Ezreal, Malzahar, Ornn nerfet kapott, Nunu és Jinx megtarthatták a hatalmas buffjukat a PBE-ről. Bekerültek az új MF töltőképernyők, illetve kiveszik a Sightstone-t, mint különálló tárgyat: íme a 8.2-es patch!
Elérkeztünk az idei év második patch-éhez, vagyis a 8.2-höz. Bár papíron ez egy kisebb patch az eredeti tervek szerint, azért így is bőven van miről olvasni és mihez hozzászokni. Több hős is elég nagy frissítéseket kapott, elég ha csak Nunura vagy Jinx-re gondolunk, de elköszönünk a játék egyik legmeghatározóbb tárgyától, a Sightstone-tól is, legalábbis mostani formájában. Csapjunk is bele!
Ekkot ismét szeretnék viszontlátni a dzsungelben, amihez nagyjából meg is van mindene, de egy kis támadási sebesség még nem ártana neki. Emiatt az első szinten további 10% támadási sebességgel áldották meg.
Evelynn sebzése néha kezelhetetlen volt, főleg az E (Whiplash) esetében, ezért gyengítették azt. A nem erősített sebzés 4% célpont max HP (+2.5%/100 AP) helyett 3% célpont max HP (+1.5%/100 AP), az erősített (empowered) támadás pedig 6% célpont max HP (+3.5%/100 AP) helyett 4% célpont max HP (+2.5%/100 AP) szerint fog sebezni, így talán a tankok sem olvadnak el olyan gyorsan vele szemben.
A Kleptomancy megjelenése óta folyamatosan problémát jelentett Ezreal, a plusz pénz miatt sokkal hamarabb lett életképes, ezért az early game sebzését visszaveszik, hogy legalább ott büntethető legyen, illetve a Tear + Trinity combo, vagy mostanság a Manamune és aztán Trinity ne legyen akkor probléma az ellenfél részére. Ezért a Q (Mystic Shot) sebzése csökken 35/55/75/95/115-rről 15/40/65/90/115-re.
Jinx-ről már írtunk korábban a PBE kapcsán is, hiszen elég szép buffokat kapott. Úgy tűnik a Riot elégedett volt ezekkel, hiszen az élő szerverekre is bekerültek, szerencsére azért egy kis finomhangolással. Az alaptámadása 66 helyett csak 61-et üt, míg a szintenként kapott AD 2,41-ről 2,7-re nőtt. A passzív azért még így is izmos lett. A kapott támadási sebesség már nem stackelődik, vagyis egy gyilkosság után nem fogunk megindulni, mint a vakegér, igaz az a 175% még így is sok, viszont túlléphetjük vele a 2,5-ös támadási sebességmaximumot. A Q (Switcheroo!) is változik, a minigun által kapott támadási sebesség 30/40/50/60/70%-ról 30/55/80/105/130%-ra módosul, tehát a nem stackelő passzív nélkül is elég gyorsan röpködnek majd a golyók, viszont Jinx szintjei többé nem befolyásolják a képességet, csak a rászánt pontok.
Több elemző véleményének ellenére, miszerint nem túl hasznos, mégis elég sokat látjuk a bogarat az LCS színpadán. A passzívjából (Unseen Threat) származó bónusz sebzés bónusz AD rátája 0,4-ről 0,2-re csökken, a Q (Taste Their Fear) rátája pedig 1,1-ről 1,2-re növekszik. Mostanában már nem is nagyon fejlesztik ki a Q-t, mióta nerfelték a CD csökkentést rajta, ezek után pedig kérdéses, hogy lesz-e egyáltalán helye a metában, főleg az elnyúló meccsek fényében.
Sok mides kedvenc mágusa is gyengülni fog, szerintem jogosan. Nem sok ellenlépés létezik ellene, ha Flash és ulti kombóval ugrik ránk, csak imádkozhatunk, hogy van egy QSS nálunk. Ráadásul az Unsealed Spellbook mellett nagyon gyakran elérhető az a Flash. Emiatt egyrészt a Q (Call of the Void) AP rátáját 0,8-ról 0,65-re csökkentik, illetve a ulti (Nether Grasp) CD-jét megnövelik az alacsonyabb szinteken, így a 120/100/80 helyett 140/110/80 másodpercet kell várnunk egy-egy használat között.
Nununál a buffokat nem is kell nagyon magyarázni szerintem. Egyszerűen nem volt egy használható hős egészen sokáig. Emiatt a Q (Consume) kap egy új Well Fed jelzőt, aminek köszönhetően 3/5/7/9/11 (+5/100AP) mágikus sebzést ad az alaptámadásokra. Egy képesség azonban nem elég, a W (Blood Boil) is erősödik. Mostantól nem csak mozgási és támadási sebességet ad, hanem 40% AP-t is mind magának, mind a célpontjának. Ennek azért maximuma is van a képesség szintje alapján 40/60/80/100/120.
Ornn valóban problémás volt sokak számára, így eléggé legyengítették megállíthatatlanságát, hiszen ezt a képességet elvették W (Bellows Breath) spelljéből. Az ultijának (Call of the Forge God) CD-je is növekedett, főleg a late game-ben, ezért az 130/100/70 helyett 140/120/100 másodperc lesz.
Pantheonnál a változás természete nem teljesen egyértelmű. A hős leírásánál az aggro változásáról beszélnek, amiről korábban is szó volt a Q-ja kapcsán, hogy az magára vonzaná, de a képességnél W (Aegis of Zeonia) van megjelölve, miszerint az már nem védi le az ágyús minionok támadását, de nem is használódik el. Minden bizonnyal a passzívra szerettek volna ezzel utalni, az aggrora vonatkozó rész pedig még kérdéses, hogy pontosan mit is jelent.
Sona buffjáról is esett már szó, miszerint a Q (Hymn of Valor) manaköltsége csökkenni fog, ezt meg is kapta, így 60/65/70/75/80 helyett csak 50/55/60/65/70 manát kell költeni rá.
Vayne mostanság nagyon sok figyelmet kapott a profik és amatőrök között egyaránt. Az ultija nagyon frusztráló tud lenni, főleg a láthatatlansággal és takedownok utáni frissítésével, így legalább a sebzését csökkentik, 30/50/70 helyett 20/30/40-et fog kapni. A szintenként kapott támadási sebesség is csökken 4%-ról 3,3-ra.
Természetesen nem csak a karakterek változtak, kaptunk rúna, tárgy és egyéb játékbeli frissítéseket is, amikről a következő oldalon olvashattok!
Bekerültek a korábban már említett Miss Fortune splashartok, melyeket az alábbi cikkünkben megtekinthettek!
Friss, ropogós és igencsak mutatós splash artokat kapott Miss Fortune
Aioween | 18/01/11 09:25 Az ADC-k egyik éllovasa kapott új splash artokat tegnap és meg kell hagyni, sokkal részletesebbek, mint a régiek. Szomorú hír azonban, hogy nem minden skinre készült most frissített változat. Miss Fortune igencsak megindult a preseason során, főleg Ezreal nerfjei után szinte az első közé tört fel, hiszen az Arcane Comet tökéletes volt számára.
Tárgyak terén a Runic Echoes végül csak több hiányzó manát tölt vissza, 15% helyett 25-öt.
Kikerültek a Sightstone-ok, a sima és a Ruby is, valamint a Frost Queen's Claim, a Talisman of Ascension és a Face of the Mountain is, hiszen mások érkeznek helyettük.
A Frostfang, a Nomad's Medallion és a Targon's Brace, vagyis a kettes szintű támogató tárgyak küldetésének teljesítésekor kapjuk meg aktív képességként a Sightstone-t rájuk, ami három frissülő őrszemmel jutalmaz meg minket.
Az új hármas szintű támogató tárgyak pedig a következők:
- Remnant of the Watchers: Frostfang (vagy Eye of the Frost) + Ruby Crystal + 550 arany, ha elkészülünk a küldetéssel, akkor lesz belőle Eye of the Watchers az őrszemekkel együtt
- Remnant of the Ascended: Nomad's Medallion (vagy Nomad's Eye) + Ruby Crystal + 250 arany, ha elkészülünk a küldetéssel, akkor lesz belőle Eye of Ascension az őrszemekkel együtt
- Remnant of the Aspect: Targon's Brace (vagy Celestial Eye) + Ruby Crystal + 650 arany, ha elkészülünk a küldetéssel, akkor lesz belőle Eye of the Equinox az őrszemekkel együtt
Mostanság elég sokat szerepeltek az AP támogató tárgyak, így egy kis egyensúlyt is hoztak. A Spellthief's Edge vonalon a tárgy újratöltödését a nem epic szörnyek is akadályozzák, mivel nem oda való, emellett 8-ról 12 másodpercre növelték az újratöltődését.
A Relic Shield esetében pedig a gyógyítás mértéke csak a fele, ha a használója távolsági karakter.
A rúnák terén most már drag and drop rendszerben működik az oldalak összerakása, illetve ha olyan hősre hoznánk Aftershockot, aki ezt nem tudja alkalmazni CC hiányában, akkor az automatikusan átvált Graps of the Undying.
Az Aftershock esetében sok mindent módosítottak, vegyük szépen sorra. A sebzése az eddigi 40-140 (1-18-as szinteken) helyett 10-120 (1-18-as szinteken), míg a maximum HP-ból származó része a 3,5 helyett csak 3% lesz. Cserébe az a bónusz AD 15%-át megkapjuk pluszba rá, illetve a bónusz AP 10%-át is. Az ellenállások pedig 20 helyett 70-120 között mozognak majd a szintünk szerint, viszont emiatt a fix 30%-ot kivették belőle.
A Grasp of the Undying esetében a távolsági karakterek esetében 50%-ról 40%-ra csökkentették a gyógyítás és sebzéscsökkentés mértékét, de mivel ez ártható az olyan karaktereknek, mint Gnar vagy Urgot ezért a permanens HP növekedést 2-ről 3-ra vitték fel proc-onként.
A Guardian CD-je 45-ről 70-40-re változott a szintünk alapján, az alap pajzs pedig 60-150 helyett 70-150 a szintünk alapján. A pajzs AP rátája 0,2-ről 0,25 AP-ra módosul, a HP ráta pedig 10-ről 12%-ra nő.
A Glacial Augment közelharci támadásból származó lassítása 40-50% helyett 45-55% a szintünktől függően, távolsági karakterek esetében 20-40 helyett 30-40%, szintén a szintünktől függően. Az aktív tárgyak lassítása pedig 50 helyett 60% lesz vele.
A Kleptomancy sem maradhatott ki, az első 15 percben jelentősen csökkentették a tárgyak esésének esélyét: 15 perc után közelharci egységes esetében már csak kisebb mértékben csökkentett az esély, távolságiaknál továbbra is nagyon. A tárgyak eladásának értéke nagyjából 20%-kal kevesebb a boltban.
A Coup de Grace sebzésbónusza 9-ről 7%-ra csökkent. A Last Stand maximális sebzésbónusz szintén kevesebb lett, 12 helyett maximum 11%. A Triumph-ért járó bónusz arany 25 helyett már csak 20.
A Zombie Ward mostantól nem fixen 180 másodpercig, hanem 60-180 másodpercig marad a helyén, attól függően, hogy hányas szintűek vagyunk. Ha ezzel a rúnával valahol sweepelünk egyet, legyen az egy control ward, vagy scrying bloom, nem kell megütni a wardot, hogy zombie ward kerüljön a helyére, ha az magától is meghal. A Ghost Porot nem gyakran látni, maximum ARAM-on, emiatt növelik a rálátásának sugarát, 350-ről 450-re.
A célzott képességek, amiket könnyű spammelni, mostantól minion aggrot vonnak ránk, pont úgy, mintha alaptámadást hajtanánk végre, vagyis érdemes odafigyelni mivel csapkodjuk az ellenfelet. Ezeket a képességeket érinti ez a változtatás egyelőre, de a későbbiekben ez a lista még módosulhat.
Skinek terén pedig egyelőre az Arctic Ops Gragas érkezett meg!
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!