Kog'Maw mélyzuhanásba kezdett a 8.3-as patch óta

Kog'Maw mélyzuhanásba kezdett a 8.3-as patch óta

Míg a 8.2-es patch-ig az egyik legjobb lövész volt, a kicsinek tűnő W nerfek után az egyik legrosszabb lett alig pár nap alatt.

Kog'Maw eddig az egyik legsikeresebb ADC volt a 8.2-es patch végéig, hiszen győzelmi aránya 53% körül mozgott és a profik között is nagy sikereknek örvendett. A champion.gg szerint ő rendelkezett a legnagyobb győzelmi aránnyal a lövészek között de ez egy szempillantás alatt megváltozott, amint kijött a 8.3.

Néhány hét múlva visszatér a One for All

Uacute;gy néz ki, hogy a 8.6-os frissítéssel fog érkezni, ám magával hoz egy kis újítást a váltakozó játékmódok területén.

A múlt heti patch-ben a W-jét (Bioarcane Barrage) képességét célozták, melynek ötös szintjén most már csak 5% max HP alapú sebzés van az eddigi 7-tel szemben. Eleinte nem gondoltam volna, hogy 2% ekkora különbséget okozhat, de ha jobban belegondolunk, hogy Kog'Maw egy on-hit karakter, vagyis nem feltétlenül a nyers sebzésre, sokkal inkább a támadási sebességre van szüksége, így érthető, hogy hosszú távon sok sebzéstől esik el.

Az első szinten egyébként még ugyanannyit tép a képesség, hiszen Kog'Maw is nem az első szakaszokban volt gond, sokkal inkább a későbbi csapatharcokban. Nos, azt hiszem ezt kellőképp megoldották, talán még jobban is, mint szerették volna.

Az eredeti terv szerint azt akarták volna elérni, hogy Kog'Maw sokkal inkább tárgyfüggő legyen. Ha megnézzük a többi ADC buildjét, neki lényegében csak támadási sebességet kellett vennie, sebzést alig. Igaz, a Guinsoo's Rageblade nem egy olcsó mulatság, de azt leszámítva nem a legdrágább tárgyakból építkezik. Emellett a W önmagában olyan sebzést biztosított neki, amivel még akár tárgyhátrány mellett is fel tudta venni sokszor a versenyt az ellenféllel, ehhez mindössze két tárgyra volt szüksége.

A többi lövésznek szüksége van 3, de inkább 4 tárgyra ahhoz, hogy le tudják kaszabolni az ellenfelet és átszakítsák a páncélzatot. Kog'Maw a százalékos sebzésével szinte sosem küszködött ilyen gondokkal, így érthető a változtatás ötlete. A mérték az már más kérdés. Bár ez az esés 53-ról 47-re elsőre nagynak tűnhet, az eset, illetve a nerf mértéke nem biztos, hogy annyira rossz. Talán egy picit túllőttek a célon, de az is lehet, hogy sokan még az előző erőviszonya szerint játsszák és nem szokták meg azt, hogy bizony már nem elég az a két tárgy, mint eddig. Ettől még a karakter nem lesz játszhatatlan, late game-ben ugyanúgy hypercarryként fog üzemelni, bár a két teljes százalék lehet, hogy valóban sok volt picit.

Ha a győzelmi aránya továbbra sem változik és kiderül, hogy nem csak a játékosokkal van baj, hanem ténylegesen a hőssel is, akkor szinte biztos, hogy a Riot valamit vissza fog adni Kog'Maw-nak, ha tippelnem kellene, akkor a W ötös szintjének %-os sebzését visszavinném 6%-ra, vagyis a mostani is az előző stádium közötti arany középútra. Az viszont könnyen lehet, hogy a 8.3 megjelenésével az LCS-ben Kog'Maw-t már nem fogjuk olyan gyakran látni a profiknál.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!