Majd három héten át dolgozott vele, mire elkészült!
Nap mint nap futhatunk bele rajongói alkotásokba szinte mindenféle területen. Festmények, rajzok, zenék, saját karakterötletek, de amit most mutatunk meg nektek, az mindent képes túlszárnyalni. Egy lelkes rajongó a LoL világát egy nagyszerű kártyajátékként, azaz CCG-ként gondolta újra.
A voidból származó új ADC-ről villantottak egy rövid videót éjszaka!
Még mindig nagy titokzatosságba burkolva ugyan, de legalább valamit láthatunk az új ADC-ről, ami jó eséllyel egy képessége.
Az alapötlet nem volt más, mint a Blizzardé a Hearthstone megalkotásakor. Egy már létező, közismert játék világát átültetni egy kártyajátékba nagyon nagy sikereket produkálhat, amennyiben az képes megragadni a játékosok figyelmét. A Hearthstone első volt ezen a területen, így a sikere szinte garantált volt, a Blizzard technikáját pedig azóta több fejlesztő is megpróbálta lemásolni, ám kevés kivétellel többnyire elbuktak. Ilyen kivétel például a Gwent (The Witcher alapján). Ezek a card game-ek lehetőséget biztosítanak arra, hogy az alapjukként szolgáló játékokat egy új környezetben jelenítsék meg a rajongóbázisnak, illetve képesek abszolút új érdeklődőket is bevonzani, hiszen ugyanaz a világ, ugyanaz az univerzum, de egy teljesen más kategóriát képviselő gameplay.
A szóban forgó játék elkészítése során úriemberünk célja az volt, hogy amennyire lehet kiegyensúlyozott játékot teremtsen, és minél jobban visszaadja vele a League of Legends hangulatát, miközben működőképes kártya mechanikákat alkalmaz. Nézzük is hát a játék felépítését és a szabályokat.
Többféle kártyatípussal találkozhatunk benne. Vannak hőskártyák, objective kártyák, minion kártyák, tárgykártyák és varázslat kártyák. Képekkel sorrendben:
Értékek magyarázata
Objective Pressure: Ez a pontszám határozza meg, hogy egy adott célpontra ki tud nagyobb nyomást kifejteni.
Champion és Minion Power: Ez a pontszám mutatja meg, hogy a mi lapunk mennyire erős más lapokhoz képest.
Objective Point: Ez az érték csak az objective típusú lapoknál érhető el, amelyekből "Jungle" és "Lane" típusúval találkozhatunk. A Lane objectiveknek mindig 1 vagy több pontja van, míg a Jungle-ben találhatóak 0 ponttal rendelkeznek, helyette viszont valamilyen más bónusszal ajándékozzák meg a játékost.
Action Cost: Rém egyszerű a szerepe, ez határozza meg, hogy mennyi Action Pointra van szükség a lap kijátszásához.
A képességek, varázslatok költsége többnyire kisebb, míg a tárgyaké nagyobb, mivel előbbiek csak ideiglenesek, utóbbiak viszont folyamatosan jelen vannak.
Kártyák ritkasága és képességkategóriák
A kártyák előfordulási esélyét az eredeti játék skineinek drágakövei jelzik. Ezekhez társulnak különféle képességkategóriák is.
- Passive: Olyan képesség amelyet állandó jelleggel használ a karakter.
- Action: A játékos tudja aktiválni.
- Engage: Harc kezdetekor aktiválódik.
- Disengage: Harc végén aktiválódik.
- Summon: A képesség a kártya kijátszásakor aktiválódik.
- Interrupt: A képesség automatikusan aktiválódik, ha a hozzátartozó feltételek teljesülnek.
Gameplay
A játék menete egy igen érdekes, több fázisú lefolyást ígér. Elsőnek össze kell raknunk a paklinkat, a többi kártyajátékkal ellentétben ráadásul nem is egyet, hanem rögtön kettőt. Elsőnek az úgynevezett Champion Decket kell elkészítenünk, ami magába foglalja a hőseinket és 40 más kártyát, tárgyakkal, képességekkel és minionokkal. 5 helyett itt 7 hős képezi a csapatunkat.
A második pakli az Objective Deck, amely 5 db 1-es, 2-es, 3-as és 4-es szintű Objective kártyából áll. Mindegyiknek 3 Lane objective-ből és 2 Jungle objective-ből kell állnia.
Az ehhez szükséges ablak meglehetősen egyszerű, letisztult formát kapott. Bal oldalon a hőseinket és az Objective pakliainkat láthatjuk, míg ha rájuk kattintunk, akkor a jobb oldalon a hozzájuk tartozó kártyák jelennek meg.
Laning phase
A játékot mindkét player 4 kártyával a kezében kezdi meg és első körben további 4 kártyát húznak fel. Ebben a fázisban az 5 db level 1-es szintű Objective kártya elérhetővé válik és hozzárendelhetik a hőseikhez, hogy az melyik célpontra fókuszáljon. Utána egymás között váltogatva jelölik ki a többi hős számára is a szükséges objective-eket. Amikor minden hős megkapta a maga célpontját a Laning phase lezárul, és kezdetét veszi a Combat phase. Az a játékos nyer, aki előbb bezsebel a célpontok elpusztításából 8 Objective pontot.
Combat phase
Ez a játék legfontosabb eleme. Hőseink és minionjaink itt kerülnek szembe egymással. Az a játékos, akinek a legtöbb hőse fókuszál egy adott célpontra, az rendelkezik ösvény előnnyel, így ő kezdhet, ám ahhoz, hogy ráronthasson a szóban forgó célpontra, nagyobb Objective Pressure-rel kell rendelkeznie, mint az ellenfélnek, illetve a kijelölt célpont Defense pontját is le kell tudnia körözni. Amennyiben egyik játékosnak sincs az asztalra rakva elegendő pontszámú Pressure-je, akkor egy kártyát visszavehetnek és a következő szintű Objective kártyák közül pótolhatják. Ha a célpontok elfogynak, a Combat phase véget ér.
Felhasználói felület
Mivel a Nexus a LoL világára épül, így ugyanazt a felületet is használná fel.
Play board
A kártyaasztal, a csatamező, minden történés középpontja valahogy így festene. A Gwent által használt interface-t vette alapul a készítő. 3 különálló ablakba szedte szét a szükséges információkat annak érdekében, hogy minél könnyebben átlátható legyen. Az alsó részen (és így a fölső részen is) láthatjuk a játékosok szintjeit, neveit és a kezünkben lévő kártyákat. Bal oldalon helyezkedik el az Objective Pressure és Champion Power mutató, míg jobb oldalon a célpontokat figyelhetjük meg, középen pedig a harcmező található a hősöknek, minionoknak és tárgyaknak.
Keywords
A keywordök minden kártyajátékban fontos szerepet játszanak, ez itt sincs másképp, de szerencsére ismerősen csengenek a LoL játékosok számára.
Ezek azok a hatások, amelyek a meccs alatt érhetik a karaktereinket.
- Aura: További hatást gyakorolhatunk a hősökre a harcok során azzal a karakterrel, aki rendelkezik ilyennel.
- Execute: Az adott ellenséges hős kiesik a harcból erre a körre.
- Exhaust: A felére csökkenti az ellenséges hős Power és Objective Pressure szintjét.
- Fear: Az ellenséges hősök és minionok nem tudnak fókuszálni a mi hősünkre.
- Knock-back: Eltávolítja az ellenfelet az adott Objective-től.
- Silence: A hatás alatt álló ellenfelek nem tudják használni a képességeiket, a passzív képességek is leállnak.
- Slow: 1 Action ponttal többe kerül a képességek és varázslatok használata.
- Stealth: A Laning phase során Stealth-tel rendelkező hős lesz az utolsó, aki kijelölést kap.
- Stun: A kijelölt célpont nem tudja használni a támadásait, amíg a varázslat hatása alatt áll.
- Taunt: A kijelölt hősök és minionok csak ezt a hőst támadhatják meg.
Szerepkörök és Runeterra régiói
Mind a hat szerepkörből (Mage, Marksman, Assassin, Support, Tank, Fighter) tudnánk hősöket válogatni, amelyek egytől-egyig, mint ahogy az eredeti LoL-ban is, egy külön stílust képviselnének továbbá a különböző régiókból érkező hősök különféle előnyökkel rendelkeznének; például az Árny-szigetek hősei agresszívabb lapokkal tudnának dolgozni, míg Ionia harcosai kombósabb paklikat állíthatnának össze.
Ezzel a végére is értünk a játék bemutatásának, hát van benne tartalom dögivel. Signs_of_madness nevű felhasználó igencsak kitett magáért, még egyszer kihangsúlyozom, hogy 19 napot dolgozott rajta, mire mindennek a végére ért. A játéka a Nexus nevet viseli, és szerintünk simán van annyira jó, hogy a Riot egyszer akár fel is karolja. Helyenként egy kicsit zavarosak lehetnek a szabályok, ráférne még némi tisztázás, ám ettől függetlenül bámulatosan ki lett találva az egész koncepció. Hatalmas respect!
Nektek hogy tetszik ez az elgondolás? Játszanátok vele, ha tényleg egy valódi játék lenne?