Van, ahol egy sima frissítés se segít már.
A profi metát a profi játékosok diktálják, de olykor a legnépszerűbb hősök legyűrűznek az alsóbb skill szintekre is, mondván "ha a pro-k ezt tolják, akkor nekem is ezzel kell mennem"! Ez az esetek mondjuk felében működik csak, hiszen gyakran azért népszerű egy hős a versenykörnyezetben, mert egy-egy rúnát, tárgyat, vagy épp a csapatkompozíció tökéletesen ki tudja használni, de ez még nem jelenti azt, hogy egy casual játékos egyből mestere lesz a karakternek, főleg nem mondjuk soloQ-ban, ahol sokkal nehezebb a megfelelő csapatmunka megvalósítása.
Egy medvével verte el a tökutolsó a listavezetőt az NA LCS-ben
Egészen tegnapig, Volibear volt a legrégebben látott hős a kompetitív mezőnyben.
De mi van azokkal a hősökkel, akiket még a profik is mellőznek? A 8.4-es frissítéssel bő 200 nap után visszatért az LCS színpadára Volibear, ráadásul győzelemmel, aminek a listavezető Echo Fox látta kárát. Voli pedig ezzel átadta a helyét másoknak a legrégebben, hivatalos versenyen látott hősök listáján, közülük is megnézzük, melyik az az öt, amelyikre igencsak ráférne egy frissítés, hogy újra vállalható legyen.
Az egyik személyes kedvencem, aki állandóan a barátja akar lenni mindenkinek, mégse játszik vele senki. Nem véletlenül készült róla ez a szomorú dal is. Száműzetését tavaly július óta tölti, még a koreai LCK-ben az MVP-Samsung meccsen az MVP dzsungelese, Beyond játszott vele egy stabil 0-4-4-et. Szerencsétlen Amumu azelőtt se volt népszerű: 2016 júliusa mindössze kétszer (!) láthattuk hivatalos mérkőzésen, egyszer a törököknél, egyszer pedig Tajvanon. Érdemibb változtatást utoljára a 7.22-ben, előtte a 7.8-ban kapott, de ezek is csak 1-1 statján vagy képességén variáltak kicsit, inkább egy teljes rework kéne rá. Amumu legnagyobb baja, hogy hihetetlenül immobilis, a mostani, mobilitás központú meta és fejlesztés teljesen a szakadék szélére sodorta őt, ha a Bandage Toss nem talál, mehet a lecsóba.
Ami kéne neki: level 6 előtt teljesen hasznavehetetlen és lassú is, így úgy változtatnánk a képességén, hogy gyorsabban tudjon közlekedni. A Q-ját kéne átalakítani a mozgás jegyében, a többi képesség nagyjából rendben van.
Egy újabb favorit, aki el van hanyagolva hónapok óta. A Hold istennő szintén júliusban volt látható utoljára, de 2017-ben összesen kétszer játszott tétmeccsen, mindkét alkalommal az óceániai régióban, és mindkétszer miden. A hölgyhöz nem nyúltak hozzá normálisan a 7.14 óta (nem félreérteni!), akkor a passzívján variáltak érdemlegesen, viszont miden, melee harcosként nem könnyű a mostani ranged AP bursterek ellen felvenni a kesztyűt. Pedig Diana lényege is a burst lenne, ha eltalál a Q-jával, akkor jön a kombó és rip, de a passzív változtatása miatt most már inkább a jungle-ben lenne több haszna az attack speed boost miatt. Ott viszont még tombol a tank meta, így jó kérdés, hogy mikor térhet vissza a színpadra.
Ami kéne neki: eldönteni, hogy most dzsungelre, vagy inkább midre optimalizáljuk. A közelharci faktort ki lehetne küszöbölni a Q olcsóbbá tételével, és az új rúnák segítenek is ezen valamennyit, viszont továbbra is rendkívül tárgyigényes, hogy érdemben tudjon sebezni. Meglátjuk, hogy a módosított AP tárgyak segítenek-e valamit rajta
A kicsit Dragon Ball áthallásos Wukongot utoljára szintén Ausztráliában látták, de a felső ösvényen az utolsó hivatalos meccsén csak egy 1-8-0-ra volt képes. Wukong egyébként talán az egyik legkevesebbet látott hős a profi környezetben, 2015 februárja óta, azaz az elmúlt három évben mindössze hétszer választotta valaki a majmot. Viszont a Wukiban rejlő lehetőségeket jól mutatja az is, hogy a hét meccs alatt megfordult topon, miden és a dzsungelben is. A Riotot egyébként látszólag nem is érdekli a hős, a negyedik szezon óta nem kapott érdemi updatet, a kitje mára totál elavult és fullos reworkért kiált.
Ami kéne neki: Rework, rework, meg egy kis rework.
Fidget Spinner Garen a 7.14-es frissítés során kapott egy komolyabb update-et, mégis, ami végül a kompetitív környezetben senkit se érdekelt, az egyetlen 2017-es profi meccse is csak trollkodás volt, Vander a Vitality színeiben hozta az LCS utolsó fordulójában a Splyce ellen, supportnak. Az előtte levő alakítása azonban emlékezetes volt: a 2016-os All-Star gálán láthattuk xPeke kezei között, méghozzá Faker ellen, és mint kiderült, a Galio ellen elég hatékony tud lenni. Garen játékmechanikája az egyik legegyszerűbb és legrégebbi a játékban, éppen ezért itt is a rework mellett tenném le a voksom. Egyszerűen a mai ingame trendekhez kell igazítani a skill setjét.
Ami kéne neki: Spin
Listánk utolsó helyezettje Kayle, bár vele a 7.15-ig elég sokat játszottak, ha emlékeztek még, PowerOfEvil is előszeretettel hozta középre - az már más kérdés, hogy inkább kevesebb, mint több sikerrel. A 8.1-ben már nerfet kapott, pedig ugye akkor offszezon volt, de pont elég volt ahhoz, hogy szóba se jöjjön a profiknál. Pedig a felső ösvényen, miden és támogatóként is megállja a helyét, a korai attack speed buff miatt viszont én dzsungelben is el tudom képzelni, mert gyorsan tudja takarítani a camp-eket. Az már más kérdés, hogy egyébként nem a CC bajnoka, egyedül a Q-val tud lassítani és köszöntem szépen, szóval gankelni nem olyan jó vele.
Ami kéne neki: Több CC. A mostani kittel Kayle leginkább támogatónak jó. Tud healelni és gyorsítani, az ultijával életet menthet az alsó ösvényen, ugyanakkor valamennyi sebzést is ki tud osztani. Mégis, ha megnézzük a mostani metát a támogatók tekintetében, Braum, Tahm, Alistar, Rakan, Leona - mind mind olyan hősök, akik végtelen CC-t tudnak kiengedni magukból.
Szóval ne lepődjetek meg, ha a közeljövőben ezekre a hősökre érkezik frissítés, a játéknak pedig mindig jót tesz egy kis változatosság.