Nagyon úgy tűnik, hogy a League of Legends kinőtte önmagát. Ennek orvoslására a játék alapjaiban kell keresnünk a választ.
Ez alatt nem koncepció, vagy játékmenetváltásra kell gondolni, hanem a szó szoros értelmében az alapokra. A játék ugyanis belső adatmódosítás révén lesz felújítva. Ez egyrészt az audiomotort érinti, másrészt pedig azt, amit a szakzsargon csak tartalomhatékonysági eszközök néven emleget.
Visszatérések és mélybe zuhanások; izgalmasnak ígérkezik a 8.5-ös frissítés
Nem rég jött be a 8.4-es frissítés, máris készülünk a 8.5-re, ami hasonlóan nagy port fog maga után kavarni. Hősök, tárgyak és rúnák egyaránt fogják befolyásolni a jelenlegi játékmenetet, csak hogy ne unatkozzunk. Ha a hét közepén nem volt időd játszani és lemaradtál a 8.4 élesítéséről, akkor itt tudod pótolni a hiányzást, -van mit: Egy újabb rekordméretű patch-et kaptunk a Riottól.
Az audiomotor
A motor cseréjét két dolog tette indokolttá. Az egyik a fejlődés. Egy korszerűbb motor jobb minőséget fog biztosítani mind a hangeffekteknek, mind a felcsendülő zenéknek, emellett pedig kiszélesíti a csapat lehetőségeit sosem látott tartalmak bevezetéséhez. Hogy ez pontosan mit takar, arról még nincs információ. Azonban egy új motor azt is jelenti, hogy a régebbi, elavult hangfájlokat nem fogja mind felismerni, avagy nem lesznek már támogatottak. Éppen ezért a motor mellett a hangfájlokat is le kell cserélni hozzá. Ez mind időben, mind fájlméretben meghalad egy átlagos patch-et. Így a következő patch-ek egyike a 1,8-2,2 GB-os méretet is elérheti. Hogy mennyi időbe fog telni, az a netsebesség mellett a régióktól is függ, hisz nem mindenhol ugyan akkora minden fájl mérete.
A tartalomhatékonysági eszközök
Olyan ez kicsit, mintha kicserélnék a hősök lábait mozgató fogaskerekeket. Ezek az eszközök bizonyos tartalmak futtatása és elérhetővé tétele miatt szükségesek, hogy minden korábbinál újabb és lehengerlőbb tartalmak kerülhessenek kiadásra. Ezért szükséges az adatmódosítás, ha a jövőben is akarunk falba szaladós, buborékos, PROJECT túltöltős hősöket, kinézeteket és event mapokat látni. Az új audiomotor már a 8.5-el megérkezik majd, míg a tartalomhatékonyságot javító a 8.6-tól a 8-10-ig kerül integrálásra.
Ezeket az eszközöket a tartalomkészítők maguk készítik el, ezáltal megkönnyítve a saját dolgukat. A sok szaknyelvet leegyszerűsítve, az eddigi fájlok formátuma megváltozik és a WAD névre hallgat majd. Ez által a formátum által sokkal könnyebbé válik majd a fájlok kezelése az eszközök számára. Új pályák, vizuális effektek, hatások, cc-k, képességek, de még Baron ruhája is ettől függ.Az átcsoportosítás már korábban megkezdődött, ezt a szemfüles adathalászok ki is szúrták és új hőskinézetekhez érkezéséhez kötötték, persze tévesen. Mivel apránként pakolgatni túl sok időbe telne, az összes megmaradt hős az elkövetkező néhány frissítésbe lesz belenyomva.
Nektek mik az elvárásotok ezzel kapcsolatban? Milyen típusú tartalmaktól reméltek többet a jövőben?