A hype művészete, avagy hogyan jelentsünk be hatásosan egy hőst

A hype művészete, avagy hogyan jelentsünk be hatásosan egy hőst

Mire kijön egy adott hős, mi játékosok általában már oda meg vissza vagyunk érte és alig várjuk, hogy megszerezhessük. Ez azonban egy tudatosan felépített folyamat, ami nem csak a karakter érdeme!

A Riot Games anno 40 hőssel jelentette meg a játékot még 2009 októberében. Azóta sok év telt el, rengeteg patch-et láttunk és egyre népesebb is lett az Idézők szurdoka. Zoe volt a 139. karakter a játékban, ami azt jelenti, hogy a most következő lövész karakter lesz kereken a 100 hős, akit a megjelenés óta adnak majd ki.

A voidból származó új ADC-ről villantottak egy rövid videót éjszaka!

Aioween | 18/02/10 09:14 Továbbra sem tudni sok mindent a készülő új karakterről, azon felül hogy ADC lesz és az ürességből, vagyis a Voidból származik. Még a nevét sem osztotta meg velünk a Riot Games, bár a tegnap esti videó alá azért kommentelt egy Riotos kolléga, miszerint igazán új játékstílust hoznak be ezzel a League of Legends játékába.

De hogyan is működik egy hős kiadása, azon felül, hogy a Riotnál kitalálják és nagy titokban leprogramozzák minden részét, a kinézetétől kezdve, az animációin át, egészen a háttértörténetig és képességekig? Nos, a hőst valahogy eladhatóvá is kell tenni. Lehet, hogy egy kicsit csúnyán hangzik, de a valóság bizony az, hogy a Riot Games is pénzből él, amit a League of Legends-ből termel, ehhez pedig folyamatos új tartalom szükségeltetik a játékban.

Itt jönnek képbe a kinézetek mellett természetesenaz új hősök is. A Riot Games ezt a fonalat nagyon jól elkapta az évek során és mondhatni már egy tökéletes metódust talált ki arra, hogy szinte minden egyes karakterre egyből ráharapjanak az emberek. Sokaknak talán pont ez a kedvenc időszaka, ami a hős első teaselése és kiadása között telik el, ahogy apránként egyre több infót kapunk róla, vagyis fokozatosan ismerjük meg. Minden karakter története ilyen szempontból egy kicsit más, van akihez videó is készül, máshoz képregény, de valami egyedi dolog mindig emlékezetessé teszi.

Talán ez az egyetlen olyan része a játéknak, ami még régóta játszó "veteránokat" is minden alkalommal lázba hozza, hiszen ők is valami újat kapnak a kezükbe. Nekem talán a legemlékezetesebb hősbejelentés és felvezetés talán Jayce volt, hiszen egy elég egyedi játékstílust hozott magával az átalakulásaival és valljuk be, akkoriban nagyon menő volt, nem mintha azóta kevesebbet gondolnék a karakterről. A hős kiadása körül minden alkalommal izgatottan figyeljük a bejelentkező képernyőt, hogy mikor vált át végre az új hősre és úgy összességében izgatottak vagyunk a témát illetően.

Az előtte kiadott Draven szépen eltűnt, és helyet adott Jayce-nek, a holnap őrzőjének. Éles arcvonások, modern ruházat és persze az egyik legmenőbb átalakuló kalapács tárult elém, alig vártam, hogy kipróbálhassam.

Ilyenkor nemcsak mi egyénileg, de úgy általában a közösség is beindul, egyből elkezdődik egy újabb kommunikáció és mindenki azonnal megosztja a legújabb tapasztalatait, esetleg tippeket trükköket. Mindig érdekes folyamat végignézni, ahogy először a profik veszik kezelésbe akár saját streamen, esetleg az LCS színpadán, hiszen ők biztosan tudják mit csinálnak. Mi is megpróbálunk ráérezni és egyre magabiztosabban játszani vele, kicsit olyan, mintha most kezdtük volna el újra a játékot és megvan a kezdeti izgalom.

És ez működik. Annyi minden változott az évek során, tárgyak, képességek, sárkányok, mostanság lehet, hogy a Baron is, de a legjobban várt frissítés még mindig egy-egy új hős kiadása. Ráadásul ezek még amolyan fogódzkodó pontok, hogy mikor éppen hol voltunk. Tudjuk a játékon belüli és kívüli dolgokat is kötni egy fix eseményhez. Aztán vannak azok a pillanatok, amik meghatározóak a játékon belül még akkor is, ha előre nem feltétlenül fogjuk ezt fel. Elég csak Yasuo kiadására gondolni, akinél eleinte azért nem lehetett sejteni, hogy ennyire vitatott témája lesz a játéknak még négy évvel a megjelenése után is. De ki lehetne emelni akár Luciant, vagy épp Thresht, akik szintén mély nyomot hagytak a játékon.

A cikk a következő oldalon folytatódik!

És most elértünk egy újabb ilyen ponthoz. Az első teasek már megjöttek a 100. hőshöz, láttunk róla videót, tudjuk, hogy az ürességből származik és csak várjuk, hogy a Riot mikor ajándékoz meg minket egy újabb információmorzsával. Ez nagyjából 2-3 hetet ölel fel egyébként, majd ezt követően a karakter bekerül PBE-re. Itt jó eséllyel mindenki harcolni fog érte, hogy kipróbálhassa, már ha valaki elég szerencsés ahhoz, hogy rendelkezzen ilyen fiókkal. Az utóbbi időben egész sok lehetőségünk volt regisztrálni rá.

A legsarkalatosabb pontot a képességek jelentik. Ez is egy "művészet", mert bár a Riot bemutatja ezeket már előre videóban, a megjelenésig nem feltétlenül lehetünk biztosak a működésükben. Ma már eljutottunk arra a pontra, ahol nem olyan egyszerű a működésük, hogy ránézünk és máris tudunk mindent. Jó példa erre egyébként Zoe, ahol csak találgatni lehetett, hogy mitől Flash-elt annyiszor. Ez az izgalom pörgeti fel az embereket, hogy pontosan láthassák mire is képes a karakter, a Riot pedig tudatosan hagyja ezt az utolsó pillanatra, így keletkezik a várakozás közepette a hype. Ezt csinálja tökéletesen a Riot és ezért tudja folyamatosan lázba hozni, illetve abban tartani játékosait lassan 9 hosszú éve.

Ezen megjelenések hatására térnek sokszor vissza régi játékosok, akik esetleg kicsit már belefáradtak, vagy csak beleuntak. Nekem is volt olyan időszakom, amikor nem voltam annyira aktív a játékban, de mikor megláttam egy adott hőst, ami lázba hozott, –például Azirt–, akkor azonnal visszaugrottam én is. Ez kicsit olyan, mint egy nehezen elhagyható rossz szokás, ha már egyszer belekóstoltunk. Lehet, hogy egyébként teljesen más játékokkal játszunk többet, de mégis a Riot képes újra meg újra elérni azt, hogy belépjünk a LoL-ba és kipróbáljuk az új karaktert, meg akkor még a régi kedvenceinkhez is visszatérünk és máris újra játszunk.

Amíg a játék létezik és működik úgy, ahogyan most, ezt az eszközt a Riot újra és újra fel tudja majd használni és ha a balance nem is tökéletes egy valamit mindenképp meg kell dicsérni: a kreativitást. 139 hős után is képesek továbbra is teljesen új koncepciókat és játékmechanikákat kitalálni, amik ténylegesen egyedivé tesznek minden egyes kiadott karaktert.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések