Már tényleg nem kell sokat várni és megkapjuk a régi-új Rengart, ha a patch-ek menetét nézzük, nagyjából egy hónapra vagyunk tőle. Darcigh is besegített a változások kiértékelésében.
Rengar jó eséllyel több figyelmet kapott az évek során, mint a legtöbb hős, hiszen számos rework, mini rework és egyéb kategóriába sorolható átalakításon esett már át, kezdve a megjelenése után alig órákkal kiadott hotfixével. Az egyetlen, aki ilyen téren megelőzi, az talán Ryze. Már tavaly bejelentették, hogy idén vissza szeretnék változtatni a Q-ját egy erősített alaptámadássá, nézzük meg mit sikerült kihozni belőle!
Megjelent az év második patch-e: a 8.2, nagy változások jönnek
Aioween | 18/01/24 11:32 Ezreal, Malzahar, Ornn nerfet kapott, Nunu és Jinx megtarthatták a hatalmas buffjukat a PBE-ről. Bekerültek az új MF töltőképernyők, illetve kiveszik a Sightstone-t, mint különálló tárgyat: íme a 8.2-es patch! Elérkeztünk az idei év második patch-éhez, vagyis a 8.2-höz.
A terveket Riot Jinxylord osztotta meg a cég hivatalos fórumán, ugyanakkor azt nem árt észben tartani, hogy továbbra is tesztelés alatt állnak, tehát bármi változhat és változik is, a poszt alatti kommentekben a Riot folyamatosan frissíti a fejlesztés részleteit. Nagyjából 2016 végén kezdtek el "könyörögni" a rajongók, hogy hadd kapják vissza a régi Q-t, mindenféle AoE sebzés és ide-oda csúszkálás nélkül a Riot pedig meghallgatta imáikat.
Ez azért lehet fontos, mert így tényleg a képesség lényege csak a következő, jó eséllyel ugrásból érkező alaptámadásra fog koncentrálni, valamint ne felejtsük el, hogy ez reseteli is az animációt, vagyis rögtön két alaptámadást is be tudunk vinni az ellenfélnek. Ha ügyesek vagyunk, és előkészítjük a többi képességgel a megfelelő számú jelzőt, akkor ez a szám akár háromra is felmehet. Egy 2-3 tárggyal rendelkező Rengarnál az már elég fájdalmas élmény.
Az animációk készítésével is felpörögtek, ami a legtöbb skin esetében jó eséllyel csak egy kis polírozást igényelt, viszont a legújabb Mecha Rengar skin idejében már nem létezett a régi Rengar, így a régi animáció sem készült el hozzá soha, ezt a nulláról kellett megcsinálják. Elvileg ezekkel már készen is vannak és remélhetőleg nem lesznek furcsa bugok vagy egyéb interakciók a váltás után.
A Bonetooth Necklace passzívja is változni fog és mostantól bónusz scalelő AD-t és AP-t biztosít, nem egy kis plusz AD-t a bónusz AD-n felül. A szintén passzívból származó bónusz ugrási távolság felezve lesz, ami lényegében egy nerf, viszont ez jó eséllyel kompenzáció a rettegett Q visszatérésére, mivel az jó eséllyel erősebb lesz.
A következő változás pedig az ultiját érinti, amely alatt sokkal csendesebb lesz, mivel sokkal kisebb távról fogják csak érzékelni a jelenlétét, így a meglepetés faktor szinte biztosan nem marad el. Ugyanakkor magasabb szinteken Rengar is kisebb távig fog érzékelni, cserébe viszont nagyon gyorsan fog szaladgálni és az első ugrás utáni célpont nem crit-et kap, hanem feltöltött Ferocity-t, vagyis egy feltöltött alaptámadást Q-val jó esetben, aztán még egyet. Érdekesség még, hogy akit egyszer felfedett Rengar, az úgy is marad, hiába sétál ki a hatótávból, a reveal csak a képesség elmúlásával szűnik meg.
Az ulti pontos működésére is fény derült, a stackeket az ugrás pillanatában kapjuk meg, vagyis már a levegőben ügyeskedhetünk. Ideális esetben azonnal tudunk az érkezésünk után egy erősített Q-val indítani, de ha csapatunkat akarjuk segíteni egy szívósabb ellenfélnél, akkor az E is fixen leköt valakit, nem csak lassít. Az egy célpontos Q visszatérésével pedig ismételten lesz értelme Tiamatot és Ravenous Hydra-t venni rá, hiszen az AoE sebzés eltűnik a kitjéből, leszámítva a W-t.
Összességében, bár az ugrási távolság valamelyest csökkent és az ulti átalakul kissé, a Q-val együtt úgy gondoljuk, hogy ettől erősebb lesz a kiscica, de előbb még várjuk ki a végét, hogy pontosan mit is tartanak meg ezekből.
A Rengarral kapcsolatos szakmai konzultációért külön köszönet jár Darcighnak!