A molotov és a gyújtógránát gyakran több fejfájást okoz, mint amennyi haszna van, de van élet (vagy inkább halál) a füstbugon túl is.
A gyújtóeszközök (T-ben molotov, CT-ben gyújtógránát) –bár a bevezetésük remek ötlet volt és taktikailag is új dimenziókat nyitottak– sok esetben okoztak már fejfájást a játékosoknak. Először is ott a jól ismert bug, ami miatt néha nem oltja ki a füstgránát a tüzet. Másodszor, szinte mindennapos dolog, hogy a lángok terjedése kiszámíthatatlan és átlóg tereptárgyakon. Na és akkor ott van a mostani cikk témáját adó sebzési probléma.
2-3 évvel ezelőtt a T-k molotovja és a CT-k gyújtógránátja pontosan ugyanannyit sebzett, ha nem kevlárral álltunk benne. Azonban ez az egyenlőség egyáltalán nem volt meg, ha már volt kevlárunk is (a sisak nem befolyásolja), ugyanis a moló páncélátütése 90%-os, míg a gyújtógránáté csak 73,75%. Ez annyit tesz, hogy előbbi kb. 5, utóbbi 6,5 másodperc alatt végez egy sértetlen ellenféllel. Illetve további érdekesség, ami szintén a páncélátütési százalékokból származik, hogy a CT-k eszköze 5 másodperc alatt 39, míg a T-ké csak 18 egységet vesz le a kevlárból összesen.
A fenti videóban, melyet 3kliksphilip készített –közel 3 évvel ezelőtt– még a fenti információkat találjuk. Viszont most úgy tűnik, hogy ezek a gránátok figyelmen kívül hagyják a tényt, hogy van-e kevlárunk vagy nincsen. Ugyanis, ahogyan azt alább is láthatjátok 0:15-től, hiába másak a körülmények (kevlár nélkül, kevlárral, kevlárral és sisakkal próbálva), ugyanannyi időbe telik 100-ról 0 HP-ra sebezni valakit ezekkel a gránátokkal.
Viszont azért jár a pluszpont, hogy sikerült kiegyensúlyozni a teljesen értelmetlen különbséget a molotov és a gyújtógránát sebzése között. Már csak az árszabáson kellene elgondolkozni, hiszen az nem egyezik meg a két oldal gyújtóeszközénél. Jelenleg a CT-k 600, a T-k 400 dollárt költenek ezekre, ami nem feltétlenül érthető. A régi verziónál (első videó) úgy ahogy van értelmetlen volt, hiszen a molotov mindenben jobb volt, mégis olcsóbb. A jelenlegi verziónál (második videó) már közelebb állunk az igazsághoz, hiszen sebzésbeli különbség nincs, de ugyanúgy drágább maradt a gyújtógránát.
De miért is nem változtatják meg? Az összes többi gránát ugyanannyiba kerül mindkét oldalon, kivéve ezek. Igaz, vannak fegyverek (M4-AK), ahol magasabb árat kell fizetnie a CT-knek, de a gyújtógránát jelenleg annyival jobb –csak a tulajdonságait nézve–, hogy könnyebb eldobni kis helyeken, mint a molotovot (0:55-től). Nyilván fontos eleme tud lenni a védekezésnek, hiszen a megfelelő pillanatban nem csak visszatartani tudjuk az ellenfeleket vele, de akár meg is ölhetjük őket a segítségével, ami olcsóbb árcédulával már lehet, hogy felborítaná valamelyest az egyensúlyt, pl. pisztoly- és spórkörökben.
A fenti videókban is találkozhattatok már a jelenséggel, ha máshol még nem, de a szűk folyosókon a tűz nagyobb kiterjedésű, mint nyílt terepen, vagyis nehezebb kimenekülni belőle. Erre még rájön az, hogy a füstök sem akarják mindig kioltani a tüzet és máris végünk van. Igaz, a régi változatot valamivel könnyebb volt túlélni, de ott meg maguk a gránátok nem voltak egymáshoz képest egyensúlyban.
Visszatérve az eredeti problémára, igazán jó lenne, ha ismét számítana a kevlár, amikor molotovban, gyújtógránátban állunk. Ugyanis az a kb. 3 másodperc, amit jelenleg képesek vagyunk túlélni a tűzben nem sok. Emellett az sem jó, hogy a gránátok nem kompenzálják azt, hogy 1 000 dollárért vásároltunk kevlárt, ami megvéd minket a többlet sebzéstől. Az a gyakorlat, hogy kevlárral kevesebb sebzést kapunk, mint nélküle, minden esetben működik, kivéve a gyújtógránátnál és a molotovnál. Egy szó mint száz, ezen lenne még mit csiszolni Valve!