A League of Legends alap kiosztása eléggé kézre áll és a legtöbben meg is ragadnak ennél, ám vannak páran, akik teljesen máshogy kezelik a játékot.
A League of Legends-ben sok minden változott az évek során, egy valamit leszámítva talán: az irányítás. Persze a lehetőség mindig is ott volt arra, hogy mi magunk átállítsuk olyanra, amilyenre csak szeretnénk, de valahogy úgy érzem, hogy a játékosok nagy része, köztük én is, nem nagyon él ezzel.
Egységesítik a dzsungeltárgyakat, viszlát "kék", "piros", és "sima" Smite
Aioween | 18/02/09 10:30 A Sightstone-hoz hasonlóan újabb tárgyak kerülnek ki a játékból. Nem lesz többet "zöld" "kék" és "piros" dzsungeltárgy, egységesítve lesz és arra vehetjük meg az eddigi kiegészítéseket. Anno pár szezonnal ezelőtt leváltottuk a régi dzsungeles tárgyakat, aztán nem sokkal később még egyszer, így lettek a mostaniak.
Tehát a legtöbben ugyanúgy a Q-W-E-R négyessel használják a képességeiket, az 1-2-3 stb. gombokkal a tárgyakat, az egyetlen kérdéses rész talán, hogy ki hova teszi éppen a Flash-t, egyesek az F-re, mások a D-re, és B betűvel térünk haza. Ez alól kivétel a CLG lövésze Stixxay, aki azért elég magas szinten űzi az ipart, ne felejtsük, hogy NA LCS bajnok is volt már. Az egészre a Corsair cikkében derült fény, hogy a majd két éve ott játszó játékos egy picit máshogy közelíti meg az irányítást.
Stixxay egyébként 2015-ben vette át ezt a szerepet Doublelifttől, hiszen ő ekkor, sokak meglepetésére a TSM-hez csatlakozott. Nos, Stixxay elengedte a megszokott QWER megoldást, mivel helyette a WASD négyessel irányítja a kamerát és helyette az 1234-gyel használja a képességeket.
De hogy miért is tenne ilyet magával bárki is? Stixxay régen nagyon sokat WoW-ozott, így onnan jött vele együtt ez a megszokás, hogy a WASD a kamerának van fenntartva.
"A legfőbb oka annak, hogy megváltoztattam a beállításokat, az az volt, hogy a képességek alapvetően a QWER-re voltak kiosztva. Sosem tudtam hozzászokni ahhoz, hogy a kamerát a kurzorral mozgassam a képernyő szélén, egyszerűen nem ment."
Miután mindössze egy meccset szenvedett végig a kamera mozgatásával, azonnal váltott a mostani beállításaira, amit a profi meccsei alatt is használ. Elsőre mazochizmusnak tűnhet LoL-on belül WASD-dal mozgatni a kamerát, de mivel korábban azt szokta meg, így ez megmaradt, hiszen az ember nem szereti annyira a változást. Nem ez az egyetlen változás egyébként, hiszen az idézői képességeket sem megszokott módon használja.
"Az F jó volt az egyik idézői képességre, ezért találnom kellett egy másik billentyűt, ami kényelmesen kiváltotta a már felhasznált D-t, így lett végül a másik az R gomb. A megállás is hasonló, az S helyett a T betűt használom. Csak egy olyan billentyűt kellett találnom, ami nincsen túl messze és kényelmesen tudom használni. A csak hősöket célzó gombom pedig az Y lett (–magyar kiosztásban nálunk az a Z–), ami kicsit messzebb van, de nem vészesen és nekem már teljesen természetesnek tűnik."
Elsőre ez talán furcsa lehet, de ne felejtsük el, hogy Stixxay egy valóban profi játékos, így ha neki bejött, minden bizonnyal valóban használható és működőképes. Az biztos, hogy ezzel megússzuk az egér ide-oda rángatását fontos pillanatokban, mikor mozgatni akarjuk a kamerát. Ettől függetlenül ez egy teljesen új megközelítése a League of Legends irányításának, és minden bizonnyal több mérkőzés szükségeltetik ahhoz, hogy megszokjuk, így ha ki is akarjátok próbálni, lehetőleg ne egy rangsorolt meccsen tegyétek mindezt.
És barátkozzatok meg azzal a gondolattal, hogy elsőre minden bizonnyal még ott lesznek a korábbi beidegződések, szóval jó eséllyel elég rosszul fogtok teljesíteni. Készüljetek fel a kritikákra is és viseljétek őket emelt fővel.