Az első meccseken még csak elvétve, de azóta egyre gyakrabban látjuk az Unsealed Spellbook rúnaválasztást szinte pozíciótól függetlenül. Mi lehet ennek az oka?
Ha akár egy meccset is néztük a profik közül az idei szezonban, akkor szinte biztosan találkoztunk az Unsealed Spellbook rúnával legalább egyszer, de inkább többször. Ha csak magunkban játszunk és nem nézünk LCS meccseket, akkor a solo queue-ban bizonyára kevésbé gyakori, főleg alsóbb eloban, de még a diamond és a profi meta között is ég és föld a különbség. Emiatt lehet elsőre furcsa, hogy mégis mi a fenéért használja ezt majd minden profi a mérkőzéseken, szóval nézzük is meg ennek az okát.
Swain login animációja és két ADC frissítései érkeztek a PBE szerverekre tegnap!
Aioween | 18/01/30 11:28 A noxusi uraság végre megkapta bejelentkező animációját, mellette pedig Jhin és Kalista kaptak egy kis figyelmet, de nem biztos, hogy ennek mindenki örülni fog. A legújabb, tegnapi PBE patch nem mondható éppenséggel hosszúnak, ettől függetlenül azért akadnak benne fontos dolgok, hiszen a mostani meta egyik leggyakrabban használt karaktere; Kalista is szóba kerül.
Egyáltalán minek akarnak a profik állandóan Summoner Spelleket váltogatni a mérkőzések alatt? Először csak ilyen kényszermegoldásként jelent meg topon és ott is csak szolidan, ugyanis több tank eleinte Ignite-ot választott, csak hogy túlélje az ösvényt. Mivel eleinte nem annyira volt szükségük Teleportra és az Ignite-tal a kezükben kétszer is meggondolták a dzsungelesek a dive-olást, így egész jónak ígérkezett. Később aztán a piros oldalon ezt néha Smite-ra is váltották, amivel az első piros elhozását segítették a dzsungeles számára. Mire ténylegesen szükség lett volna a Teleportra egy-egy csapatharcnál, mondjuk a 20. percben, addigra már rajtunk volt pár tankos tárgy, nem voltunk annyira védtelenek és el tudtuk engedni az Ignite-ot.
Ahogy telt az idő, egyre nagyobb figyelmet kapott a rúna és elsőre teljesen elképzelhetetlen helyeken tűnt fel. Érezni lehetett már, hogy profi szempontból már kicsit túllőttek vele a célon, amikor az alsó ösvényen is megjelent. Először az ADC-nél, azon belül is főleg Sivirnél a folyamatos ösvénytolás érdekében Teleporttal, de később már a supportok is használni kezdték, mert így könnyen tudtak roamolni vagy besegíteni akár a felső ösvényen. Az ADC-k pedig így szinte soha nem maradtak le egy árva minionról sem, vagyis a farmjuk a magas egekbe ugrottak.
Emellett nem szabad elfelejteni a Stopwatchot sem, ami szintén az Inspiration fán található az Unsealed Spellbookkal együtt, valamint a Magical Footwear is, ami ingyen cipőt ad, a Cosmic Insight pedig CDR-t ad mindnenre. Mivel a profi meccseken amúgy is van legalább 5, de néha akár 8 Stopwatch is, így érthető, hogy mivel minden passzol egymással, ez lesz a választás.
Minden előbbi eszköz arra megy rá, hogy a lehető leghamarabb a legtöbb aranyat szerezzük meg a játékban. Azzal, hogy szinte egy minionhullámot se veszítünk el a tornyok javára, vagy hogy egy csomó ingyen tárgyat kapunk azt eredményezi, hogy sokkal több pénzünk marad minden másra, vagyis jó eséllyel sebzésre, esetleg tankosságra. Ha mindent összeszámolunk, akkor –és ez főleg a bot lane-en igaz– a hyper carryk konkrétan nagyjából 1500 arany előnnyel indulnak a hetedik szezonhoz képest, ilyen előnyt pedig senki sem szeretne elengedni, ezért jó eséllyel mindkét oldalon ezt fogjuk látni.
A másik nagyon fontos dolog viszont a Summoner Spellekre adott 25%-os CDR. Ez az egyik legfontosabb része a rúnának, hiszen teljesen megváltoztatja a metát és a dinamikát. Viszonylag sokáig tartott erre "rájönniük", talán mert nem számoltak utána. Mivel a profiknak is több hét kellett, hogy igazán kísérletezni kezdjenek ezzel az egésszel, jó eséllyel nem látható elsőre annyira, hogy ez mit is jelent a játék nyelvére lefordítva. Nézzük a számokat.
A már említett 25%-os CDR-t csak az Unsealed Spellbook adja, de ha már amúgy is Inspirationt választunk, akkor valószínűleg még a plusz 5% is jön a Cosmic Insightból, tehát máris 30-ról beszélünk. Ez azt eredményezi, hogy a 300 másodperces Flash helyett egy 210 másodpercről beszélünk, vagyis alig több, mint 3,5 perc az 5 helyett. Mondanom sem kell, hogy ez engage karaktereknek nagyon fontos, de menekülésnél is sokat számít. Ez felerősíti az olyan karaktereket, akiknek egyébként nincs sok menekülési lehetőségük. És akkor még nem beszéltünk a CDR cipőről, ez még további 10%, tehát 40 és hopp, minden 3 perc után van Flash-ünk.
Ez lenne mind? Nos, nem csak a Flash-re, hanem minden más Summoner Spellre vonatkozik, tehát a Heal is gyakrabban használható, 144 másodpercenként, a Teleport úgyszintén 180 másodpercenként, Ghostunk meg minden 108 másodpercben, vagyis kevesebb mint 2 percenként. Ha egy karakter egyetlen menekülő, vagy kezdeményező lehetősége a Flash, akkor egyértelmű, hogy megéri a 40% CDR. Emellett ne felejtsük el, hogy képességek, ultik ide vagy oda, az egész játék egyik legértékesebb képessége még mindig a Flash, ami sok helyzetet fordíthat meg attól függően, hogy elérhető vagy sem.
Ez egyébként a profik számára is megnehezíti a játékot, több éves megszokásokat kell kidobniuk az ablakon, hiszen sokan már megérzésből tudták nagyjából, hogy egy Flash például mikor elérhető már, vagy sem. Emellett a Teleportok nyomon követése szinte lehetetlen, ha nem megy végbe egy teleport, csak zónázásra jön, akkor sokszor azt sem tudni, hogy kié volt, hiszen egyszerre akár 2-3, de bizonyos esetekben 4-nek is lehet teleportja. Vajon hova fajulhat még ez az egész?