Ajándékozás és Ohmwrecker, avagy újabb kérdésekre válaszolt a Riot Games

Ajándékozás és Ohmwrecker, avagy újabb kérdésekre válaszolt a Riot Games

Három kérdés, három válasz ismételten. A Riottól ezúttal az ajándékozás láthatatlanságáról, valamint az Ohmwreckerről, annak esetleges visszahozásáról és a rúnaoldal akciókról esett szó.

Korábban mi is írtunk már az ajándékozás körüli problémákról (–miszerint nem túl látható–), szerencsére ez másnak is feltűnt. A másik érdekes téma; az Ohmwrecker. Hallottatok már egyáltalán róla, vagy használtátok valaha a játékon belül? Jó eséllyel nem, de ennek is megvan az oka. A rúnák ugyebár ingyenesek lettek, de rúnaoldalak továbbra is RP-be, vagy BE-be kerülnek, régen pedig voltak rá akciók, ezek visszatérésére voltak kíváncsiak páran.

A Riot Games az "új" klienssel teljesen elvette az ajándékozás örömét

Aioween | 17/12/11 16:28 Karácsonykor mindenki szeret adni. Ugyanakkor szeretjük mindezt úgy tenni, hogy a meglepetésfaktor is megmaradjon, ami az új kliensben szinte teljesen eltűnt. A karácsony a szeretet ünnepe, legalábbis ezt mondják. Ilyenkor mindenkit elkap kicsit az ajándékozási vágy, és a LoL-os közösségen belül sok barát lepi meg egymást egy-egy hőssel, vagy hőskinézettel, vagy bármilyen más tartalommal.

Miért lett ennyire nagy csalódás az ajándékozás élménye? Anno mindenféle ablak felugrott, meg animáció is volt és boom, nézd meg haver, kaptál valamit. De mostanság az üzenet már csak az értesítések fül alatt bújik meg. A legtöbb barátom meg sem nézi ezeket, honnan fogják tudni, hogy kaptak egy szép skint?

Ezt még 2017 elején vágtuk el, amikor frissítettük a klienst. Eleinte arra koncentráltunk, hogy minden működjön és a barátaid ténylegesen megkapják, amit ajándékoztál nekik. Hogy gyorsabban tudjuk tesztelni a működést, sok animációt levágtunk. Ezek rengeteg időt vettek el és emellett problémát okozhattak a gyengébb gépeken. Emiatt, ahelyett hogy ezeket kalapáltuk volna ki, egyszerűen kivettük, amíg minden működőképes lesz, illetve ezt követően jöhetett a "Your Shop" funkció.

Amikor visszaértünk az ajándékozásra, észrevettünk pár egyéb problémát, amikkel muszáj volt foglalkozni. Ettől függetlenül szeretnénk valamikor visszatérni majd az animációkra, meg minden suhanó, káprázó hanghatáshoz is, illetve fejleszteni is fogjuk majd. De azt például tudtátok, hogy komplett csomagokat nem lehet most ajándékozni? Illetve néha, amikor ajándékoznánk, kapunk egy hibaüzenetet, de nem igazán mondja el, hogy mi a baj. Előbb ezekkel szeretnénk foglalkozni.

Jelenleg az Ohmwrecker nem túl hatékony tárgy a játék fázisától függetlenül. Lehetséges, hogy ezt a kérdést újra elővegyétek valamikor és átdolgozzátok? Mert a passzív tök jó, de jó lenne ha újra a meta része lenne.

Persze, ez abszolút lehetséges. Nem titok, hogy az Omhwrecker nem túl népszerű, de azért szeretnénk ezen változtatni. Többen is megnéztük a tárgyat fejlesztési és alkotási szempontból, de egyelőre nem találtunk még olyan megközelítést, ami elég izgalmas lenne, így egyelőre nem áldoztunk erre külön erőforrásokat. A toronykikapcsolás továbbra is menő funkció szerintem, mint a tárgy aktívja. A Point Runner pedig szintén izgalmas passzív, de nem egyedi, így ez is elvesz az értékéből.

Egy olyan mechanika, ami közvetlen befolyásolja az idézők szurdokát, mindig is helyzeti választás lesz. Ennyire azonban nem kéne helyzeti legyen. Jelenleg az Ohmwreckert tízszer ritkábban veszik, mint a Banner of Commandet, pedig egyik sem gyakori, főleg a Zz'Rot Portalhoz képest. Ezek a tárgyak hasonlítanak abból a szempontból, hogy a játékot befolyásolják, mint a tornyok kikapcsolás, minionok felerősítése, vagy épp idézése. Az Ohmwrecker azonban nagyon le van maradva tőlük.

Szoktunk olyan dolgokkal foglalkozni, amik inkább az emberek véleményén alapul, de azért nem ez az elsődleges prioritást. Nagyon sok téren lehetne javítani a játékot, ezért inkább a nagyobb jelentőséggel bíró pontokra koncentrálunk, amikor új projektet választunk. Emiatt egy nem offenzív tárgy könnyen a lista aljára kerülhet, főleg ha a tárgy nem túl népszerű és nem egy "kötelező" vásárlás, mint anno a Sword of the Divine. Amikor ilyen helyzeteket nézünk, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a játékosok inkább  ragaszkodnak hősökhöz, mint tárgyakhoz. Tehát ha van olyan hős, aki figyelmet igényel, jó eséllyel előrébb fog kerülni az Ohmwreckernél.

Lesz újra 1-et fizet, 2-őt kap rúnaoldal akció?

Természetesen! Mivel az új rúnákon dolgoztunk, így nem voltak ilyen akciók egy ideje. Most hogy már mindenki hozzájuk szokott és nem mindenki így reagál rá¯\_(ツ)_/¯ (köztük én is), hamarosan visszahozzuk őket egy rendszer szerint. A legközelebbi ilyen alkalom szinte biztosan az Essence Emporium alatt lesz, valamikor az év további felében.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!