Sokan panaszkodnak a sebzésére, néha még a kommentátorok is csak viccelődni tudnak kínjukban egy-egy Zoe one shot láttán. A 8.3 nerfet hozott Zoe-nak, legalábbis annak nevezik.
Tavaly a VB idején jelentették be először Zoe-t. Már akkor sok ember kiégett a látottaktól, hiszen több Flash egymás után, irdatlan mozgékonyság, ide-oda ugrálás, volt ott minden. Aztán megkaptuk a pontos képességeket és legalább abból a tekintetből megnyugodhattunk, hogy az ulti inkább amolyan "hamis" mozgási képesség, hiszen mindig visszakerülünk az eredeti helyünkre.
Rework után egy új skin -Íme a Dragon Master Swain
Vayne a sárkányölő, Tristana és Lulu a sárkányszelidítő, de Swain csak egyszerűen a sárkányok ura. Iszonyatosan jól néz ki a karakter új skinje.
Ami azonban nem jött át a videóból, az az irdatlan mennyiségű sebzés, amit ez a kislány képes kiontani magából. Mindezt ráadásul úgy, hogy elég egy –nagyon rossz esetben két– képességgel találnia, és ha csak nem egy 4000 HP-s tankot játszunk, akkor jó eséllyel még az alvás lejárta előtt végső pihenőre küld minket. Sokszor az ilyesfajta "oneshot" panaszkodás inkább a solo queue világ sajátja, de sajnos ezt a profiknál is látjuk. Nem lehet azt mondani, hogy ez nem egy létező probléma, amivel kezdeni kellene valamit.
Az LCK-ban is előfordult, hogy Zoe egyetlen egy Q (Paddle Star) képességgel eltüntette Ezrealt a pályáról. Tény, hogy az állás 12-1 volt a Jin Air számára, de ez akkor is durva. Ezreal-nek Flash-e és Healje is volt, de egyszerűen nem tudott időben reagálni, vagy csak nem számított arra, hogy a saját tornya alatt lenullázzák egyből.
Ha már Korea, az egyik korábbi LCK kommentátor és régebben több csapat edzője, LS sem nagyon tudott mit reagálni a mostani 8.3-as Zoe "gyengítésre". Nem is kell sok angoltudás ahhoz, hogy az ember pontosan megértse, mit is gondol erről a nerfről.
Ezek után pedig nézzük, hogy mit is kap Zoe a 8.3-ban. Az egyetlen gyengítés végül a töltési idő növelése volt a Q-n. Az eddigi 7.5/7/6.75/6.5/6.25 helyett 8.5/8/7.5/7/6.5 másodpercet kell várni majd rá. De mit is jelent ez.
Első szinten sem annyira eget rengető az az 1 másodperc, de tegyük fel, hogy az még rendben van, ritkábban tud cserélni, illetve az ösvényt is picit lassabban fogja tolni. Igaz nem sokkal, hiszen a Minion Dematerializer miatt ezt a gondot is megoldották rúnákból, tehát mondhatni még ez az egy másodperc sem túl sok. Ami viszont igazán vicces és számomra kiverte a biztosítékot, az az 5-ös szinten adott kemény 0,25 másodperces plusz. Mire a Q eljut ötös szintre, addigra a karakter 9-es szintű lesz, vagyis legalább egy –de ha nagyon jól csináljuk a dolgokat akár már két– tárggyal is rendelkezünk.
Az igazi gondot eddig sem kifejezetten az első pár szint jelentette, az még úgy ahogy kezelhető, főleg ha ügyesek vagyunk és jó eséllyel ki tudjuk kerülni az altatást vagy szapora kattintásokkal, vagy azzal, hogy a minionok mögé bújunk. Late game-ben azonban igazán veszélyes Zoe; elég egy messziről jött csillag, netán falon át lőtt buborék és máris halottak lehetünk, ráadásul elég gyakran dobálja mindkettőt. Zoe egész koncepciója elég érdekes egyébként és ha belegondolunk, nem igazán illik bele a mostani játékkörnyezetbe. Hogy miért? Nézzük meg, miket játszanak például miden, de akár az egész játékban.
Ha emlékeztek, nem is oly régen kaptunk egy Assassin, vagyis Orvgyilkos frissítést, ahol a legtöbb one-shot hőst megváltoztatták, hogy egy picit többet kelljen letenni az asztalra egy képességnél. Olyanokra gondolok; mint Fizz, LeBlanc, Ahri, ezek mind egy szempillantás alatt tüntettek el minket. Félreértés ne essék, most is meg tudják ezt tenni, hiszen ezért orgyilkosok, de legalább késleltetve, több ügyeskedés, vagy képesség árán, az embernek pedig van ideje valamit reagálni, ha rendelkezik megfelelő eszközökkel. Pontosan az volt a cél, hogy ne legyenek kezelhetetlen one shot karakterek, amikre reagálni sem tudunk, mert egy képesség betalálása rögtön a halálunkat jelenti.
Zoe ilyenből kettővel is rendelkezik: az egyik szimplán a Q, amivel ha elég messziről talál, akkor nagyobbat üt, mint Bruce Banner a világ összes dühe után. Ha mindez nem lenne elég, alacsony a CD is rajta (még most is), illetve ott van még az altatás is, ami után már csak egy újszülött csimpánz nem képes betalálni a Q-val. Nem tudom, hogy pontosan mivel lehetne ezt kiegyensúlyozni, a megoldás valószínűleg összetettebb annál, hogy lecsökkentjük a sebzését a nullára, de az is biztos, hogy az ilyen one shot képességek nem egészségesek sem a játékkörnyezetre, sem a játékosok idegzetére és/vagy perifériáira.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!