Négy elemi sárkány létezik a játékban, mindegyik különböző erősítéssel és persze nehézséggel. Furcsamód talán pont a legértékesebbet a legkönnyebb levadászni.
Először a 6.9-es patch-ben csodálhattuk meg az új sárkányokat, valamikor a szezon közepén. Azóta négy elemi sárkánnyal és egy ősi sárkánnyal gazdagodtunk, melyek az Infernal (pokoli), Cloud (felhő), Mountain (hegy), Ocean (óceán), valamint az ezeket erősítő Elder (Ősi) Dragon.
Furcsa párosítások: Fantomtáncos Mundo, méghozzá Topon!
Abbiechan | 18/02/18 15:17 Vannak, akik már elfelejtették, hogy létezik, de olyanok is, akik olykor-olykor látják meccseken, sőt utálnak ellene játszani! Dr. Mundo újra meglátogatja a felső ösvényt. Dr. Mundóra sajnos rájár a rúd mostanában. Egykori tündöklő napjai szépen lassan elhalványodtak és ma már csak pár vállalkozó szellemű játékos próbálja ki néhány meccs erejéig.
A sárkányok sok mindenben különböznek egymástól, nem csak kinézetükben. Először is más-más erősítéseket adnak. Az Infernal %-os AD-t és AP-t, annyiszor 8-at, ahány ilyen sárkánnyal rendelkezünk. A Mountain épületek és más nagy szörnyek ellen ad plusz tényleges sebzést, jelzőnként 10%-ot. Az Ocean (óceán) sárkányok regenerációt adnak, jelzőnként 4%-ot, ami annál hamarabb is kapcsol be, minél több jelzőnk van, mivel ez csak csatán kívül aktív. A Cloud (felhő) sárkány pedig mozgási sebességgel lát el minket, szintén csatán kívül, jelzőnként 25-öt.
Azt hiszem az egyértelmű, hogy a játékosok javarészt a sebzést részesítik előnyben, vagyis az Infernal Drake a legjobb, azt követi a még szintén sebzést adó Mountain. Az életben maradás is fontos, ösvényen pedig a plusz mana is jól jön, így harmadik helyen az Ocean Drake áll, míg az utolsó helyet a legtöbb esetben a Cloud Drake foglalja el, hiszen csak csatán kívül ad mozgási sebességet.
Ha logikusan gondoljuk végig a játékok alapvető mechanikáját, minél nagyobb bónuszt, erőt, lootot, vagy úgy bármit is ad egy játékon belüli ellenfél, annál nehezebbnek is kellene lennie. A League of Legends-ben ez az egyensúly valahogy felborulni látszik, mert annak ellenére, hogy az Infernal messze a legértékesebb sárkány, az elhozatala egyáltalán nem arányosan nehezebb a többihez képest.
Vannak azért közös tulajdonságaik is a sárkányoknak, amiben mindannyian osztozkodnak. Az első támadás előtt mindenkit hátralöknek, majd 30% páncéltörés mellett csapkodnak minket és minden egyes ütésük az aktuális HP-nk 7%-át is letépi bónusz fizikai sebzésként. Van emellett egy passzívjuk is, aminek hála minden megölt sárkány után erősödnek az ellenfeleikkel szemben. Minden leölt sárkány egy jelzőt jelent nekik, és jelzőnként 20% bónusz sebzést ad a sárkánynak, illetve 7% sebzéscsökkentést velünk szemben. Ha a leölő csapat átlagban kevesebb XP-vel rendelkezik, mint az ellenfél csapata, akkor a sárkány 25% bónusz XP is ad minden átlag szintkülönbség után.
Nézzük a Cloudot először. Ők mozognak a leggyorsabban, de ami fontosabb, nekik van a legmagasabb támadási sebességük, kerek 1, azaz minden másodpercben ránk csapnak 50-et, és ehhez jönnek hozzá a korábban említett bónuszok, így eleinte, főleg egyedül, elég nehéz dolgunk lehet elhozni egy ilyet akár Shyvanaval vagy Kha'Zix-al is, ráadásul 3500 HP-ról indul. A páncélzata pedig 21-ről indul és ehhez maximum 69 jön hozzá a játékosok szintjétől függően, míg a mágikus ellenállás alapértéke 30, ehhez pedig 3-43 jön hozzá.
Az Ocean Drake csak 0,5-ös támadási sebességgel rendelkezik, az ő sebzése így 100, erre jön rá a közös bónusz, amit már említettem. A különbség az, hogy ezek a támadások 30%-kal lassítanak minket 2 mp-re, így ha lebukunk, sokkal nehezebb dolgunk van elmenekülni és ez egy-egy kialakuló csapatharcnál az éppen sárkányt "védő" csapat helyzetét nagyon megnehezítheti. Életerő terén megegyezik a felhővel, ugyanúgy 3500-ról indul és szintenként 240-et kap pluszba, emellett az ellenállások is teljesen megegyeznek.
Ezt követi a Mountain Drake, ő már eleve tankosabb, hiszen 3850 HP-ról indul és szintenként is 264 HP-t kap. Az ő támadási sebessége még alacsonyabb, mindössze 0,25, viszont ilyenkor 150-et sebez és mindezt AoE-ben osztja ki, vagyis egyszerre akár több embert is el lehet vele találni. A páncélzata is magasabb, 41-ről indul, és erre még plusz 69 jöhet rá, míg mágikus ellenállás terén 50 a kezdő szint, amihez további 43 jöhet. Az AoE sebzésnél ne felejtsük el, hogy ezekre is egytől egyik érvényesülnek a közös bónuszok, vagyis összesítve elég komoly sebzéssel rendelkezik.
Ehhez képest az Infernal Dragon nem is tankosabb a többinél, nincs nagy támadási sebesssége, és bár van AoE sebzése, mégsem akkora, mint a Mountain Dragoné, ráadásul könnyen kijátszható úgy, hogy csak egy ember kapjon belőle. Lassításról sem kell beszélni, illetve szerintem logikus lenne valamilyen égető DoT a részéről, ha már tüzet köpköd, de ez kimaradt. Ő mondható az összes sárkány közül talán a legáltalánosabbnak, mégis ő adja egyben a legnagyobb erősítést. Az ellenállásai, vagyis a páncélzata és a mágikus ellenállása is megegyezik a Cloud Drake-ével.
Mivel ennyire nagy prioritása van a többi sárkányhoz képest, úgy gondolom, hogy logikus lenne nehezíteni rajta. Ha ilyen jelenik meg a pályán elsőként, szinte biztos, hogy az első 10 percben harc alakul ki az alsó pályarészen, míg ha egy Cloudról beszélünk, vagy hogy 15 percig senki felé sem szagol. Amellett, hogy értékes, túl könnyű jelenleg elhozni, kaphatna vagy nagyobb sebzést vagy esetleg egy Liandry-hoz hasonló DoT-ot, ami idővel égeti célpontjait, vagy úgy bármit, ami egy kicsit elkülöníti a többi sárkánytól.
Ti mivel erősítenétek fel az Infernalt?