A WoT-os csalásokról minden mennyiségben.
A legújabb (hetedik) BAN hullám alkalmával 1.612 felhasználót sújtották 7 napos eltiltással, illetve 635 játékos fiókját függesztették fel véglegesen. Ehhez képest számok az orosz szerveren hatalmasak (13.391/2.937), míg az amerikain szinte elenyésző (169/91). Mindenesetre az tisztán látszik, hogy mindegyik szerveren vannak csalók - hol több, hol kevesebb.
Hogyan lehet csalni a WoT-ban?
Ma már a csalások széles palettáját ismerjük és szinte mindegyik felbukkant már a legnépszerűbb videómegosztó portálon, így mindenki kénye kedve szerint csemegézhet köztük. A teljesség igénye nélkül csalhatunk a lövedék nyomvonal megbuherálásával, a minimap módosításával, a bokrok átlátszóvá tételével, a tank sziluettek objektumok mögötti kirajzolásával vagy épp a célkereszt meghosszabbított vonalának vizualizálásásával.
Tényleg minden csalót bannolnak?
A kérdés Noobwargamer_Reborn pár napja történt fiaskója kapcsán merült fel bennem. A történet arról szól, hogy egy kimondottan jó (2079 WN8, 57% WR) játékos az amerikai szerverről többször is élőben közvetítette, ahogy egy csalásokkal telepakolt klienssel játszik, amit a nézők el is küldtek a WG számára bizonyítékként. Erre csak rátesz egy lapáttal, hogy vásárolt felhasználói fiókról beszélünk, ami szintén tiltott a játék szabályzata szerint.
Az első videóban letisztultabb formában szemlélhettétek meg a csalás működését, míg a másodikban ömlesztve kapjuk meg mindazt az információt, amit a csaló modok a szemünk elé tárnak. A videóból kivehető, hogy pontosan tudjuk, hogy hol villant fel az ellenséges jármű, hány méterre van tőlünk, merre néz, hova céloz és ideális esetben az aimbot a saját hibánkból adódó hibákat is korrigálja lövésnél. Elég komplex csomag, nemde?
Kicsit részletesebben arról, hogy mi számít csalásnak
A modokat a WG három fő kategóriába sorolja:
- Olyan modok, amelyek nem biztosítanak játékbeli előnyt, csak a megjelenített információk testre szabását teszik lehetővé a játékosnak. Ezek “tiszta” modok, és támogatják őket.
- Olyan modok, amelyek játékbeli előnyt biztosítanak, de olyan információt, amelyről a WG úgy gondolja, hogy pozitív hatással van a játékra. Ezeket a modokat elfogadják, és a jövőben szeretnék beépíteni a vanilla játékkliensbe.
- Olyan modok, amelyek játékbeli előnyt nyújtanak, és a WG szerint ez rossz a játékra nézve. Ezek a modok csalásnak vannak titulálva, és a továbbiakban illegális modoknak tekintendők.
Csaló modok
Ide egyértelműen az előbb említett 3. kategóriába tartozó modok kerülnek, melyek közül a Wargaming iránymutatásként megnevezett néhány fajtát. Mindenféle hivatalos fordítást mellőzve, lefordítva játékos nyelvre:
- kidöntött fákat és elpusztított objektumokat mutató modok (a játéktéren vagy a minimapon)
- a lövedékek röppályáját kiszínező modok
- az ellenséges artykat a lövedékük röppályája alapján megmutató modok
- olyan modok, amelyek akkor is mutatják a felderített ellenfeleket, ha nem feléjük nézel
- lézeres célzó modok, vagyis amikor egy lézer segítségével látod, hogy az ellenfél hova céloz
- az ellenséges tankok betöltési idejét visszaszámláló modok, vagy olyanok, amelyek mutatják, hogy az ellenfél éppen tölt
- aimbotok, illetve bármilyen célzást segítő modok; különösképpen azok, amelyek automatikusan a gyenge pontokra céloznak, és amelyek “vezetik a célpontot”
- olyan modok, amelyek a nem-Prémium fogyócikkeket automatikusan elhasználják, ha szükséges
- tundra mod, vagyis olyan mod, amely átlátszóvá teszi például a fák lombjait, hogy könnyebben át lehessen látni rajtuk
- szellem-tankok, vagyis olyan mod, amely az ellenfél legutóbbi ismert pozíciójára egy átlátszó tankot helyez el
Ugyanitt említik a Hitzone modokat is, amelyek körül mindig is nagy vita forgott. Röviden, a hitzone-modok jelenleg NEM tartoznak a csaló modok kategóriájába.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!