Ha szeretitek a one-hit csodákat, akkor ez biztosan tetszeni fog nektek is! Morde ultija a jelenlegi körülmények között akár 100% HP-t is sebezhet.
Gondolkodtatok már azon, hogy mennyire jól ki lehet használni a League of Legend-ben hagyott "kiskapukat"? Ha valami őrült kombón töröd a fejedet, akkor a Riot a te "embered", hiszen akarva-akaratlanul is segít ebben. Így történt ez Mordekaiser esetében is, akinek végső képessége (néhány befolyásoló tényező mellett) akár 100%-os maximum HP alapú sebzéssel is rendelkezhet egy kis túlzással. De mégis hogyan?
Új AP tárgyak érkeznek hamarosan és a mostaniak is változnak
Aioween | 18/02/07 13:04A Riot újabb újdonságokkal állt elő, ezúttal az AP tárgyakat frissített, nézzük mit alkottak! Hatalmas változásokat várhatunk idén is, rengeteg létező AP tárgy fog frissülni, és még újakból is kapunk egy párat. Nézzük meg, miként módosulnak a tárgyak, illetve, hogy mi lehet ezek mögött a gondolatmenet.
Az művelet elvégzéséhez pedig nem is kell olyan sok dolog: egy Liandry gyötrelme, meg néhány tárgy, amely AP-t ad a karakterednek. A Liandry Gyötrelme jelenleg az alábbiak szerint néz ki.
Azonban az AP tárgyak változásával a 15 varázstörés lekerül róla, ami egyfelől rossz hír, viszont a DoT, vagyis az idő alatt okozott sebzés egy kicsit változik.
Egyrészt a sebzésünk növekszik 10%-kal, ami másodpercenként nő, vagyis 5 másodperc alatt éri el a maximumát. Másrészt az égetés megmarad, három másodpercen át 2% max HP-t sebzünk, vagyis összesen 6-ot. Ez duplázódik, ha az ellenfél korlátozva van valamilyen módon a mozgásában, tehát 12% minden 3 másodpercben.
Mordekaiser ultija pedig önmagában 10 másodpercig tart, vagyis, alapból a 4%-os égetés (a Rylai's lassítása miatt) 40% max HP-t éget el. Ez még csak a Liandry sebzése. Az ulti pedig önmagában kezdésként 6.25/7.5/8.75% + 1% minden 100 AP után, természetesen ez is maximum HP. Emellett még másodpercenként további 1.875/2.25/.2625% + 0,3% minden 100 AP után a sebzésünk. Mivel az ulti 10 másodpercig tart, ezt tízszerezzük.
És akkor most összegezzünk. Tegyük fel, hogy a Mordekaiserünknek 225 AP-ja egy Rylai's Crystal Scepter, egy Liandry's Torment és egy Zhonya's Hourglass után után. A Liandry 10 másodperc alatt 40% max Hp-t fog égetni, plusz még a végén a maradék 2 másodperc, hiszen a 10. másodpercben indul meg az utolsó 3 másodperce a tárgynak.
Ez azt jelenti, hogy 12 másodperc alatt csak a tárgy összesítve 48% max HP-t szed le. Nézzük magát az ultit, tegyük fel már van 3-as szint belőle, vagyis legalább 16-os szinten vagyunk. 225 AP mellett kétszer kapjuk meg a százalékos bónuszt, tehát a kezdeti sebzése az ultinak 8,75 + 2, vagyis 10,75% max HP. A másodpercenként okozott sebzés pedig 2,625 + 0,6 azaz 3,225% másodpercenként, amit 10-szer számolunk, vagyis 32,25% szintén max HP.
Ez így összesen 91% max HP sebzés, tehát még egy tank is megsínyli. Hozzáteszem, hogy ez csak az ulti és a Liandry, még nem használtunk semmilyen más képességet és feltételezzük, hogy a célpont max HP-n van. Azt nem tudni, hogy pontosan ezért, vagy sem, de máris tesztelnek egy gyengített Liandry-t PBE-n, ahol a 2% csak 1,5%, de őszintén szólva még azzal is egy 79%-os maximum HP alapján számolt sebzésről beszélünk.
Ja és akkor az első sort se felejtsük el, hogy a sebzésünk további 2%-kal nő másodpercenként szintén a Liandry miatt, aminek a maximuma 10%; vagyis 5 másodperc kell hozzá ulti alatt, ez meg simán megvan. Azt pedig meg sem említettük, hogy Mordekaiser képességei gyógyítják is őt, tehát a hasznosság még jobb. Erre a "kiskapura" természetesen mások is rákaptak, így Vandiril is rávetette magát.
Ha ez nem OP, akkor nem tudom mi az. Reméljük észbe kap a Riot és megoldja ezt a gondot.