sokszor meg sem éri azt a befektetett manát, hacsak nem a Teart akarjuk minél előbb kistackelni. Lehet, hogy ideje lenne elgondolkozni azon, mivel is lehetne ezt helyettesíteni.

Mindentől függetlenül, hogy most a Q-nak CD-jét, sebzését változtatják, vagy bármi mást a karakteren, egy dolog biztos: ebben a formában még mindig túl erős az átlaghoz képest. Nem annyira, mint volt, de pont eléggé ahhoz, hogy a metát –és főleg a profi metát tekintve, ahol a játékosok tudnak is megfelelően játszani– igencsak kizökkentené az egyensúly állapotából. Jövő hónapban már jön a 8.1, és ha ott nem is, de a későbbi patch-ek során szinte biztos, hogy a Riot még vissza fog térni erre a kérdéskörre.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!