Egy újabb rekordméretű patch-et kaptunk a Riottól. Megnéztük, hogy milyen hősváltozások érkeznek és ezek milyen hatással lehetnek rájuk. Az biztos, hogy az egyensúlyt sikerült ismét felkavarni.
Majdnem egy mid season patch-csel ér fel a 8.4-es frissítés, annyi minden van benne. Most a legfontosabb változásokkal és azok esetleges hatásaival foglalkozunk.
Az AP tárgyak terén rengeteg újdonság jött, ezeket egy külön cikkben mutatjuk be. Először nézzük a karaktereket.
Darius nagyon csinos buffokat kapott W (Crippling Strike) és E - Apprehend képességeire. Előbbinek az alacsonyabb szinteken jelentősen csökken a CD-je, 9/8/7/6/5 helyett 7/6.5/6/5.5/5 mp-et kell várni. Az AD tárgyakból is jobban erősödik a képesség, ugyanis a fix 140% teljes AD helyett 140/145/150/155/160%-kal számolhatunk, ami elég jelentős a lassítás mellé. Tehát a bruiser tárgyak mellett is már ezzel az egy képességgel elég jelentős sebzésnövekedésről beszélhetünk, hiszen mértékben és gyakoriságban is nőtt. Ehhez jön még az E-nek a páncéltörése, ami szintén növekszik, igaz szintenként csak 5%-kal, de ez is megkönnyítheti a dolgát a tankokkal szemben és csak egy képességből 30%-os páncéltörés nem egy rossz dolog, főleg ha hozzávesszük azt is, hogy jó eséllyel úgyis lesz egy Black Cleaverünk is mellé, ami tovább erősíti ezt a hatást.
GP ezzel szemben pont, hogy gyengült, a hordóját és a lövéseit is nerfelték. A Q (Parrley) manaköltségének növekedése jó eséllyel az ösvény fázist nehezíti meg, ugyanis a fix 40 helyett 60/55/50/45/40 lesz. Ez leginkább azt a célt szolgálja, hogy gátat vessen a Relic Shield-es kezdésnek, mivel ha ezzel ütlegeljük folyton az ellenfelet, rengeteg plusz pénzhez jutunk. A hordó gyengítés már más tészta, 60 helyett csak 25 mp-ig maradnak a pályán.
Gnar régóta gondot okoz topon, főleg lategame-ben, ahol nem sokat lehet vele kezdeni. Ez többek közt állandó bumerángjainak köszönhető, amit gyengítenek és már csak 40% CD-t ad vissza ha elkapjuk, így nem fogjuk alaptámadásként használni, mint eddig. Az ugrásának sebzése viszont nőtt pici formában, igaz nem jelentősen: 20/60/100/140/180 ⇒ 50/85/120/155/190.
Ornn nerfjei sem nagyon akarnak elfogyni, próbálják valahogy kordában tartani. A célpont még mindig a W (Bellows Breath), aminek jelentősen nőtt a CD-je, nehezebb lesz waveclearre használni az első szinteken. 17 másodperc az első képességszinten elég sok, cserébe eleinte a százalékos sebzés nő, míg a későbbiekben kevesebb lesz, mint volt: 10/12/14/16/18% célpont max HP ⇒12/13/14/15/16% célpont max HP. Kompenzációként azért a pajzshoz adnak egy keveset időben, 2,5 mp helyett 3,5 lesz újra, viszont a Brittle passzív csak 3 mp-ig tart.
Az E képességének alap sebzését növelik 80/125/170/215/260-ra és még a páncélból, valamint mágikus ellenállásból származó bónuszokat is 30-ról 40%-ra vitték fel. Cserébe, ha tereptárggyal ütközünk, nem okozunk plusz sebzést, így az össz sebzés csökken, hiszen csak egyszer számolódnak a bónuszok meg úgy minden.
Fiddlesticks erősítéseiről már írtunk korábban, az E (Dark Wind) CD-je csökkent, ezzel a táborok szedését nagyban elősegítik, főleg az olyanoknál, ahol több ellenfél is akad, ráadásul a sebzése is nőtt a szörnyekkel szemben. Az ultinál pedig a CD csökkent, vagyis több meglepetést rejt majd, főleg a későbbi szakaszokban. Ne felejtsetek el wardolni!
Kalistánál nagyon sok volt a huzavona, végül maradt az 525-ös támadási hatótáv. Az alapsebzése csökkent 66-ra, és a támadási sebessége is, cserébe szintenként többet kap. Szintén elvették tőle a plusz támadási sebességet ha a partnere közelében áll, cserébe inkább sebzést kap. Az ösvényét is nehezítették, az E (Rend) ugyanis már csak maximális szinten tölti vissza a képesség teljes költségét, így nehezebb lesz tolni a minionokat. Ezek a gyengítések inkább a korai szinteket érintik majd, ezáltal tényleg valamit valamiért kapunk, mivel eleinte harmatgyengék leszünk.
A cikk a következő oldalon folytatódik!
Kog'Maw esetében a két %-os W sebzéscsökkentés soknak minősült ötös szinten, le is zuhantak a számai, éppen ezért végül a kettő között 6%-nál álltak meg, ezáltal a Bio-Arcane Barrage 3/3.5/4/4.5/5% max HP-t tép a célpontból.
Az új Rengar is megérkezett, ami igazából a régi. A Q ismét egy erősített alaptámadás lett . Kisebbeket fog ugrani és lassabban is. A W-je nem sokat változott, alacsonyabb lesz a CD-je. Az ulti viszont annál többet. Gyorsabb lesz a mozgási sebesség, eleinte messzebbre látunk vele, még későbbi szinteken rövidebb távra. Maga az ugrás is külön sebzéssel fog rendelkezni, ami a teljes ad 30%-a, és még páncélt is tör, illetve akit egyszer már "kiszagolt", az úgy is marad az ulti végéig.
Volibear is megkapta végül az erősítéseit. Továbbra sem gondolom azt, hogy ettől visszatérne, hiszen ugyanúgy könnyű lesz kiteolni. A Q mozgási sebesség bónusza nőtt 15-ről 15/17.5/20/22.5/25%-ra, míg ha ellenséges hős felé haladunk, akkor ötös szinten a duplázott 50 helyett 60%-ot kapunk. A W (Frenzy) CD-je feleződik, ha egy minionra használjuk, ez eddig is így volt szörnyek esetében. Az E (Majestic Roar) visszalöki mostantól az ellenfeleket, illetve ha valaki éppen képességgel csúszik valamerre, mikor az E aktiválódik, azok plusz sebzést szenvednek el.
Xin Zhao passzívja jelentősen gyengült, sok volt kicsit a sebzés minden harmadik támadásra, így 45% teljes AD lesz a maximuma az eddigi 80-al szemben. Ezen kívül leginkább kisebb működésbeli frissítéseket kapott.
Zednek csak az ulti CD-je csökkent, ám az jelentősen: 120/100/80 mp ⇒ 120/90/60 mp. Mint köztudott, Zed a játék végére igencsak elfogy, ezzel próbálják valahol egyensúlyozni.
Végül de nem utolsósorban a beígért Zoe nerfek is megjöttek, amikkel már külön foglalkoztunk. Röviden tömören; csökken a Q sebzése és nem is pattan annyira tovább, de cserébe nő a passzívé. A W mozgási sebessége eleinte kevesebb lesz, de nő az AP ráta. Az E buborékot pedig már az álmosság alatt megszüntethetjük minden olyan hatással, amivel CC-t lehet leszedni.
Mit jelentenek a mostani Zoe nerfek a valóságban?
Aioween | 18/02/20 14:14 Elsőre elég ijesztőnek tűnhetnek Zoe utolsó pillanatban bejelentett nerfjei, de nézzük meg, hogy a játék nyelvére lefordítva milyen hatással lesznek rá? Korábban már több Zoet érintő nerfet is bejelentettek, ám Meddlerék még az utolsó pillanatban is úgy gondolták, hogy ez nem elég és még hozzácsaptak egy keveset.
Véleményem szerint ezek a legfontosabb hősöket érintő változások a 8.4-ben; lesz mihez hozzászokni!