Romain interjújában számolt be, hogy mennyi az NA LCS játékosok átlagfizetése a franchise rendszer után. Azt eddig is tudtuk, hogy ott van a legtöbb pénz a LoL-ban, de hogy ennyi...?!
Az köztudott, hogy az e-sportban mindenki fizetése talán még nagyobb tabu, mint az átlagvilágban idehaza. Konkrétumokat szinte soha nem hallhatunk mi mezei "halandók", maximum hozzávetőleges számokkal találkozunk néha, de azoknak a forrása is sokszor kétséges.
A Rift Esports képviseli majd hazánkat a V4 Future Sports offline LoL döntőjén!
Aioween | 18/02/26 14:44 Egy küzdelmekkel teli hosszú nap után végül a Rift Esports lett a végső győztese! Ezzel 11 millió Ft biztos tulajdonosai, de miért állnának meg itt? A tegnapi V4 Future Sports Festival League of Legends Nemzeti döntőjén már csak 8 csapat állhatott a startvonalhoz.
A franchise rendszer betörésével, elsősorban az NA LCS-ben és az LPL-ben, egyre több infó jut el a külvilághoz is. Egy mostani LiquidLegends interjúban Romain Bigeard, az OpTic menedzsere (korábban az UOL-ban látta el ugyanezt a szerepet), nyilatkozott a piszkos anyagiakról, amiből kiderült, hogy állítása szerint az átlagfizetés 320 ezer dollár körül mozog.
Ez egy hatalmas szám, ha belegondolunk és egyelőre nyomát sem látjuk annak, hogy ez megállna a növekedésben. A legutóbbi összehasonlítási alapot az ESPN egyik kutatása nyújtotta nagyjából egy évvel ezelőtt, ahol az átlag NA LCS fizetést valahova 105 ezer dollár köré lőtték be. Azt azért hozzátette Romain, hogy a tavalyi átlag inkább volt közel a 150 ezerhez, de bárhogy is nézzük legalább duplázás, "rosszabb" esetben triplázásról beszélünk, mindössze egy év leforgása alatt. Melyik másik iparágban duplázódik meg valakinek a fizetése?
A növekedés természetesen a franchise rendszer beköszönésére vezethető vissza, mely egy alapvető stabilitást adott az NA LCS-nek, így már sokkal vonzóbb befektetési lehetőséggé váltak a csapatok is, hogy nem kell a kieséstől tartani. Korábban is volt persze növekedés, de messze nem ekkora, hiszen a szponzorok érkezése lassabban ment végbe, de egy ilyen "robbanás" után érthető, hogy a játékosok is nagyobb szeletet kaptak a tortából, vagy inkább egy arányaiban változatlant, de egy sokkal nagyobb tortából.
Voltak, akik aggódtak is a bevezetés előtt, hogy esetleg a játékosokról majd megfeledkeznek, de a növekedés láttán azt hiszem, hogy ezt az aggodalmat félre lehet tenni, legalábbis NA LCS-ben. Az EU LCS már teljesen más helyzet, itt az átlag fizetés egyes források szerint valahol 100 ezer € körül mozog. Míg az € továbbra is erősebb valuta, mint a $, átváltva a 320 dolláros fizetést havi szinten forintra, nagyjából 7 millióról beszélhetünk, míg az EU játékosok esetében ez inkább 2,5 millió körül mozog. Nem mintha bármelyik is kevés lenne azért, hogy valaki e-sportoló, de a mértékbeli különbség mégis csak meglepő.
Bigeard a következőket mondta:
"Úgy gondolom, hogy a franchise rendszer az NA LCS növekedésének kulcsa. A szervezetek infrastruktúrájába fektetett pénzmennyiség nagyban megnőtt. Egy teljes értékű iparággá kezdi kinőni magát, ahol hosszú távú szerződéseknek is van már helye, sokkal nagyobb átláthatóság mellett."
Továbbra is nagy utat kell megtennie az e-sportnak, hogy valaha is utolérje a hagyományos sportokat. Ott például az egyes szerződések értékei sokkal nyilvánosabb infónak számítanak, ha például egy focista csapatot vált, Neymart legutóbb 220 millió €-ért vásárolta ki a PSG a Barcelonából. Az, hogy ez nem alakult ki az e-sportban már más kérdés, sok profi csak streamerként kezdte és eleinte azért nem volt ennyire intézményesített maga az e-sport sem, inkább csak egy hobbi, amivel néha pénzt is lehetett nyerni. Azóta persze sok év eltelt és rengeteget haladtunk előre. Egy ilyen ütemű növekedés mellett pedig ki tudja hol a vége, egy dolog azonban biztos: egyre jobban megéri e-sportolónak lenni, főleg a nagyobb e-sport címekben, mint amilyen a League of Legends.
Elég ha csak hazánkra és a múlt héten lezajlott V4 Future Sports nemzeti Lol döntőre gondolunk. Korábban a Magyar Elit Bajnokság volt a legnagyobb hangvételű esemény, ahol a fődíj 1,5 millió forint volt, vagyis 300 ezer játékosonként. A nemzeti döntőt megnyerő Rift Esports azonban már helyezéstől függetlenül is legalább 11 millió millió forintot, vagyis fejenként kicsit több mint 2 millió forintot vihetnek haza, ha a 3-4. helyen végeznek.