Érdekes dolgot találtak a Summon Aery rúna működésében. Elvileg minden sebzésforrásra aktiválódnia kellene, de ezt mégsem teszi meg az összes esetben, helyette válogat.
A Runes Reforged megjelenésével eleinte a Summon Aery volt az első számú új rúna. Kicsit olyan volt, mint anno a Thunderlord's, amikor először láttuk. Még a supportok is azt használták, annyira erős volt. A Summone Aery esetében sem volt sokkal különb a helyzet, majd mindenki ezt használta, még akkor is, ha nem is tudtunk pajzsot osztani, csak sebzést.
Visszatérni a halálból? Mordekaiser erre is képes -videó
Mordekaiser bugjainak listája lassan tényleg végeláthatatlan lesz. Korábban is majd 200 tétel szerepelt rajta, de lehet, hogy most bővült még eggyel.
Aztán jöttek sorban a patch-ek és a helyzet kissé normalizálódott, végre volt értelme másokat is választani. Azonban most nem ez a gond a rúnával, hanem hogy nem túl konzisztens jelenleg a működése. Ugyebár a leírás alapján mindössze sebeznünk kell az ellenfelünket és akkor aktiválódik Aery, vagyis kioszt egy kis plusz sebzést.
A helyzet akkor válik érdekessé, ha DoT-ról (Damage over Time), vagyis folyamatosan sebző képességekről van szó. A folyamatos ilyenkor mindig csalóka, hiszen ez nem igaz, inkább ismétlődőnek lehetne nevezni, elvégre x időközönként, legyen az egy másodperc, vagy akár kevesebb, adott mennyiségű sebzést szenvedünk el, többször ismételve. Ezek a sebzések adódnak össze a teljes sebzésértékké, ami egy-egy képességet meghatároz. Ilyenekből a LoL-ban is akad bőven, hiszen ott van Cassiopeia, Teemo, vagy épp Twitch mérge, de lehetne említeni Singed-et is, esetleg Brand passzívját, illetve ha nem feltétlenül karakterre gondolunk, akkor ott van még a Liandry's Torment.
Ezek mind-mind DoT-ot adnak és mint olyan, folyamatosan aktiválják Aery hatását, vagyis amint tud, újra belesebez az áldozatba. Van azonban pár kivétel, akinél nem. Ilyen mondjuk Darius passzívja, ami a vércseppeket pakolja a fejünk fölé, az is folyamatos sebzés. Ugyanúgy nem működik Twitch mérgére sem. Darius passzívja AD, míg Twitch passzívja true damage, tehát a sebzés formája sem igazán számít.
Képességre és alaptámadásra is működnie kellene, majd miután elvégezte dolgát, utána visszatér hozzánk és kezdődhet minden elölről. Ez az, ami a legtöbb folyamatos sebzés esetében megtörténik, de például Darius-nál, vagy Twitch-nél nem. Ugyanúgy a Sivir W sem aktiválja, pedig ha minionról éppenséggel tovább pattanna egy hősre, akkor ugyanúgy sebzésnek minősül. Darius esetében érdekes a helyzet, mert a passzívja például a Luden-t sem aktiválja, ahogy a Liandry-t és a Rylait sem. Persze, ezek AP tárgyak, de a sebzés működése érdekében fontos lehet.
Jó eséllyel ismét egy kódolási problémáról lehet szó, ugyanis a rúna sehol nem határozza meg azt, hogy milyen sebzés kellene. Ha nem is feltétlen ez az elsődleges választás az ő esetében, akkor is fontos a konzisztencia. Egyébként ha már itt tartunk, a Teemo E is mérgez, de valahogy annak a mérge sem feltétlenül aktiválja Aery-t, ha pont akkor aktiválna, mikor már a támadás végbement, és csak a méreg hat.
Ez azért is érdekes, mert ebből valahogy az jön le, hogy amikor bejöttek az új rúnák, elsősorban azokat a karaktereket és interakcióikat vizsgálták meg a rúnával, akikre a Riot számított, hogy használni fogják. Ezért lehet az, hogy például Ezreal és Gangplank Q-ja mindent aktivál kábé, igaz, alaptámadásnak is minősül az on-hit effektek szempontjából, míg Darius passzívja semmit nem aktivál.
Erre elvileg az egyik magyarázat egyébként az volt, bár ezt nem tudom megerősíteni, hogy egy időben Rylai-t is vettek Darius-nak, aminek hála a passzívja nagyjából az örökkévalóságig lassította ellenfeleit. Ez, ha belegondolunk, valahol érthető, senki sem szeretne hosszú másodperceken keresztül lassítva szenvedni, elég arra a Teemo gomba is. Viszont ami megint csak furcsa és nem igazán fér össze, hogy a Black Cleaver stackeket meg rendesen felpakolja a vérző hatás, tehát valahol csak számításba veszi a játék.
Azt sem lehet mondani, hogy simán passzívokra ne működne, mert arra meg ellenpéldaként ott a Brand passzív, tehát akárhogy is nézzük, sehogy sem logikus az egész. Jó lenne, egy egyértelmű álláspontot foglalni mindebben, hogy a játékosok is tudják, pontosan mi a helyzet Aery aktiválásával.