Patches változása után valószínűleg a kalózcsomag eltűnik majd és ezzel minden aggro pakli gyengül. Eljöhet a Control ideje és még onnan is kitűnhet a Big Spell Mage és az Elemental Mage szerelemgyereke.
Azt már tudjuk, hogy melyek azok a lapok, amikre lesújt a kalapács, várhatóan záros határidőn belül. Ebből pedig következtetni lehet, hogy bizony a meta is átalakul majd egy picit. A Raza változás vélhetően hatalmas pofon a Highlander Priestnek. A Corridor Creeper és a Patches nerf pedig várhatóan az aggro paklikat fogja rendesen megszorongatni. Ha pedig a nagy egészet vesszük górcső alá, akkor látható, hogy minden bizonnyal erőre kap a control vonal, sőt még azt is meg merem kockáztatni, persze csak halkan, hogy eljöhet a 'várva várt' control meta. Az egyik legnagyobb nyertese az egésznek pedig talán a Big Spell Mage és az Elemental Mage nászából született Control Mage lehet, aminek idő kell amíg megindul, de minél több kör telik el, annál erősebb lesz és a legtöbb esetben az értékháborút minden összecsapásban el tudja hozni. De lássuk miért is van ekkora potenciál a pakliban és lássuk Fr0zen miért választotta még a világbajnokságra is.
A pakli
Kód: AAECAf0ECMkDxQTtBO0F7AfkwgKgzgKb0wILTcABqwSjtgLXtgLBwQLfxAKWxwLV4QLX4QKW5AIA
Stratégia
Alapból a deck egy olyan eszközt ad a Mage kezébe, ami eddig nem nagyon volt jelen. Eddig nagyjából két irány volt: - Gyors és olcsó lényekkel a játékos bevitt egy adag sebzést, majd miután az ellenfél visszavette a tempót letakarította a pástot, akkor a maradékot a Mage varázslatok kapták le az ellenfél arcáról; - A Mage végig kontrollálta a pástot, olyan Secretek mögé bújt, mint az Ice Block meg az Ice Barrier, majd ezek mögül egy idő után egy/két kör alatt annyi varázslatot küldött az ellenfél arcába, hogy az már csak a Concede gombot kereste. Most viszont fordul a kocka. Ez a pakli lényekkel nyer, miután vagy hatszor leszedte az ellenfél összes lényét. De lássuk, hogy is néz ki a dolog attól függően, hogy egy-egy meccs melyik szakaszában járunk.
A korai körök
Egyértelmű, hogy mit akarunk a kezdőkézbe. Arcanologist, Arcane Intellect és Raven Familiar. Ha már van Arcanologist, akkor egy Valet is mardhat, mert úgy már megéri. Az első körök tehát arról szólnak, hogy húzzuk a lapokat felfelé és ha lehet, akkor az olcsó varázslatokat ritkítsuk meg. Ezen kívül meg kell próbálni tartani a tempót legalább egy picit.
A túlélési fázis
Amikor már túl vagyunk a negyedik illetve az ötödik körön, akkor eljön az a pont, hogy életben kell maradni. Ezekre a körökre a gyorsabb lény alapú paklik általában elborítják a pástot és a legtöbb esetben a halálos sebzéssel fenyegetnek. De szerencsére a paklink tele van aoe spellekkel, ami általában gyorsan véget vet az ellenfél rohamainak. A nosztalgiázóknak ott a jó öreg Blizzard és a Flamestrike jól bevált duója, de persze Meteor és Dragon's Fury az új hullám rajongóit sem hagyja cserben. A legtöbb lény alapú pakli még egy-két aoe után össze tudja kapni magát, de mikor már negyedszer radírozzuk le a játékteret az a demotiváció után általában halálos is lehet. Ha pedig az ellenfél okosan akar játszani és csak egy-egy lényt pakol ki, akkor ott a Polymorph vagy a Firelands Portal.
Érkezés Értékfalvába
Bizony, amikor eljönnek a nagy manás körök, akkor a pakli énekelni kezd. Kezdésnek a helyére kell ültetni a polgármestert, aki nem más, mint Frost Lich Jaina. Utána pedig jöhet a minijáték. Meg kell próbálni minden körben csinálni egy-egy Water Elementalt a megváltozott hősképességünkkel. Itt kiváló szinergiát ad a Polymorph és persze azt se szabad elfeledni, hogy saját lényt is le lehet kapni az aktiváció érdekében. De a sok extra lényen kívül a Water Elementalok az életerőnkre is pozitív hatással lesznek és ne feledjük az Arcane Tyrant lapot, ami maga is elementál. Azért itt térek ki rá, mert itt van igazán értéke a kirakásának, de ha muszáj akkor a korábban is ki lehet tenni, ha úgy kívánja a tempó.
Techlapok
Itt igazából három lapot emelnék ki. A Dirty Rat most nagyon jó, de amikor élesek lesznek a nerfek már nem lesz annyira szükséges, hiszen rá van írva, hogy a Highlander nagy fenyegetéseit, akarja kikapni. A Golakka Crawler szintén ugyanez, a Patches nerf után sokkal kevesebb célpontja lesz. A Skulking Geist már más tészta, vélhetően a következő két hónapban a Jade reneszánszát éli majd és a Druid ellen a legjobb tech lap ez lesz. Ezen kívül simán bepakolnék két Spellbreakert, ami a Warlock mindennapjait keseríti majd meg. Végül említésképpen még felhozhatót Dragoncaller Alanna is. Jól szinergizál paklival, de kicsit olyan 'win-more' típusú kártya, saját vélemény szerint nincs rá szükség.
Cserélhető lapok
A deck nem olcsó, de azért pár kártya cserélhető. Thalnos olyan pakliba jó, amiben sok a spell, de nélküle is meg lehet lenni, bekerülhet akár egy Novice Engineer, ami a laphúzáson kívül még egy célpontot is ad a fejlesztett hősképességnek. Alexstrasza sem végszükséglet, nélküle is működik a kombó, helyette jöhet egy második Flamestrike, amitől még a Rave Familiar és a Dragon's Fury is jobb lesz.
Összegzés
Ez a pakli nem rossz és ha kiveszünk belőle két legendás lapot, akkor az értéke is olyan közepes lesz. Ha valaki szereti a feladványokat, hogy miként lehet találni minden körben egy életerős lényt, akkor ezt a paklit teljes szívemből ajánlom, de nemsokára simán a legjobb paklik között lehet, ki tudja.