A játékosok kérték, az IEM pedig hajlott a módosításra. Azt is elmondják, miért.
Ha belenéztetek az éppen zajló IEM Katowice PUBG versenyébe, talán meglepődve tapasztalhattátok, hogy a szűkülő körök némileg máshogy viselkednek, mint ahogy azt már megszoktátok a játékban. A hiba nem bennetek van, de ez nem baki, hanem feature a fejlesztők részéről, szándékosan mozognak máshogy a körök, erről beszéltek a verseny előtt a kommentátorok is:
Az első kör a megszokott 4,2 km-es átmérő helyett mindössze 3,7 km, tehát kisebb, mint a sima szervereken. Ugyanakkor a következő körök nagyobbak, mint a megszokottak, tehát arányaiban sokkal jobban hasonlítanak egymáshoz az elsővel. Ráadásul az egyes körök sokkal lassabban szűkülnek a hagyományos verzióhoz képest, több lehetőséget adva ezzel a játékosoknak a stratégiák végrehajtására. A kommentátorok elmondása alapján a legtöbb nyugati csapat ezt a verziót preferálja, mert így tényleg több lehetőségük van mozogni a pályán, ráadásul, nem arról szól a 3-4-5-6. kör, hogy aki előbb berohan, az előnyből indul és várhatja a többieket, hanem mindenki "nyugodtabban" harcolhatja be magát a következő fázisba, ezzel kiegyensúlyozottabbá és izgalmasabbá téve a versenyt. Ugyanakkor kevesebb idő van egy-egy kör mozgása között, a fenti ábrán látható, hogy a versenybeállításoknál már a 3. fázisban közel feleannyira csökken a "szabadidő", ugyanakkor jóval lassabban mozdul a kör. A sebzése viszont jelentősen megnő már a harmadik fázistól. Összefoglalva: több lehetőséged van, hogy eldöntsd, a következő kör melyik pontján mész be, ugyanakkor sokkal nagyobb bajban vagy, ha a körök kívül maradsz. Ez nem lassítsa a játékmenetet, hanem felgyorsítja a gondolkodást és a cselekvést, ami hosszú távon több akciót és jobb közvetítési élményt eredményez majd. Nem az lesz, hogy az első 15 percben nem történik semmi, az igazi izgalom pedig az utolsó 3 percre marad, hanem jobban eloszlanak a cselekmények.
Ahogy a többi játék, úgy a PUBG is megy el abba az irányba, hogy külön beállításai legyenek a profi szcénára és a hétköznapi játékosok számára. A fenti beállításokat valószínűleg felesleges lenne behozni a nagy tömeg számára, hiszen gyakran már az első, második körnél is mindössze 30-an vannak a pályán, ott sokan egy-egy fix helyre ugranak le és lövik szét egymást, bízva abban, hogy a másik 15 ember közül ők maradnak talpon a végén. A versenyszférában ez sokkal kiegyensúlyozottabb.
Kíváncsian várjuk, hogy lép-e ezzel kapcsolatban valamit a Bluehole.