Ezreal évekig el volt tűnve, aztán egy egyszerű buffnak, illetve az új rúnáknak köszönhetően az élre tört. Ebből azóta visszavettek egy kicsit, de még mindig egy félelmetes karakternek számít!
Lassan a preseason végére érünk, de Ezreal még mindig a legjobbak között van. Egyelőre 54%-os győzelmi aránya van a bot lane-en, de ami igazán durva, hogy továbbra 90%-os pick/ban rate-je van, vagyis a meccsek 90%-ban vagy játsszák, vagy bannolják, de valamilyen formában feltűnik.
A Riot nem zárkózna el egy esetleges filmtől, de azért óvatosan bánnak a témával
Aioween | 17/12/29 11:57 Három kérdésre is válaszolt a Riot, egyrészt egy esetleges film készítésének lehetőségeiről, az ellenfelek elismeréséről és persze az URF-ról, ami folyamatosan vitatott téma. Napokra vagyunk az év végétől, de a Riot még ilyenkor is válaszol a fontos kérdésekre, amik a játékosokat érdeklik.
No nem mintha még mindig annyira broken lenne, mint amikor bejöttek az új rúnák, azóta sikerült kiegyensúlyozni valamelyest, eleinte ugyanis 58%-os győzelmi aránya és 27%-os választási aránya volt. Ettől függetlenül még mindig nem mondanánk egy átlagos ADC-nek. A Riot közvetlenül és közvetve is nerfelt, egyrészt a Q AD rátáján keresztül, amit 1,25-ről visszavittek 1,1-re, valamint a Kleptomancy rúna átdolgozásával is.
Előbbit a 7.24-es patch-ben kapta meg, ne felejtsük el, hogy ennek az eredeti 1,25-ös Q AD ráta buffnak köszönhettük azt is, hogy a dzsungelben feltűnt a szezon vége fele és a VB-n is gyakori látvány volt. Nem volt már egyszerűen szüksége erre a pluszra, mint előtte, mert az új rúnák nagyon is kedveztek neki. Láthatóan még ez sem volt elég, így a 7.24b során a támadási sebességnövekedését vették vissza, 2,8-ról 1,5%-ra szintenként. Ezek a nerfek, valamint a Kleptomancy enyhe gyengítése már elég volt ahhoz, hogy ne kelljen instabannolni, de még így sem mondanánk gyengének, sőt. A kérdés tehát, hogy mit lehet-, és kell-e még tenni valamit, hogy a helyére kerüljön ez a karakter.
Továbbra is úgy tűnik, hogy a Kleptomancy rúna az egyetlen ok arra, hogy miért ilyen erős még most is, legalábbis ADC-ként. Jungelesként nyilván nem vennénk ekkora hasznát, de az AD ráta nerfekkel együtt már nem is annyira éri meg oda vinni. A rúna gyengítésével viszont az a probléma, hogy Ezreal az egyetlen problémás eset, a többi hős, aki ezt használja, pont jól teljesít vele és egyik sem mondható csak emiatt OP-nak. Tehát, ha ezt nerfelnék, akkor lehet, hogy Ezreal helyrebillenne, ellenben minden más Klepto használó hátrányba kerülne és akkor nagyobb a probléma mérete, mint a megoldás maga.
Ebből kiindulva tehát Ezreallel kellene még valamit kezdeni, és ha jól átgondoljuk, a sebzése a játék nagy részében rendben van, inkább a CDR-ben lehet a megoldás. Ebből kellene visszavenni valamennyit, főleg az early game-ben, azaz hogy pontosabban növelni. Q képességével amúgy is folyamatosan csökkenti a saját CD-it, így leginkább ezt lehetne nerfelni. A másik lehetőség, hogy a Q sebzését csökkentik, akkor viszont a W-ből valamilyen hasznosabb képességet kellene faragni, mert jelenleg nincsen túl sok haszna egy ADC Ezreal esetében. Persze a plusz attack speed a csapattársakra jó és a passzívot is lehet vele stackelni, no meg a Teart, de a világot biztosan nem váltjuk meg vele. Farmolni se lehet vele és rendben, hogy átmegy minionokon, a sebzése annyira minimális, hogy sokszor meg sem éri azt a befektetett manát, hacsak nem a Teart akarjuk minél előbb kistackelni. Lehet, hogy ideje lenne elgondolkozni azon, mivel is lehetne ezt helyettesíteni.
Mindentől függetlenül, hogy most a Q-nak CD-jét, sebzését változtatják, vagy bármi mást a karakteren, egy dolog biztos: ebben a formában még mindig túl erős az átlaghoz képest. Nem annyira, mint volt, de pont eléggé ahhoz, hogy a metát –és főleg a profi metát tekintve, ahol a játékosok tudnak is megfelelően játszani– igencsak kizökkentené az egyensúly állapotából. Jövő hónapban már jön a 8.1, és ha ott nem is, de a későbbi patch-ek során szinte biztos, hogy a Riot még vissza fog térni erre a kérdéskörre.