A Mail.ru bevásárolta magát az e-sport piac közepébe

A Mail.ru bevásárolta magát az e-sport piac közepébe

Az orosz óriás az e-sport meghatározó alakja kívánt lenni, de ennek el is kérték az árát.

Az Mail.Ru csoport nem ismeretlen az orosz internetezők számára. Kezdetben –ahogyan azt a neve is sugallja– levelező szolgáltatással indította a cég a pályáját, azonban mára az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító, leglátogatottabb és legtöbb felhasználóval bíró internetes vállalkozássá nőtte ki magát Oroszországban. A Facebook orosz megfelelője, a több mint 410 millió felhasználóval bíró VKontakte is a Mail.Ru vállalatcsoport tulajdonában áll, több üzenetküldő és közösségi portállal egyetemben.

A cég számára már ismerős területbe kíván befektetni, (–korábban a Mail.Ru Games Ventures kezdeményezés által, pont az ehhez hasonló lehetőségeket kívánta feltárni,–) ráadásul nem is elhanyagolható összeg fejében, mintegy 150 millió dollárért kívánja felvásárolni az ESForce Holdingot.

Ez az akvizíció lesz az orosz- és talán a globális e-sport történelem legnagyobb összegű felvásárlása. Azonban ha megnézzük az ESForce Holding érdekeltségeit, akkor már nem tűnik olyan hatalmas összegnek ez a vételár.

Az Anton Cherepennikov vezette ESForce korábban már egy 100 millió dolláros befektetést kapott az orosz miliárdos üzletember Alisher Usmanovtól, így olyan projektek valósulhattak meg, mint az EPICENTER versenysorozat, a Yota Aréna felépítése, a RuHub stúdió és a cybersport.ru létrehozása, vagy a Dota 2 Lounge és CS:GO Lounge csereoldalak.

Nem utolsósorban a cég érdekelt még a világ jelenlegi legjobb CS:GO csapatának foglalkoztatójában, az SK Gamingben, valamint a lengyel és orosz régiókban igen népszerű Virtus.pro e-sport szervezetben is. Korábban részesedése volt még a Na’Vi csapatában is, azonban a WESA (World eSports Association) szabályaihoz alkalmazkodva itt „tulajdonosváltás” történt.

Tulajváltás történt a Na'Vi-nál a WESA szabályai miatt

tbr | 17/11/29 10:00 Még idén márciusban jelentette be a WESA, hogy 2018 végére minden tag között meg kell szüntetni a tulajdonosi kapcsolatot. Ez annyit tesz, hogy az olyan szervezetek, mint az ESforce holding, vagy a RFRSH Entertainment a következő egy évben egy kivételével túl kell adjanak minden csapaton, hogy az éppen alájuk tartozó szervezetek a WESA tagjai maradhassanak utána is.

A Mail.Ru tehát nem egy kisebb szeletet kíván vágni az orosz/globális e-sport piacból. Korábban az ESForce negatív EBITDA mutatóval rendelkezett (–amely egyfajta üzleti/pénzügyi mutatószám a cég eredményességéről–), de a folyamatos növekedésének köszönhetően 2017-re 150%-os bővülést ért el, így ésszerű célponttá vált a befektetők körében.

Hosszútávon a Mail.Ru portfóliójának köszönhetően igen sikeres pénzügyi fogássá válhat ez az invesztálás, de az SK Gaming és Virtus.pro egyidejű birtoklása miatt további kérdések merülnek fel, abból fakadóan is, hogy az effajta centralizáció jót tesz-e összességében az e-sportnak és a közösségnek.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések