Ne játssz late game kompozíciót, ha nem tudod hogyan kell!

Ne játssz late game kompozíciót, ha nem tudod hogyan kell!

A játékon belül sok fajta karakter létezik. Vannak, akik azonnal erősek de a végére elfogynak, mások pedig eleinte gyengék azért, hogy a végére erősebbek legyenek bárkinél. Mi most az utóbbiakról fogunk beszélni.

Hősválasztás alatt még általában idilli a helyzet, köszönhetően főleg a pozíció választásnak, ami az egyik legjobb döntés volt a Riot részéről. Mindenkinek megvan a szerepe, senki nem veszekszik a midért és próbáltok összerakni egy jó kompozíciót, annak ellenére, hogy nem ismeritek egymást. "A lategame a miénk", hangzik el sokszor, néha mémként és viccként, máskor pedig komoly tényközlésként.

Milyen játékmenet várható 2018-ban? - a Riot válaszol

Huzsi | 18/01/22 14:25 A 2018-as játékmenetet illetően néhány dolgot már az év elején szeretnének kipróbálni a fejlesztők, ehhez viszont a játékosok visszajelzéseire van szükségük. Az elmúlt hónapok során örömmel nézték végig, ahogy teszteltük napról napra az új rúna rendszert és időnként meglepőbbnél meglepőbb megoldásokkal és érdekességekkel álltunk elő.

A profi LCS meccseknek hála, ha nem is lett mindenkiből hirtelen challenger, de legalább az alapvető erőviszonyok jobban ismeretessé váltak, gondolok itt arra, hogy a legtöbb ember tisztában van az egyes karakterek hasznosságának idejével. Ilyen például Azir, aki eleinte kis túlzással a légynek sem tud ártani, de 4-5 tárgy után már bizony üt, mint egy buszkerék. Úgy szintén ott van topon Gangplank, aki lehet hogy gazdagabbá vált az erősített passzívjának és a Kleptomancy-nak hála, de ettől még nem lesz egy early game szörny. Vayne is hasonlóan működik, eleinte az ösvényen viszonylag gyengének mondható, főleg egy jó counterpick ellen, és majd később növi ki magát.

Ez papíron persze szép és jó, de sokan képtelenek kezelni a kudarcot még akkor is, ha tudják, hogy ezt önként vállalják. Ha late game kompozíciót választunk és scalelő hősöket játszunk, akkor bizony el kell fogadnunk azt a tényt, hogy a meccs első 20-25 percében nem biztos, hogy mi fogjuk dominálni a meccset. Tökéletes példa erre az SKT, aki gyakran választ mid-late game kompozíciókat, emiatt estek hátrányba sokszor tavaly is, de ahogy Faker elmondta, ők ezzel tisztában vannak és vállalják annak tudatában, hogy a late gameben biztosan visszajönnek egy-egy csapatharc után.

Ez az a mentalitás, ami solo queue-ból sokszor hiányzik. Hiába van ott a tökéletes kompozíció, ha nem tudunk vele játszani. A scalelő kompozíciók eleinte a túlélésről szólnak. Gangplankkel, vagy Vayne-nel, esetleg egy Azirral egyáltalán nem az  a dolgunk, hogy az első 10 percben lehozzuk a meccset. Csak annyi a feladatunk, hogy ne haljunk meg, farmoljunk amennyire tudunk és biztonságban maradjunk, maximum a dzsungeles érkezésekor rizikózzunk. 

A valóság azonban sokszor az, hogy még azok is, akik elméletben tudják mi lenne a teendő, a gyakorlatban ezt elfelejtik. Valami rosszul alakul az early game-ben, becsúszik pár kill az ellenfélnek és máris egyből mindenki megőrül. Egyből jön a negativitás, meg a meccs feladása és ehhez hasonlók, pedig csak annyi lenne a dolguk, hogy mindenki lenyugszik és megpróbálja húzni az időt. Ehhez életben kell tartani a tornyokat, ami az esetek nagy részében nem lehetetlen, alatta nehezebb minket elkapni. Ha a farm megvan, jönnek a tárgyak is, idővel pedig az a lategame erő, amire a hősválasztás alatt befizettetek.

Emellett nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a pénz nem minden. Lesznek olyan hősök, akik a puszta képességeik alapján is hasznosak a játék szinte minden szakaszán, még akkor is ha hátrányban vannak. Ilyen például egy Blitzcrank, vagy Thresh, akiknek elég egy jó elkapás a játék késői szakaszában és azzal is megtették a dolgukat.

A dzsungelesek terén sem tud mindenki azonnal gankelni, hiába spammeled a pingeket és flame-elsz, mert 3 percnél nem terem ott az ösvényeden varázsütésre. Egy Evelynn, vagy Shyvanna jó eséllyel nem azonnal fog segíteni, mert az a dolguk, hogy farmoljanak eleinte, ha lehet, ezzel tudják lehagyni az ellenfél dzsungelesét.

Szóval ha arra adjuk a fejünket, hogy late game kompozíciót játszunk, akkor ahhoz kelleni fog a megfelelő mentalitás. Ne adjuk fel az első hibánál és ne akarjuk egyből megváltani a világot. Hagyjunk időt a hősöknek kiteljesedni, menjünk a biztos játékra és nem baj, ha eleinte egy kicsit hátrányba kerülünk. Ez alatt természetesen nem azt értem, hogy mindent el kell engedni, az ellenfél hibáit ugyanúgy kihasználhatjuk, hogy rosszul mozognak a pályán, vagy az ösvényen, de keressük mindig a mutatós playeket.

Eleinte jó eséllyel nem feltétlenül tudjuk felvenni a versenyt az early game hősökkel, így ezt ne is erőltessük. Ha pedig eljött a mi időnk, akkor kell rákapcsolni és a kései erőfölényünket kihasználni. Önmagában tehát nem elég egy jól kitalált terv, azt megfelelően végre is kell hajtani!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések