Tekintsünk vissza picit a múltba, amikor Ashe még jó választás volt midre.
A napokban találkoztam egy Irelia mid válaszatással, ami először meglepett, aztán pedig régi emlékeket idézett fel bennem. Emlékszem még, amikor Ashe és Caitlyn jó választásoknak minősültek a középső ösvényen, nem vették a számra édesanyámat azért, ha oda akartam őket vinni.
Egy korábbi cikkünkben már visszatekintettünk egy picit a múltra, megnéztük, hogy milyen volt a régi 5v5 és 3v3 pálya, hogyan is nézett ki a legendás AP Master Yi, és megtekintettünk néhány, mára már a játékból törölt tárgyat is.
Nosztalgiázzunk picit: AP Master Yi, régi 5v5, illetve 3v3 pálya, és néhány törölt tárgy
Aioween,Huzsi | 17/11/26 11:00 Azok akik régebben játszanak, biztosan emlékeznek, hogy régebben mennyivel másabb volt a játék, mint manapság. A titok nyitja abben rejlett, hogy nem feltétlenül AD-ból kapta régebben a sebzést, hanem AP-ból is, ráadásul Q-ra 100%-osan.
Ezáltal arra gondoltunk, felidézzük a régi szép Ashe emlékeit, amikor még boldog időket élhetett a középső ösvényen.
Season 1 -Ashe mid a meta középpontjában
A régi motorosoknak nem mond újat az, hogy az Ashe mid meta Season1-es stratégia, a lövész iszonyatosan népszerű és legalább annyira broken volt a középső ösvényen. Akkoriban még nem nagyon használták a jungle-t, gyakran volt, hogy inkább ketten mentek topra és ketten az alsó ösvényre. Az ADC-k általában középen voltak, és ha épp volt jungler, akkor valami tankos topos, jungler, lövész mid és két AP karakter vagy bruiser bot volt a felállás.
Csak ezt követően, az európai profi csapatok hatására vált népszerűvé a ma ismert és leghatékonyabb top, jungle, AP mid, ADC+Support bot meta, igaz, a balanszolásoknak hála azért voltak itt is kirívó esetek (Lucian Top, Mordekaiser ADC, Ezreal Jungle stb.). xPeke és a többiek voltak azok, akik ezt a metát behozták és elterjesztették a közösségben. Amíg régen a játék arról szólt, hogy "gyere a legjobb hősöddel", ma inkább posztra vannak szabva a hősök, de azért látunk olyat, hogy egy lövész megállja a helyét akár 3 pozícióban is.
Tárgyak közül az alábbiakat vásároltuk neki legtöbbször: Dühöngők csizmája, Esszenciamartalóc, Statikk töltőpengéje, Határtalan penge, Fantomtáncos, Lord Dominik üdvözlete
De ez nem nagyon volt másképp régen sem: a régi Fantomtáncos, Okkult kardja, Határtalan penge, Dühöngők csizmája volt anno a megfelelő választás az Ashe midnek.
Hogyan működött?
Remek kezdeményező volt. Alapvetően minden csapatharc során előny, ha plusz egy CC-vel rendelkezünk. Természetesen kezdeményezésre a legjobb az ultija, de használható még támogatásra, rajtaütésekre is. Szemtelen távolságból tudott sebezni, hiszen egy olyan hős, akinek nem kell csak a képességeire támaszkodni. 600-as távolságból képes lőni, ezzel az egyik legnagyobb AA távolságú hős a játékban. Harcolásnál elég, ha megpróbál minden irányított képesség elől kitérni és lerohanni ellenfeleit az alaptámadásaival. Nagyon sokat segít neki a kék buff. A legtöbb esetben az emberek igyekeznek olyan karaktereket hozni, akiknek a kék buff a legeffektívebben hathat. Általában ez mágusokra igaz, de vannak olyan AD alapú hősök, akik remekül tudnak bánni ezzel a bónusszal.
Veszélyforrások
Kevés mobilitással rendelkezik. Sajnos egy olyan karakter Ashe, aki a rajtaütések során a villanásán és a képességein kívül nem tud másra alapozni. Természetesen az őrszemek elhelyezése segít ezen, mégis úgy érezhetjük, hogy nehezen tudunk rossz pozícióból, könnyedén remek helyzetbe kerülni. Ashe akkori újradolgozásának köszönhetően nagyobb sebzéssel és támadási sebesség növeléssel rendelkezik, de inkább nevezzük DPS karakternek, mintsem egy hirtelen sebzéssel rendelkező mágusnak, függetlenül attól, hogy mennyi gyilkosságot szerzett a játék folyamán. Poke, valamint kezdeményező mágusok mögé büszkén beállhat a sorba.
Rengeteg jó dolog volt a régi szép időkben, néha jó egy pillanatra megállni a rohanó világban és emlékezni a szépre és a jóra.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!