Michele Attisani, a FACEIT vezetője: a CS:GO az életünk

Michele Attisani, a FACEIT vezetője: a CS:GO az életünk

Egy új szereplővel bővül a Majort lebonyolítók sora. De vajon a FACEIT készen áll egy ekkora falatra? Interjú a FACEIT vezetőjével.

Ahogyan a napokban kiderült, Szeptember végén kerül megrendezésre a következő CS:GO Major Londonban, amely a pletykákkal összhangban, a FACEIT rendezhet. Így a szervezet tehát beléphet egy olyan illusztris társaságba, ahol az ESL, DreamHack, MLG, ELEAGUE és a PGL kapott eddig helyet. De vajon miért pont London? Miért a FACEIT? Többek között ezekre a kérdésekre adott válaszokat Michele Attisani, a FACEIT egyik vezetője.

A CS:GO történelmében először költözik Angliába a Major, méghozzá a FACEIT jóvoltából

Az év második Majore Londonba költözik, ahol egymillió dollár lesz a tét.

Ez lesz az első Major, amit Ti rendezhettek, és ez jelenti a legambiciózusabb vállalkozásotokat. Milyen a hangulat a FACEIT-nél?

Nagyon izgatottak vagyunk és egy megtiszteltetés, hogy mi rendezhetjük a Majort. A CS:GO az életünk. Már a megjelenés után támogattuk a játékot a platformunkon és a havi 1500 dolláros versenyeinken. Ez a lehetőség egy nagy mérföldkő a cégünk számára.

Sok olyan neves versenyszervező vállalat volt, akik potenciális Major rendezők lehettek volna. Mit gondolsz, miért titeket választott a Valve?

Tisztában vagyunk azzal, hogy a többiek erős konkurenciát jelentenek, így ez nagyban motivál bennünket, hogy még jobb, még különlegesebb termékkel álljunk elő. Az ECS-nél arra összpontosítottunk, hogy olyan szórakoztató show-t készítsünk, amely egy új, innovatív szemszögből mutatja be a játékot és a tornát.

Új HUD-ot (egyedi in-game felület) vezettünk be, statisztikákat, elemzéseket, drop rendszert és megújult verseny rendszert mutattunk be, illetve kínálunk a közösségnek a FACEIT platformon keresztül. Ezen újításokat, tapasztalatainkat és még sok mást is beleteszünk a Majorba. Ameddig más cégnek a CS:GO csupán egy játék a sok közül, addig nálunk a fókusz középpontjában ez a játék volt az utóbbi pár évben, és rengeteg erőforrást fektettünk abba, hogy fejlesszük a termékünket.

Miért választottátok Londont? Az előző Major különböző szakaszai különböző városokban zajlottak.

Az Egyesült Királyságnak magas számú játékosbázisa és közönsége van. A London központú ECS versenyek növekvő látogatottsággal rendelkeztek az elmúlt két évben és ez olyan tapasztalatot adott, amire pont szükségünk volt, hogy egy következő szintre emeljük a rendezvényt.

A Major lesz a legnagyobb e-sport rendezvény az ország történetében, ami a CS:GO közösségen kívül is kiemelkedő. Ráadásul a város könnyedén elérhető a világ minden sarkából, és így képes lesz arra, hogy a látogatók és a játékosok számára nagyszerű élményt nyújtson.

Lehetséges hogy ez a Major a YouTube rendszerén lesz közvetítve? AZ ECS Season 4 döntőjén is volt droprendszer (FACEIT profilhoz társítva, nem a Steam accounthoz).

Jó látni, hogy vannak alternatív streaming platformok is, ami azt jelenti, hogy a különböző termékeknek versenyezniük kell a közvetítési jogokért, és ezáltal egyre jobb szolgáltatásokat kell nyújtaniuk a rajongóknak és a közösségnek. Sokat dolgoztunk a Youtube-bal, hogy növeljük a tudásunkat és olyan szolgáltatásokat fejlesszünk ki, mint például a drop rendszer, vagy a játékos statisztikák. Elégedettek vagyunk a folyamattal, de még mindig sok teendőnk van.

Ami a Majort illeti, tárgyalásban vagyunk különböző platformokkal, de még értékelnünk kell, hogy melyik lehetséges megoldás felel meg legjobban a közösségnek és a tornának.

Az Egyesült Királyság még nem delegált egyéni játékost egy Majorra sem. Hogyan tervezitek felhívni egy olyan közönség figyelmét, akik nem képviseltetik magukat az eseményen?

James és Dan (James Bardolph és Daniel Kapadia) már játszottak show meccseket a Majorokon. (nevet)

Az ECS S3 látogatói és a nézői megmutatták az országban rejlő potenciált tavaly nyáron. Az angol versenyek játékosszáma, mint például a UK Pro League Hub a FACEIT-en, szintén növekedésnek indultak, úgy mint az olyan kezdeményezéseké, mint a Gfinity és az ESL UK, hogy csak párat említsek. Szenvedélyes közönség, akik élvezik a világ legjobb csapatainak közvetítéseit, függetlenül attól, hogy honnan jöttek. Biztosak vagyunk abban, hogy nagyszerű részvételi arányt kapunk, különösen azért, mert sikerült megtöltenünk az arénát, az ECS S3 során is.

A közelmúltban a FACEIT bejelentette az ECS kvalifikációs rendszerének felülvizsgálatát, a Challenger Cup bevezetésével. Miért döntöttetek úgy, hogy lecserélitek a Development League-et? Mi volt a közösség válasza ezekre a változásokra?

Ez volt az első lépés, hogy fejlesszük a kvalifikációs folyamatot az ECS részére. Sokkal nyitottabbá tettük, jobb kitűnési lehetőséget adva a feltörekvő csapatok számára. Ez a döntést a közösségtől és kisebb csapatoktól kapott visszajelzések alapján hoztuk. A visszajelzések pozitívak voltak, de tovább folytatjuk a munkát.

Ez számunkra is kézzelfogható változtatás volt, hiszen az ECS S5 Europe Challenger Cup részvétel csak egy hajszálon múlott a boditoval és Aaronnal felálló TinderklubeN mixének, hiszen csak egy meccsen múlt a bejutás.

A FACEIT vezetője tehát magabiztos a Major színvonalát illetően, de kérdés, hogy hogyan alakulna a nézettség, ha a jól bevált Twitch közvetítést lecserélnék egy másikra. Főleg akkor, amikor láthattuk, hogy az ESL Facebookos újítása nem hozta az elvárt szintet. Mindenesetre a FACEIT-nek megvan mindene egy jó verseny lebonyolításához, és reméljük, hogy az ígéreteknek megfelelően egy minőségi eseményben lesz részünk.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!